Gå til innhold

eldste har tatt rollen som reservemor. Hvor lenge varer det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir rar. Hun er 9 år og selvutnevnt mamma for min yngste på 6 uker. Prater til han som om hun er voksen, skal snakke med andre voksne om han, fortelle om hva og hvordan vi gjør ting, osv. Veldig lite kritisk!

Samtidig er hun veldig liten, prøver å legge seg i bilsete, har forsøkt jeg sette sitt sete oppå basen til babysete, forsøkt å krabbe opp i vogna osv. Veldig lite aldersadekvat, med andre ord,..

Hun har tilsammen nå 4 søsken, så har vondt for å tro at det er sjalusi og...

Anonymous poster hash: e3d50...24c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok samme rolle i forhold til min lillesøster. Foreløpig har det vart i 43 år.

Anonymous poster hash: 749a4...ef6
Skrevet

Jeg tok samme rolle i forhold til min lillesøster. Foreløpig har det vart i 43 år.

Beklager 39 år, må jo trekke fra min alder da hun ble født ;)

Skrevet

Jeg var også en slags reservemamma til lillesøsteren min. Hun er 10 år yngre enn meg. Jeg tok henne med på trilleturer, tok henne med hjem til mine venninner osv. Lekte masse med henne og satt barnevakt osv. Det gikk over da jeg kom i tenårene og ikke syns det var like kult å ha med lillesøsteren min over alt ^_^

Anonymous poster hash: b31e9...53a
Skrevet

Så det er helt normalt altså,..

Syns bare det er litt slitsomt at hun skal blande seg inn og være en voksenperson hele tiden. Hun kan alt og vet alt. Får stadig tips av henne på ting hun ikke aner noe om...

Skrevet

Syns bare det er litt slitsomt at hun skal blande seg inn og være en voksenperson hele tiden. Hun kan alt og vet alt. Får stadig tips av henne på ting hun ikke aner noe om...

Skjønner at det kan være slitsomt, men husk: Det er du som er mor, og du som bestemmer :) Men syns du det er litt hjelp i henne også? Deilig å drikke en kopp kaffe i fred mens hun styrer på?

Skrevet

Skjønner at det kan være slitsomt, men husk: Det er du som er mor, og du som bestemmer :) Men syns du det er litt hjelp i henne også? Deilig å drikke en kopp kaffe i fred mens hun styrer på?

Ja, jeg sier jo ifra. Men hun mener det jo godt selvom de sosiale antennene ikke er helt tilstedeværende (er under utredning, er ikke helt som andre på sin alder)

Desverre er det ikke noe hjelp. "Mamma se hva han gjorde nå. Mamma, hørte du hvilken lyd han laget? Mamma, jeg holdt han sånn vet du, og da snudde han armen sånn vet du....."

Så ikke akkurat fred og ro ;-) men hun koser seg jo, så prøver å ikke la milelang sommerferie og null søvn hisse meg opp ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...