Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 har igrunnen bestemt meg for å være den store stygge ulven og droppe samvær med bf. Gutten min har blitt 2 år og bf har sett han 12 ganger siden han ble født. Det er litt avstand mellom oss, men når han først kommer på samvær så er han ikke interessert i gutten. Men sist gang han var her så satt han gutten oppå en stor kasse (sånne leketing, men for eldre barn) som var 4 meter høy, snudde ryggen til og gutten løp mot kanten og faren gjorde ingenting. Heldigvis gikk det bra. Men han snur ryggen til gutten hele tiden. Etter en stund kom de tilbake til oss og gutten satte seg på fanget hans, jeg skulle bare hente noe i bilen og da sier bf se der går mamma, når går mammaen din fra deg osv...deg gjør at jeg tror ikke bf vil ha gutten. Da gutten var ett år så sa han til meg at kunne ønske gutten ikke var født for han ønsket det ikke (bf har ett barn til som er ikke langt unna i alder vår gutt) og den var ønsket mente han. (jeg var kjæresten hans og samboeren hans når jeg ble gravid ikke den andre damen). Har en følelse at bf fortsetter samvær helt til jeg sier stopp for han vil ha det på meg til senere hvis gutten begynner å spørre om at jeg stoppet det. det er forskjellsbehandling fra hele familien hans pluss han selv og jeg vil ikke at min sønn skal oppleve det på kroppen sånn.. nei skal ringe fvk og få en time for å få orden i dette.. sønnen min fortjener noe mer.. Anonymous poster hash: 7fb76...167
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 og det jeg vil tilføye, det går ikke an å unnskylde med at han vet kanskje ikke hva som forventes av han...han har en sønn til på nesten lik alder og han burde vite. Anonymous poster hash: 7fb76...167
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Huff, så trist! Du burde ringe fvk og få hjelp fra de stakkars barn som har en slik far. Anonymous poster hash: 7482c...514
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Barneloven sier: «§ 42. Barnet sin rett til samvær: Barnet har rett til samvær med begge foreldra, jamvel om dei lever kvar for seg. Foreldra har gjensidig ansvar for at samværsretten vert oppfyld. Dersom ein av foreldra vil flytte, og det er avtale eller avgjerd om samvær, skal den som vil flytte, varsle den andre seinast seks veker før flyttinga. Barnet har krav på omsut og omtanke frå den som er saman med barnet. Den som er saman med barnet, kan ta avgjerder som gjeld omsuta for barnet under samværet» (referanse: Lovdata) Samvær er en rett barnet har, men barnet har også rett på omsorg og omtanke fra den som har samværet. Får ikke baret omsorg og omtanke fra den som har samvær så blir ikek barnets rettigheter ivaretatt. Bestill foreldresamtale på fvk. Anonymous poster hash: 73c44...c3a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Jeg vet barnet har rett på dette, men barnets beste må tas hensyn til her. Det virker ikke som han ønsker å ha samvær og det ser man på hele måten han er med barnet på...bryr seg ikke. Hvis barnet hadde løpt utfor den 4 meter høye leketingen så kunne det fått alvorlige følger,,..men det bryr ikke bf seg noe om... Kan jo ikke la en bf har barnet alene når sikkerheten til barnet ikke blir ivaretatt.. Anonymous poster hash: 7fb76...167
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Jeg vet barnet har rett på dette, men barnets beste må tas hensyn til her. Det virker ikke som han ønsker å ha samvær og det ser man på hele måten han er med barnet på...bryr seg ikke. Hvis barnet hadde løpt utfor den 4 meter høye leketingen så kunne det fått alvorlige følger,,..men det bryr ikke bf seg noe om... Kan jo ikke la en bf har barnet alene når sikkerheten til barnet ikke blir ivaretatt.. Anonymous poster hash: 7fb76...167 Det er nettopp det jeg mener og det er også det loven sier. Barnet skal bli godt ivaretatt under samvær. Anonymous poster hash: 73c44...c3a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Ville no hatt en oppriktig samtale med bf først! Spør han rett ut? Kanskje det er rart for han å skulle være under ditt oppsyn hele tiden? Anonymous poster hash: bd910...4d4
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Ville no hatt en oppriktig samtale med bf først! Spør han rett ut? Kanskje det er rart for han å skulle være under ditt oppsyn hele tiden? Anonymous poster hash: bd910...4d4 Det kan godt være han syns er rart, men han må da ta initiativ til å være sammen med han. Men han har bevist at han ikke kan ha barnet alene. Han snur jo ryggen til og følger ikke med barnet i store høyder. Jeg har latt de være "alene" altså jeg har gått vekk, men han sier bare til sønnen vår at nå går mamma, vil du heller være med mamma... Anonymous poster hash: 7fb76...167
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Bestill time du. Jeg vurderer å gjøre det samme, nå er sønnen min 3 år og bf gir faen... Han henter gutten og leverer til mora eller faren sin og fester hele helga. Så kjører han gutten hjem igjen på søndag. I tillegg er han bare negativ og klager om guttungen. Jeg er møkk lei! Sønnen vår spør aldri etter pappaen, bare etter besteforeldrene... Anonymous poster hash: d5c65...aff
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 blir flau over menneskeheten !!!! hva faen FEILER det visse mannfolk?? stakkars barn, det er deres oppgave å beskytte dem fra slike EKLTE mennesker som ikke bryr seg, uansett HVEM de er.. det aller verste for barnet er at dette faktisk er faren!! Nei, få slutt på det ... Anonymous poster hash: 9c359...ee8
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 EKLE** Anonymous poster hash: 9c359...ee8
NormaJean Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Bestill time du. Jeg vurderer å gjøre det samme, nå er sønnen min 3 år og bf gir faen... Han henter gutten og leverer til mora eller faren sin og fester hele helga. Så kjører han gutten hjem igjen på søndag. I tillegg er han bare negativ og klager om guttungen. Jeg er møkk lei! Sønnen vår spør aldri etter pappaen, bare etter besteforeldrene... Anonymous poster hash: d5c65...aff Men i det minste får han et godt og nært forhold til sine besteforeldre og det er jo gull verdt? Mine foreldre har "samvær" med min nevø, han sovet ofte hos dem og de har ett veldig godt forhold. Det er litt annerledes siden min søster er død, men det er vanskelig for besteforeldre å ha kontakten med sine barnebarn som bor fast hos ex svigerdatter/sønn
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2013 #13 Skrevet 9. august 2013 Men da bør jo mor hoppe over hele faren og avtale direkte med farmor og farfar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå