Gå til innhold

Å kle tvillinger helt likt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare presisere først at dette overhodet ikke er noen big deal, men det får meg liksom til å stusse når enkelte som har tvillinger alltid kler dem i samme klær, nesten uten unntak.

Skjønner greia med at det er enkelt og greit å raske med seg to av den og to av den når man er i butikken, men hvorfor på død og liv passe på at ungene har på seg helt likt hver dag? 

Anonymous poster hash: 3ab93...d0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søtt med babyer, ikke så veldig søtt på større unger. Tror ikke det er bra for ungers utvikling og selvfølelse/identitet å alltid være en av to. De trenger å få være seg selv og ha sine egne klær. Det kan være ille nok å ha et menneske tett å¨deg som du alltid blir sammenlignet med, om du ikke på gå identisk kledd som den personen også.

Anonymous poster hash: d734d...801
Skrevet

Prøver å kle dem likt, men i forskjellige farger. Blir full krig hvis den ene får en genser med mer eller finere pynt på enn den andre.

Men ikke enkelt å finne like ting i forskjellige farger.

Anonymous poster hash: a1c69...037

Skrevet

når man er tvillingforeldre får man ofte like klær i gave fordi giveren ikke vil gjøre forskjell på barna. Jeg ville nok brukt samme klær på tvillingene om jeg hadde fått det i barselgave, bursdag osv. Dessuten er det også slik at mange eldre tvillinger insisterer på å gå i like klær, det er helt normalt. Som foreldre er det også ofte enklere  å gjøre det slik for å slippe eventuelle krangler og det de kan mene er urettferdigheter. Jeg kjenner flere tvillingforeldre, og det er det de forklarer det med hvertfall. Jeg har også vært vitne til eldre tvillinge som begge selv har insistert på å bytte klær dersom den ene søler seg ut. Det jeg derimot synes er enda merkeligere er de med psudotvillinger (to tette) av samme kjønn insisterer på å kle barna ikt.

Skrevet

Jeg har tvillingjenter på 7 år. Når de får klær i gave, er det som regel like klær, men sjelden de bruker det samtidig. Når vi skal kjøpe nye klær til de, tar vi dem med hver for seg og lar dem velge selv. På den måten utvikler de sin egen stil uavhengig av den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...