Gå til innhold

Møkk lei søskenvogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er kun 1 mnd men jeg har allerede hatt 3 søskenvogner. Jeg har latt være å kjøpe dyre vogner da vi har:

2012 Brio happy duo med bag og sportsdel

2011 Mountain buggy sportsdel

Så egentlig har vi nye fine vogner til de begge.

Problemer er at jeg må lever eldste på skolen (ett stykke unna) med alle 3 for så å levere midterste barnet i bhg (enda litt lengre unna). Som stresset småbarns mor er dette trim gratis så jeg vil IKKE bruke bilen.

MEN nå har jeg prøvd TFK, OTH (Mountain buggy) og Phil and teds sport. De er litt bra på hver sin måte med jeg irriterer meg grønn over små ting.

Nå vil jeg ha en vogn som:

- kan brukes til kun 1 barn

- søskensete(?) alla phil and teds

- hvor søsken kan sove begge i vognen

- store hjul (helst luftdekk)

FINNES DEN?

Sett på

- vibe

- tfk enkel vogn med søskensete

- britax dual X

Er de noe for meg? Eller noe annet? TIPS TAS MOT MED TAKK!

Legger til at det er 16 mnd mellom babyen og storebror. Han elsker å sove så kommer nok til å gjøre det en god stund fremover. Vi triller mest på grus, asfalt og hardpakket jord men det kommer en del snø her!

Vil forresten bruke MAX 2500 kr.

Anonymous poster hash: 3c89e...a2e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ingenting om de vognene du nevnte, men min venninne har en Emmaljunga vogn med søskensete, og er veldig fornøyd! Ligger mange pent brukte Emmaljunga på finn.no

Skrevet (endret)

Hvorfor vil du ha en søskenvogn som kan avkoples til enkeltvogn når du allerede har en flott brio-vogn? Kun de aller dyreste søskenvognene har et slikt alternativ. Og i en enkeltvogn med påkoplet søskensete er det vel umulig å få sove noe særlig for den som må sitte i søskensetet?

Vi har tfk twinner twist duo og er superfornøyde. Har en gutt på 2 år + en baby på 3 mnd. Spesielt er vi fornøyde med (søskenvogn)markedets lengste sportsdel og separate kalesjer samt hevbare fotbrett. En noe liten kalesje har vi kupert med en stor solskjerm. Man får nok det man betaler for, og for 2500 kr blir det neppe en perfekt søskenvogn :-(

Endret av Madolyn
Skrevet

Babyjogger City Select! Genial søskenvogn. Kan brukes som enkel, dobbel og med ståbrett om man ønsker. Kan ha barna vendt mot deg og fra deg, eller en mot og en i fra. Har brukt våres flittig i 1 år nå :)

Anonymous poster hash: 49da2...776

Skrevet

City select er jo drit dyr, selv brukt. Jeg har britax B-ready. Søskensetet kan legges ned nok til at den store kan sove.

Skrevet

Phil and teds har jo kriteriene dine, bortsett fra at begge barna ikke kan sove i den.

Vi har en phil and teds og er kjempefornøyd. Trenger du egentlig soveplass til begge i vogna? Jeg trenger det ikke, fordi:

1) Storesøster går i barnehagen (som jeg skjønner din også gjør) 5 dager i uka, da sover jo storesøster bare i barnehagen og trenger ikke vogn og sove i hjemme.

2) De to resterende dagene i uka (helga) er jeg på ingen måte ute og triller om barna sover samtidig. Da er jeg hjemme og slapper av! (Trengs på travle dager :) ) Nå pleier mine å sove i seng inne om vi er hjemme i sovetida, men om dine sover i vogn ute har du jo nok vogner til at de kan ligge i hver sin enkeltvogn... Er du borte på besøk finner du alltids en løsning, jeg tok med phil and tedsen da slik at en av dem kunne sove i den, og fant et sted den andre kunne sove om de sov samtidig (lånte vogn eller seng hos besøket, lot babyen sove på sofaen osv.). Det ble aldri et problem!

For øvrig har min eldste noen ganger sovnet sittende i søskensetet phil and tedsen. Noen god, lang lur blir det jo ikke, men det går om hun er så trøtt at hun trenger en liten dupp.

Anonymous poster hash: 2bcaf...bb8
Skrevet

Jeg har også phil and teds og er ikke fornøyd i det hele tatt!

Nr 1: Ekstrasete har ei jernstang som går fra begge sidene ved ryggen og over hodet (hvis noen skjønte det ;) ) og når ungene blir ca 1 1/2 - 2 år, så sitter de med denne stenga rett i bakhodet sitt. Ser skikkelig ukomfortabelt ut!

Nr 2: Når jeg legger ned hovedsete slik at barnet kan ligge, så ligger barnet lengere nede med hode og høyere opp med beina. Altså, akkurat som å ligge i nedoverbakke, der hode er på laveste punkt.

Nr 3: Veldig åpen hvis man bare har babyen med og babyen ligger i vogna.

Nr 4: Hvis man fester ekstrasete på bak hovedsete (slik at begge sitter) Så tipper vogna med en gang ungen som sitter i hovedsete går ut. Det har sjedd en del ganger her, og da får jo ungen som sitter bak og slår bakhodet rett i veien vondt, samtidig som at han/hun blir redd!

Nr 5: Utrolig uhåndterbar bremse! Den har jeg irritert meg grønn over mange ganger! Ei tynn jernstang som er skikkelig hard å få trykt opp eller ned.

Ja det var det jeg kom på nå, men det er nok mer!

Hehe, godt å få ut litt agresjon ;)

Anonymous poster hash: 11290...7c4
Skrevet

Tja,-trillebår?;)

Gjest Gullguttene
Skrevet

Bugaboo donkey eller den nye til emmaljunga kan vel gjøres om til enkelt vogn. Jeg har easywalker og er veldig fornøyd, men er alltid plass til to barn i den da.

Skrevet

Jeg skriver under på babyjogger city select! Har selv brukt den til ett barn i ett halvår (kjøpte den da hun skulle over i sportsdel) og nå har lillebror blitt født og jeg har kneppa på babybagen! De sover godt i den begge to, og den er en drøm å trille :) hadde emmaljunga city cross til ett barn før- denne er bedre å trille på selv om det er dobbelt så mange unger i ;)

Anonymous poster hash: c547e...fea

Skrevet

Jeg har hatt mange søskenvogner og den jeg har endt opp med er babyjogger city select,kan brukes til et barn men også sette på ekstra sete til et barn til. Begge han sove i den og den er super.

Skrevet

City select er jo drit dyr, selv brukt. Jeg har britax B-ready. Søskensetet kan legges ned nok til at den store kan sove.

Er du fornøyd? Hvordan er hjulene? Har funnet 1 på nett. Liker funksjonene men de små hjulene foran gjør meg skeptisk!

Anonymous poster hash: 3c89e...a2e

Skrevet

Den er ikke så dyr om man kjøper igjennom vognimport. Tror jeg bet 6700kr for vogn med ekstra søskensete.

Skrevet

Bugaboo donkey duo kan slås sammen til enkeltvogn - bare å sette igjen det ene setet i barnehagen ;) Men veldig dyr og få bruktvogner -_-

Skrevet

Er du fornøyd? Hvordan er hjulene? Har funnet 1 på nett. Liker funksjonene men de små hjulene foran gjør meg skeptisk! Anonymous poster hash: 3c89e...a2e

Ja, fornøyd. Småhjul foran har ikke ært noe problem. Bor i byen, så her er det for det meste asfalt. Minuset med vognen er at den er litt stor når den er slått sammen, men aner ikke hvordan andre slskenvogner er. Den kan stå oppreist sammenslått, det er bra. Barnet sitter høyt i sportsdelen, noe som er populært. Og den kan enkelt snus begge veier, selv med barnet oppi.

Mange mulige kombinasjoner ellers også. Stor "kurv" under som er lett tilgjengelig fra alle sider. Håndtaket kan reguleres, og er rundt. City select og bufaboo har "firkantet" håndtak og det liker ikke jeg.

Minus for at den er litt "hardere" i fjæringen ennf.eks. Min Brio Go vogn, men det kan ha med vekten å gøre. Tror den er noen kilo tyngre enn Go f.eks. (go er ikke søskenvogn).

En god og rimelig vogn. Kjøpte i usa, skulle ha en annen vogn. Men endte opp med denne pa pris og den var i butikken. Tilfeldighetene rår, men noen ganger er det bra. Oppdaget en mnd senere at jeg var gravid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...