Gå til innhold

Lite ordforråd hos barn på 16 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 16 mnd kan bare si ca 11-12 ord. Det rare er at han slutter helt å si de ordene han kan fra før når han lærer noen nye. Er dette normalt? Jeg snakker masse med han, setter ord på ting hele tiden..

Anonymous poster hash: be407...bff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at en på 16mnd ikke kan si noe særlig i det hele tatt. Min ene sa ingenting i den alderen og knapt mamma og pappa da han var 2 år. På 2årskontrollen da han var 2 år og 3mnd (som er vanlig alder på den kontrollen de fleste steder), var han helt på normalen, husker ikke helt, men tror han hadde 20 ord + da.

Anonymous poster hash: 9e8e8...4bd
Skrevet

Tror ikke sønnen min på 19 mnd kan noe særlig mer enn det... Det går litt i bølger hvilke ord han bruker mye, det eneste som virkelig vedvarer oi og mamma... Men han lager lyder hele tiden, prater utan at vi forstår akkurat hva han sier. Tror det er normalt med lite ordforråd ganske lenge, opp mot toår, tror jeg.

Skrevet

Sønnen min på 16 mnd kan bare si ca 11-12 ord. Det rare er at han slutter helt å si de ordene han kan fra før når han lærer noen nye. Er dette normalt? Jeg snakker masse med han, setter ord på ting hele tiden..

Anonymous poster hash: be407...bff

Da min var 16 mnd var han helt lik! Han sa ett ord i perioder, som f.eks pære, så plutselig sa han ett annet ord, og sa aldri pære. Men fra han var litt over 18 mnd begynte han å bruke alle ordene, og sette sammen ord. Nå er han to, og sier f.eks: mamma, hvor er du?

Skrevet

Bare 11-12 ord? Er det normalt at de kan så mye mer på den alderen da??

Anonymous poster hash: e4174...0f9

Skrevet

Høres helt normalt ut. Sønnen min snakket ikke før han var 2,5. Han er helt normal han også :)

Anonymous poster hash: f06d1...a7d

Skrevet

Høres helt normalt ut:-) min første sa knapt et ord før han fylte 2, men da kom det plutselig lange perfekte setninger.

Skrevet

Om det ikke øker videre, eller går tilbake bør du være obs. Hvor lenge har han brukt ordene før han kutter dem ut igjen?

Anonymous poster hash: 0998a...d4f

Skrevet

Om det ikke øker videre, eller går tilbake bør du være obs. Hvor lenge har han brukt ordene før han kutter dem ut igjen?

Anonymous poster hash: 0998a...d4f

Enig, du bør være obs på det at han glemmer ordene igjen, men at han ikke snakker så mye når han er 16 mnd er helt normalt. Min var litt over 2 år og da løsnet det seg.

Anonymous poster hash: e0d9c...adb

Skrevet

Haha min på snart 16 mnd sier (prøver p si) takk-takk, mamma og pappa, dædæ (storebrorens navn) og mæ som er mer/mat/vann avhengig av hva han vil av.

Heeelt normal!

Har ikke tenkt tanken at han har lite ordforråd. Storebror var nett lik og fikk alltid skryt på alle kontroller i forhold til hvordan han utviklet seg.

De er fortsatt babyer når de er 16 mnd!

Anonymous poster hash: ad4ac...2b4

Skrevet

Og titt tei, hadet og Bø..

Anonymous poster hash: ad4ac...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...