Gå til innhold

Ammeslutt for å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er ett år og tar brystet godt, er ivrig på kveld og natt. Jeg synes det er utrolig koselig, og jenta koser seg.

Imidlertid har vi lyst på et barn til så snart som mulig, og jeg har ikke fått igjen menstruasjon etter fødselen.

Er redd jeg må slutte å amme for å kunne bli gravid igjen.

Noen erfaringer? Hvor lang tid tok det før dere fikk igjen menstruasjon etter fødsel, og ammet dere?

Skjærer meg i hjertet å nekte henne pupp. Samboeren har lagt henne noen kvelder, hun skriker lenge før hun til slutt sovner. Har våknet et par ganger om natta og da klarer jeg ikke nekte henne. Spiser da godt av puppen og sovner igjen.

Skulle ønske jeg kunne bli gravid igjen mens jeg fortsatt ammer. Noen som har blitt det?

Anonymous poster hash: 0d7ac...f88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, spiser godt på dagtid. Mye brød og middag. Tror ikke hun får for lite mat, men tror kosen er viktig for henne.

Vil gjerne høre fleres erfaringer med ammeslutt.

Skrevet

Jeg ammet masse natt og dag og ble likevel gravid igjen da eldste var 9 måneder gammel. Hadde blødning ca annenhver måned fra hun var 4 måneder gammel, så ble litt overrasket :)

Skrevet

Takk for svar! Hva med dere andre? Hvor lang tid tok det før dere fikk igjen mensen etter fødsel? Ammet dere?

Skrevet

Ble gravid da poden var 1 år og tre måneder. Ammet da som du. Mensen kom tilbake da han var et halvt år.

Anonymous poster hash: dcf57...730

Skrevet

Jeg fikk igjen mensen 2.5 mnd etter fødsel. Fullammer. Har hørt at nattamming er det som forsinker mensen mest, jeg fikk den igjen da vesla begynte å sove 6 timer sammenhengende om natta og dermed kuttet ut et måltid.

Masse lykke til med nestemann! ;)

Skrevet

De var 10 og 11 måneder når jeg ble gravid. Hadde ikke fått mensen tilbake og ammet fortsatt morgen og kveld.

Anonymous poster hash: 56447...b9d

Skrevet

Fikk mensen etter 14-15mnd. Ammet da enda. Ble gravid og fortsatte og amme de første 3mnd

Anonymous poster hash: 5dc2e...c1d

Skrevet

Fikk mensen 6 uker etter fødsel. Jeg ammet (både natt og dag). Håper snart på å få mannen med på å få et barn til :)

Anonymous poster hash: 74b74...af5
Skrevet

Hei!

Vi brukte lang til med masse "prøving" ( ;) ) i over et år før vi ble gravide med nr en. Jeg ammet henne noe til hun var nesten to (både pga sykdom og fordi hun ikke viste noen tegn til å være ferdig). Jeg fikk en mens i feb/mars, et og et halvt år etter fødsel, og ble gravid et par uker etter (på et forsøk, og mens jeg fremdeles ammet). Vi avsluttet ammingen helt nå i ferien, og "rakk" det så vidt før snuppa var. to. Denne gangen gikk det kjempefint, og hun har ikke vist tegn til at det var sårt for henne å slutte nå. 

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: b2b9a...00f
Skrevet

En bekjent fullammet og hadde ikke fått tilbake menstruasjon da hun fant ut at ut var gravid. Da var babyen bare noen måneder gammel.

Anonymous poster hash: 9ec51...e76

Skrevet

Urettferdig det der altså ;) For oss som vil ha barna tett!

For det er utrolig koselig for barna i oppveksten. :-)

Skrevet

Jeg fikk tilbake mensen ca 1 uke etter at jeg slutta å amme, da var barnet 9 måneder.

Skrevet

Fikk ikke tilbake mensen etter storesøster, testet positivt da hun var ca 1 år og ammet da morgen og kveld. Må ha truffet blink på første eggløsning for jeg hadde jo ikke hatt mensen. Ble 21 mnd mellom barna. Hun avviste puppen helt da jeg ble gravid, noen sier melka får en annen smak pga hormonene og det kanskje er derfor. Spiller jo ingen rolle da, for hun var passert året og trengte ikke morsmelken lenger.

Fikk tilbake regelmessig mens da lillesøster var 9 mnd, ammet da fremdeles mye og ammet både natt og dag til hun var 15 mnd gammel.

Anonymous poster hash: 8a2c7...d2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...