Gå til innhold

Gul ost for oss som er melke intolerante?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed av legen om å kutte ut melk. Men er så glad i gul ost, både som pålegg og smeltet på pizza. Fins det en jeg kan spise?

Anonymous poster hash: fd453...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du laktoseintolerant eller har du melkeprotein-allergi? 

Anonymous poster hash: f3a43...993
Skrevet

Hvorfor skal du kutte ut gulost? Allergi, intoleranse? Jeg er melkeintolerant men kan spise faste gule oster (Norvegia, Synnøve osv) men ikke mykere (Graddost o.l.) eller i store mengder på pizza f.eks. Du kan kanskje prøve deg frem? Ellers finnes det soyavarianter men de er dyre og ikke særlig gode, verken på skiven eller smeltet. For øvrig finnes det mange veldig gode soyaprodukter! Sitter akkurat nå med nybakte gulrotkakemuffins laget på soyamelk, med glasur av soyakremost - mmmm :-)

Skrevet

Kommer an på om det kun er kumelk man reagerer på eller alle typer melk.

Noen kan tåle geitemelk, og da er Balsfjordosten ok. Tror det også finnes en soyaost som kan gå an, mener å ha hørt om en slik ost av ei venninne, men har ikke prøvd den selv.

Anonymous poster hash: bca16...8f2
Skrevet

Faste hvite oster tåles vanligvis av de som er laktoseintolerante. Men ikke alltid av de med melkeproteinallergi. 

Skrevet

Ost er vel det værste jeg kan putte i min sønn med melkeproteinallergi. Men det finnes alternativer av soya og tofu. Smaker ikke like godt når du er vant med hvitost men greit når du blir vant med det. Bruker det endel i mat/ kaker.

Anonymous poster hash: cdc1c...16a

Skrevet

Jeg har laktoseintoleranse. Tåler ost og youghurt.

Tåler melk veldig dårlig. Det er ekstra ille om den er varmet opp. Blir så latterlig dårlig av f.eks. grøt, kakao, vafler og pannekaker.

:P

Skrevet

Er du laktoseintolerant eller har du melkeprotein-allergi?

Vet ikke egentlig.. Er under utredning. Fikk bare beskjed om å kutte ut melk til prøvesvarene har kommet..

Tenkte ikke på pannekaker.. Det er jeg jo glad i, men masse melk i.. Jaja får håpe det viser seg at jeg tåler det likevel når prøvesvarene foreligger :)

Anonymous poster hash: fd453...569

Skrevet

Pannekaker med soyamelk er like gode som vanlige :)

Skrevet

Finnes sojaoster ja, men smaker grusomt og vanskelig å smelte synes nå jeg. Bruker laktosefri melk/fløte/rømme når jeg lager mat og det går fint. Jeg er vanlig melke intolerant.

Skrevet

Vanskelig å smelte? De smelter jo før du får tatt dem ut av plasten jo...

Anonymous poster hash: cdc1c...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...