Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 I følge min snart X så mener han at vi finner ut hvor mye farsbidrag han skal betale av å skrive månedslønnen hans inn på den kalkulatoren hos...., mens jeg har hørt fra en mann som har vært i den samme situasjonen at det er fjorårets inntekt som skal føres inn??? Samboer tjente nærmere 1 mill i fjor, han jobber i nordsjøen og har mye overtid, så han mener han bare skal betale brutto lønn, altså han mener han kan gange bruttolønnen sin med 12 mnd for i fjor tjente han så mye og det teller ikke?? Noen??? Vil helst ta dette privat å slippe gebyr igjennom NAV. Anonymous poster hash: 1d47c...790
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 I følge min snart X så mener han at vi finner ut hvor mye farsbidrag han skal betale av å skrive månedslønnen hans inn på den kalkulatoren hos...., mens jeg har hørt fra en mann som har vært i den samme situasjonen at det er fjorårets inntekt som skal føres inn??? Samboer tjente nærmere 1 mill i fjor, han jobber i nordsjøen og har mye overtid, så han mener han bare skal betale brutto lønn, altså han mener han kan gange bruttolønnen sin med 12 mnd for i fjor tjente han så mye og det teller ikke?? Noen??? Vil helst ta dette privat å slippe gebyr igjennom NAV. Anonymous poster hash: 1d47c...790 Høres ut som om det er lurest for dere å ta det via NAV, gebyr eller ei... Anonymous poster hash: 79808...ca9
Heklemamma Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Kjør det gjennom NAV. det er alltid lurest, da får du det du har krav på. Og han slipper ikke unna. Tar du det privat er det mye lettere for han å sno seg unna å betale.. Tar ikke så lang tid å få svar fra NAV ang slike ting heller..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Ja tydeligvis... Er sjokkert over at i det hele tatt tenker på pengene når det gjelder barna hans. Han tjener 4 dobbelte av meg også. Vi er jo venner, men det eneste som han tydeligvis bryr seg om nå er dette bidraget.... HI Anonymous poster hash: 1d47c...790
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Hvilke inntekter legges til grunn ved beregning av barnebidrag (underholdsbidrag til barn)? Svar: Når NAV fastsetter beregningsgrunnlaget, er det brutto personinntekt og netto kapitalinntekt over NOK 10 000,- som legges til grunn. Dette omfatter bl.a. lønnsinntekt, renter og utbytte, overtidsinntekt av stabil art, pensjoner og andre offentlige ytelser, og inntekt fra selvstendig næringsvirksomhet. (fra nav)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Hvilke inntekter legges til grunn ved beregning av barnebidrag (underholdsbidrag til barn)? Svar: Når NAV fastsetter beregningsgrunnlaget, er det brutto personinntekt og netto kapitalinntekt over NOK 10 000,- som legges til grunn. Dette omfatter bl.a. lønnsinntekt, renter og utbytte, overtidsinntekt av stabil art, pensjoner og andre offentlige ytelser, og inntekt fra selvstendig næringsvirksomhet. (fra nav) Men har har på en måte rett, det skal regnes ut fra den inntekten han har, så om han tjente mye i fjor og lite i år skal han ikke betale bidrag ut fra det som er mest.
Tresøtesmå141517 Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Det er hva han tjener per dags dato og ikke hva han tjente i fjor.. Gebyret hos nav er 890 kr, og det er ikke så mye for å ordne økonomi på en skikkelig måte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Ja tydeligvis... Er sjokkert over at i det hele tatt tenker på pengene når det gjelder barna hans. Han tjener 4 dobbelte av meg også. Vi er jo venner, men det eneste som han tydeligvis bryr seg om nå er dette bidraget.... HI Anonymous poster hash: 1d47c...790 Men du tenker jo på penger du også? Selvsagt skal han betale, men det er da ikke rett at han skal betale mer enn han må. Synes ikke det er så rart at han ikke ønsker det. Om situasjonen hadde vært omvendt, hadde du da syntes det var helt ok å betale noen tusenlapper ekstra til eksen for å være grei? Anonymous poster hash: da71d...d04
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Ja tydeligvis... Er sjokkert over at i det hele tatt tenker på pengene når det gjelder barna hans. Han tjener 4 dobbelte av meg også. Vi er jo venner, men det eneste som han tydeligvis bryr seg om nå er dette bidraget.... HI Anonymous poster hash: 1d47c...790 Men du tenker jo på penger du også? Selvsagt skal han betale, men det er da ikke rett at han skal betale mer enn han må. Synes ikke det er så rart at han ikke ønsker det. Om situasjonen hadde vært omvendt, hadde du da syntes det var helt ok å betale noen tusenlapper ekstra til eksen for å være grei? Anonymous poster hash: da71d...d04 Hvor har jeg sagt at han skal betale mer enn nødvendig?? Er jo derfor jeg vil gå til NAV nå. Jeg vil han skal betale det han skal enkelt og greit. Hverken mer eller mindre. Han skal også ha barna 40%. HI Anonymous poster hash: 1d47c...790
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Hvilke inntekter legges til grunn ved beregning av barnebidrag (underholdsbidrag til barn)? Svar: Når NAV fastsetter beregningsgrunnlaget, er det brutto personinntekt og netto kapitalinntekt over NOK 10 000,- som legges til grunn. Dette omfatter bl.a. lønnsinntekt, renter og utbytte, overtidsinntekt av stabil art, pensjoner og andre offentlige ytelser, og inntekt fra selvstendig næringsvirksomhet. (fra nav) Tusen takk!!!! Anonymous poster hash: 1d47c...790
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå