Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Pappan har gått til innkjøp av en kostbar crossmotorsykkel til gutten som er 5,5 år. Målet er å gjøre han vant og respektere de kreftene som er i sykkelen, trene ballansen og etterhvert begynne å kjøre på crossbane. Mulig dette er så vanlig som pappan sier, men jeg kan ikke helt skjønne trangen til å hive ungen sin på motorsykkel så tidlig, farlig, kostbart, bråkete osv.. Hva mener dere? I tillegg er pappan så innmarri opptatt av å ikke forrurense, kjøre minst mulig bil og spiser mest økologisk mat... Anonymous poster hash: ad4dc...580
Heklemamma Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Jeg ville ikke ha gjort det. Syns det er skummelt, og mange ulykker med sånne..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Aldri utenfor bane og organisert trening. Tillater dere det er gutten ikke forsikkret og dere kan ende med miliongjeld om han blir skadet. Dere vil også måtte betale alt om han for eksempel krasjer i naboens bil eller kjører på nabojenta. Desuten er det bråkete og faren for at han skader seg som liten eller kjører seg ihjel som tenåring er urovekkende stor. Anonymous poster hash: 949b1...6be
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Til bruk på det som er meningen så ser jeg ikke noe problem? Men ikke greit å kjøre rundt i gata med. Men fint for barn å ha en hobby som ikke er foran en firkantet skjerm Alt med måte Anonymous poster hash: 2d506...70d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Datteren min skal forresten få ponni neste år. Ikke akkurat det samme, men en like farlig sport. Anonymous poster hash: 2d506...70d
valkyrien Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Jeg håper vi kan ha råd til crosser til guttungen når han blir gammel nok, så det sier vel seg selv hva jeg mener.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Jeg synes ikke noe om ekstremsport. Jeg skjønner ikke det er morsomt og at det gir et adrenalinkick, men det er selvsagt en viss risiko ved å drive med sånne sporter. Kjenner selv en som holdt på i mange år og hadde en pause etter en ganske alvorlig ulykke. Begynte igjen etter et år, og et år senere skjer det man aldri tror at skal skje - en svær alvorlig ulykke. Hun overlevde, mot alle odds og ble ikke lam, til tross for at legene ikke hadde trodd at hun ville overleve, i hvert fall ikke uten store skader. Nå er alt solgt og crosseventyret over. Hun synes nok det er litt sårt, men valgte selv å heller ønske å leve lengst mulig. Ulykker kan skje overalt, selvfølgelig, men det er store og kraftige kjøretøy hvor et fall tross alt kan være fatalt. Anonymous poster hash: 99438...b47
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 *jeg skjønner at det er morsomt. Har nemlig ingen problemer med å forstå det. Anonymous poster hash: 99438...b47
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Storebror har kjørt speedway organisert siden han var fem. Han kjører kun på bane med trenere, under egne treningstider. Han elsker det! Kjører også konkurranser inniblant, men det er konkurranser for barn (han er nå 10 år), og alle får førstepremie når de har deltatt. Aldri vært borti at noen har skadet seg. Dette er i organiserte rammer på bane, ting er under god kontroll. Er nesten sikker på at det er flere skader, brudd osv på barn som f.or eksempel rir hest eller sykler vanlig sykkel. Nå er lillesøster blitt så stor at hun skal begynne til høsten, fem år hun også. Gleder seg masse, og har trent på å lære å sykle i hele sommer Hum har vært med på speedway-banen siden hun ble født, så er godt vant der kan du si. Jeg er aldri redd for gutten min, gleder meg over at han har en fritidsaktivitet han trives godt med og elsker å drive med, også gir det han mye selvtillit. Han er blant de rolige gutta på skolen, og nesten ingen kan gjette at han driver med det, mange foreldre til vennene hans blir overrasket når de hører han kjører speedway. Gleder meg å se han er så trygg og selvsikker i en slik aktivitet! Anonymous poster hash: 1db86...c5e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Det jeg liker minst ved det HI skriver er at faren vil at gutten skal lære seg å mestre syklen og kreftene os etterpå kansje begynne å kjøre på bane med organisert trening. Det vil jo si at han legger opp til kjøring hjemme i første omgang. Anonymous poster hash: 949b1...6be
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 Har to barn som kjører snøscooter cross. Ikke aktuelt å kjøre utenfor bane, uten lisens eller aktivitetsleder til stede, heller ikke uten pålagt sikkerhetsutstyr. Siste året har jeg vært aktivitetsleder og tatt dem av banen et par ganger da jeg anså kjøreforholdene for å ikke være tilfredsstillende. Så lenge man overholder alle sikkerhetsregler så forstår jeg ikke at sporten er noe negativt Anonymous poster hash: e5d09...a38
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Har to barn som kjører snøscooter cross. Ikke aktuelt å kjøre utenfor bane, uten lisens eller aktivitetsleder til stede, heller ikke uten pålagt sikkerhetsutstyr. Siste året har jeg vært aktivitetsleder og tatt dem av banen et par ganger da jeg anså kjøreforholdene for å ikke være tilfredsstillende. Så lenge man overholder alle sikkerhetsregler så forstår jeg ikke at sporten er noe negativt Anonymous poster hash: e5d09...a38 Høres veldig sunt ut, spør du meg! For oss er det heller ikke aktuelt å kjøre utenfor bane, og det bør du ta opp med faren til gutten din, hi. Hilsen hun med gutten og jenta som kjører speedway. Anonymous poster hash: 1db86...c5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå