Gå til innhold

Hjemmelagde gaver til nyfødt, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått vite at noen kjente venter sitt første barn, fikk da lyst til å lage noe til babyen. Feks helke et vognpledd, et par søte babysokker og kansje noe mer. Jeg er ganske flink vil jeg si uten å skryte.

Men vet ikke om folk liker å få sånt. Kan ikke spørre dem heller siden det skal være en hemmelighet at de venter og jeg skal liksom ikke vite om det. Må starte nå da det er ganske omfattende arbeid med den oppskriften. Heller selvsagt i nøytralt hvitt som passer både til gutt og jente, kan eventuelt montere noe rosa eller blått på i etterkant.

Anonymous poster hash: 249ee...856

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørketreet
Skrevet

Åååh jeg hadde blitt kjempe glad!! :D

HVEM foretrekker h&m fremfor hjemmeheklet??

Skrevet

Jeg elsker sånt! Hadde det vært meg hadde jeg blitt kjempe glad!

Skrevet

Var det beste vi fikk i gave :) viser tid og omtanke!

Anonymous poster hash: cae74...8fd

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fikk masse pledd, ingenting er bedre enn det!!

Skrevet

Jeg fikk et nydelig hjemmestrikket babyteppe av en venninne da minsten ble født. Det brukes hver dag og er en av de fineste gavene vi fikk :)

Skrevet

Har akkurat fått vite at noen kjente venter sitt første barn, fikk da lyst til å lage noe til babyen. Feks helke et vognpledd, et par søte babysokker og kansje noe mer. Jeg er ganske flink vil jeg si uten å skryte.

Men vet ikke om folk liker å få sånt. Kan ikke spørre dem heller siden det skal være en hemmelighet at de venter og jeg skal liksom ikke vite om det. Må starte nå da det er ganske omfattende arbeid med den oppskriften. Heller selvsagt i nøytralt hvitt som passer både til gutt og jente, kan eventuelt montere noe rosa eller blått på i etterkant.

Hjemmelaget er gull verdt! :) Kanskje du kan bruke hvitt og grått sammen - det er nøytralt og passer til det aller meste :) Heldige venner du har!

Anonymous poster hash: 8af46...d20

Skrevet

Åååh jeg hadde blitt kjempe glad!! :D

HVEM foretrekker h&m fremfor hjemmeheklet??

Ja, det blir jo noe som ingen andre har, jeg har lagd oppskriften selv inspirert av en nydelig hekleduk min oldemor hadde som jeg har arvet. Skal hekle i et nydelig kvalitetsgarn slik at det kan gå i arv og brukes til flere babyer.

Da blir det å dra på garnbutikken å handle inn, gleder meg til å sette i gang. Blir koselig prosjekt utover høsten dette.

Skrevet

Elsker hjemmelaget ting.

Fått en del strikkeklær til barna av svigermor, og fra mamma.

Og av naboen som vi ikke har så mye kontakt med (helser, og snakker når vi treffes), fikk vi heklet jakke, lue og sokker, ble så glad og overrasket at jeg ble helt stum. Tenk andre (og spesielt noen vi ikke har mye kontakt med) har brukt så mye tid på vår baby, blir så rørt.

Anonymous poster hash: 36359...e2d

Skrevet

Det er en super gave!

Det er umulig å ikke bli glad for en sånn gave :)

Skrevet

Skulle ønske du var min venninne ;P for jeg elsker hjemmestrikket tøy! Og det er veldig kjekt å ha det i nøytrale farger, slik at man er sikker på at det treffer ;) Snille deg :)

Anonymous poster hash: 099db...db7
Skrevet

Skulle ønske du var min venninne ;P for jeg elsker hjemmestrikket tøy! Og det er veldig kjekt å ha det i nøytrale farger, slik at man er sikker på at det treffer ;) Snille deg :)Anonymous poster hash: 099db...db7

Det er en god kamerat av mannen min som venter sitt første barn, jeg har møtt henne, men kjenner henne ikke så godt. Kjekk jente da, men vet lite om hva hun liker. Men får ta sjansen siden det virker som de fleste liker sånt. Heklet jo fordi jeg synes det er gøy, har jo andre prosjekter som jeg også jobber med. Skal lage endel julegaver, har fått et par bestillinger også av kjente som liker arbeidet mitt.

Skrevet

De hjemmelagede gavene vi har fått til våre barn har selvfølgelig vært de flotteste :-) Hvorfor trur du at de muligens ikke vil like en slik gave? Er du en veldig perifer venninne kan det kanskje bli litt voldsomt med en gave som det tok titalls med timer å lage men ellers er det jo kjempehyggelig :-)

Skrevet

Kjempekjekt med hjemmelagede gaver! :) lille har fått både heklet smekke og brodert bilde, tenk så kjekt når hun blir stor ;)

Anonymous poster hash: 69bfb...d06

Gjest Antarctica
Skrevet

Hekl i vei, de hjemmelagde tingene er jo de fineste.

Skrevet

Slike gaver er de fineste jeg vet om i alle fall! :) 

Anonymous poster hash: b98a8...397
Skrevet

De hjemmelagede gavene vi har fått til våre barn har selvfølgelig vært de flotteste :-) Hvorfor trur du at de muligens ikke vil like en slik gave? Er du en veldig perifer venninne kan det kanskje bli litt voldsomt med en gave som det tok titalls med timer å lage men ellers er det jo kjempehyggelig :-)

Det er akkurat at jeg ikke kjenner denne gravide jenta så godt, pappan kjenner jeg godt, en mannfolk bryr seg ikke så mye om sånt kansje. Litt redd for at det skal virke litt voldsomt. Vet jo aldr om hvordan nybakte mødre reagerer, leser så mye rart her inne.

Skrevet

Selv om du ikke hadde vært så flink, hadde jeg blitt glad! Tanken på at du har sittet i timevis og strevd med noe, for så å gi det til meg eller baby er veldig rørende!:-) Er mye mer verdt enn en body fra hm! (Selv om jeg blir glad for det også;))

Anonymous poster hash: fa523...75e

Skrevet

Skulle ømske eg hadde en venn som deg :D hadde ELSKET å få et heklepledd ;)

Skrevet

Jeg selv ville likt å få det. Men ga bort noen søte heklede kosebamser med klut som ei på Sørlandet laget, det vet jeg ikke om falt i smak. Jeg fikk ikke noe takk. Nå mener jeg ikke bilde. Men at de sendte en sms f.eks

Strukket også dette teppet fra nøstebarn som var så populært. Heller ikke derfra hørte jeg noe.

Men her, heller noe hjemmelaget enn noe mange har som er kjøpt.

Anonymous poster hash: 54f04...79b

Skrevet

Det er jo de beste gavene :) min søster strikket et teppe til min minste. Det var rørende og den absolutt fineste gaven vi fikk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...