Gjest Sekretøsa Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 (endret) Tror minsten har det. Googlet symptomene hans og de ser ut til å stemme Gulper mye Masse hormonutslett Veldig vondt i magen på kvelden, kaver veldig. Sliter med å få ut luft og avføring Skal ha mat med én gang han våkner, hyler og skriker Jeg forsøkte å ikke drikke melk selv, og vi kjøpte nan som skal være bra for sarte mager. Og da forsvant alle de symptomene med en gang! I går spiste jeg softis, og en dagen før der (tenkte meg ikke om) og da kom det tilbake, alt sammen Så, antageligvis har jeg jo rett, men hvordan kan denne diagnosen stilles? Morsmelkerstatningen skal jo ikke brukes ved påvist melkeallergi så da må man jo bruke en annen Endret 9. august 2013 av Sekretøsa
Zalosalutt Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Hvor gammelt er barnet? Ammer du? Om barnet ikke ammes får du ta barnet til legen. Der kan dere bli enig om det er behov for å prøve en melkefri diett.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Ta kontakt med fastlege og be om henvisning til utredning, eventuelt om fastlegen vil gi deg resept på mme utifra symptomer. Anonymous poster hash: c1d16...f59
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Disse symptomene du nevner er jo ganske vanlige hos nyfødte, melkeallergi eller ikke. Ammer du, eller ikke? Du kan jo prøve Nan Ha fra apoteket. Den er ikke melkefri, men mine barn, som fikk vondt i magen om jeg spiste/drakk noe melkeholdig, tålte Nan Ha fint. Anonymous poster hash: e56d2...7d4
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Disse symptomene du nevner er jo ganske vanlige hos nyfødte, melkeallergi eller ikke. Ammer du, eller ikke? Du kan jo prøve Nan Ha fra apoteket. Den er ikke melkefri, men mine barn, som fikk vondt i magen om jeg spiste/drakk noe melkeholdig, tålte Nan Ha fint. Anonymous poster hash: e56d2...7d4 At de er vanlig er greit, men at det gir seg når jeg slutter med melk er vel ikke tilfeldig? Er den fra apoteket vi kjøpte ja. Han får både mm og mme. Han er 1 mnd gammel.
Zalosalutt Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Når han er så liten hadde jeg ikke stresset noe med det. Dette er jo helt vanlige "problemer" som oftest går seg til. Kan jo være han reagerer på noe annet du spiser, er mange som kutter ut både det ene og det andre mens de ammer. Hormonutslett er helt vanlig når barnet er fire uker, det samme er kaving og "luftsmerter". Prøv babymassage og "sykle" med bena etter bad. Fikk ut mye luft på den måten. At baby gulper er ikke nødvendigvis et tegn på at noe er galt, kun at baby spiser nok Du kan jo prøve andre erstatninger enn Nan, men hadde jeg vært deg hadde jeg heller tatt sikte på å fullamme(om du kan/vil)
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Jeg stresser overhodet ikke, men jeg trenger jo ikke drikke melk når jeg ser det funker uten. Nå er det det eneste jeg har kuttet ut som faktisk hjelper. Før jeg sluttet med melken så hadde han ikke avføring engang.
Zalosalutt Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Om det hjelper at du ikke drikker melk så kutter du selvfølgelig ut melka At barnet reagerer på din melkedrikking betyr ikke nødvendigvis at det har melkeallergi. De fleste barn vokser det av seg, og jeg håper du prøver babymassasje og sykling. Det er mange som også bruker Minifom fra apoteket, men jeg råder deg til å lese litt om det før dere evt velger å gi barnet dette.. Hold ut, det blir bedre! Og gratulerer med babyen
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Hvis du tror barnet ditt har melkeallergi, så ta det med til legen og prat med han/hun om det. Vi trodde kanskje det samme, og fikk beskjed av legen at vi kunne prøve nutramigen i 3 uker, ble han bedre da, så skulle vi prøve vanlig nan igjen, og ble han da dårlig, så skulle vi få nutramigen på resept. Men vi så det ann, og ingen allergi her. Barnet er 2 måneder nå. Vår hadde samme "symptomer" som du beskriver. Anonymous poster hash: 3bbb9...727
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Hvis barnet er allergisk mot melkeprotein må du kutte alt av dette i egen diett om du ammer. Får han mme så finnes det flere typer uten melkeprotein, du bør merke om det er dette i løpet av 3-4 uker. Hos så små må man prøve å utelukke ting fra diett og se etter bedring. Er det melkesukker (lakroseintoleranse) kutter du bare det fra maten din. Sliter med det samme selv, alle babyer er ikke slik, sånn urolig som våre har vært er langt utenfor normalen så skjønner du lurer på om det kan være allergi. Prøv deg frem! Lykke til! Anonymous poster hash: a0190...e60
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 Takk for svar alle sammen Det sykles og masseres, men trenger ikke det så lenge jeg dropper melk og yoghurten... Får høre med legen på 6ukerskontrollen
linoleum Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Takk for svar alle sammen Det sykles og masseres, men trenger ikke det så lenge jeg dropper melk og yoghurten... Får høre med legen på 6ukerskontrollen Merker du at det blir bedre med en gang du dropper melk? Altså bedre kvelden etter f.eks? Og unngår du alle melkeprodukter? Jeg har en på snart tre uker som også har vondt i magen, derfor jeg spør. Det er ikke like gale her som det du beskriver, så er mulig det bare er "sånn det er" som hs sa, og at det vil gå seg til etterhvert Jeg prøver å holde meg unna melk og noen andre matvarer nå, men kan ikke si jeg merker noen særlig forskjell...
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. august 2013 #13 Skrevet 9. august 2013 Takk for svar alle sammen Det sykles og masseres, men trenger ikke det så lenge jeg dropper melk og yoghurten... Får høre med legen på 6ukerskontrollen Merker du at det blir bedre med en gang du dropper melk? Altså bedre kvelden etter f.eks? Og unngår du alle melkeprodukter? Jeg har en på snart tre uker som også har vondt i magen, derfor jeg spør. Det er ikke like gale her som det du beskriver, så er mulig det bare er "sånn det er" som hs sa, og at det vil gå seg til etterhvert Jeg prøver å holde meg unna melk og noen andre matvarer nå, men kan ikke si jeg merker noen særlig forskjell... Ja. Eller, jeg drakk ikke melk på 3 dager fordi vi var tomme, og på de dagene ammet jeg mye mer enn dagene før. Så kjøpte vi melk, og han ble verre igjen. Var da det gikk opp for meg, og vi bytta mme-merke... Har trodd det var andre ting, men kjøpte thaimat feks, og det reagerte han ikke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå