Gå til innhold

MME, malt og melkesyrebakterier . Urolig 4 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrevet i går, 22:06

Min 4 uker gammel sønn sliter med å finne roen til å sove. Spes etter flasken kl 04 om morningen... Kaver veldig, stønner og ligger å presser. Jobber ofte store deler av dagen før han får ut bæsjen. Bruker hipp sin mme, tilsatt en ts malt pr flaske. Har forsøkt mindre malt men da blir det lett hard avføring. Mitt spørsmål er om noen av dere har erfaring med melkesyrebakterier til nyfødte? Har nå kjøpt biocare int b1 på helsekost. Damen på butikken anbefalte å gi en kvart ts av dette daglig, samtidig kutte ut malt. Er redd for at han da skal bli forstoppet... ?! Noen erfaringer der ute ??? Han kan evnt reagere negativt på malt..? Kanskje malten gjør klagingen og uroen verre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn reagerte negativt på malten, jeg kuttet den ut, det gikk veldig fint. Du kan jo prøve deg frem:)

Skrevet

Det er vel littegranne gluten i maltekstrakt, i tillegg til at noen får luft i magen av det, så jeg har hørt at noen barn faktisk blir verre i magen av malt enn de er uten... Jeg ville prøvd å kutte ut noen dager.

Melkesyrebakterier til så små barn har jeg aldri hørt om, så det skal jeg ikke uttale meg om i det hele tatt, men jeg vet noen gir litt sviskesaft fra de er helt små for å hjelpe fordøyelsen. Det står vel på de babyglassene med sviskesaft at de kan gis fra 4 mnd, men her sier legen at det er greit å gi helt fra de er nyfødt:

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/nyfodt-barn-sjekkliste-17214.html

Ellers kan babymassasje av magen hjelpe fordøyelsen, men det har dere kanskje prøvd alt?

Skrevet

Takk for svar! Har nå kuttet malt i to dager og begynt med melkesyrebakterier og fennikel te. Dette har jeg nå gjort i to dager. Vet ikke om det var tilfeldig, men i natt sov han fra 21.30 til 03.30 før han skulle ha flaske. Sovnet ganske fort etter dette. Våknet av at han trykket ca halv seks, men sov til nesten 07 før han skulle ha mat igjen. Så det var kjempebra!!!!! Pluss at han har hatt avføring i dag ( vel og merke etter en del jobbing i form av trykk og pressing) har betraktelig mindre luft i magen. Så føler at vi er inne på noe riktig iallfall ..... Men sliter fortsatt med å finne roen . Spes på dagtid. Våkner lett. Men dette er kanskje vanlig ....?

Skrevet

Sønnen vår er 8 uker, og det du beskriver her, er akkurat sånn han var. Kaver og fekter veldig med hele kroppen, og laget lyder i søvne etter mat. Dette har han nå gitt seg med. Om det er tilfeldig eller ikke, vet jeg ikke, men jeg "pakker inn" hodet og noe av ansiktet med koseklut når han skal sove. Dette roer han veldig. De første 3 mnd er jo som et 4 trimester. Dem er vant til å ligge godt og varmt i livmoren, og liker å ha det varmt rundt seg. Prøv det, men pass på at det ikke blir for varmt ;)

Skrevet

Melkesyrebakterier virker her. Min baby er 11 uker og slet mye med magen. Etter jeg begynte å gi en kvart teskje med probiotika hver dag har han blitt mye roligere og får lufta både opp og ut ;) nå får han en liten flaske (60ml ) med mme,probiotika og malt hver kveld etter siste amming. Han er rolig og sover godt på nettene, og har lange gode lurer på dagen uten å være plaget med magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...