Gå til innhold

Når begynte ditt barn å drikke av glass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble tutkoppen og flaska byttet ut med vanlig glass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har drukket av kopp og glass hele sommeren, og begynner å bli riktig så flink :) hun var vel 15-16mnd da vi slutta helt med flaska.

Skrevet

nesten 2 år..

Anonymous poster hash: 8d34e...728
Skrevet

Min var ca. 11 mnd. Men han har vært veldig glad i flaska si så vi brukte glass til vanlige måltid, også fikk han en varm flaske melk til kvelds :)

Skrevet

6 mnd. Har aldri tatt hverken flaske eller tutekopp.

Skrevet

Dere som ventet lenge med glass, hva er begrunnelsen for det?

Skrevet

Ca 10 mnd faktisk. Har ikke brukt flaske, nektet tutekopp, men elsker glass med og uten sugerør og Contigo drikkeflaske.

Anonymous poster hash: 79ea0...96a

Skrevet

Nurket fikk mm og MME av liten kopp på klinikken. Han var sååå flink!

Bill.mrk. Uforskammet stolt skrytemamma.

:P

Skrevet

Definer "ventet lenge". Hva er normalt?
Skrevet

Ca. 2 år. Grunnen til å vente lenge var å slippe altfor mye søl, hehe. Og timing i forhold til sommeren når det er "mindre farlig" med søl. ;)

Skrevet

Mini på 15 mnd klarer fortsatt ikke drikke av glass. Enten så hiver han alt i ansiktet sitt og kvepper skikkelig eller så bare heler han det ut på gulvet..

Han drikker fint av kopp hvis noen holder koppen.

Skrevet

Definer "ventet lenge". Hva er normalt?

Tja, si det :P Jeg og mine to søsken var ca 8 måneder når vi begynte, så kanskje jeg definerer 15 mnd + som litt lenge?

Skrevet

Gutten vår var 7 mnd når vi introduserte glass.. Har drukket av glass selv siden 8mnd alderen uten noe særlig søl...

Skrevet

Har drukket av glass selv siden 10-11 mnd. Nå er han 14 mnd og søler ikke lengre :)

Skrevet

9-10 mnd. Etter ti mnd var det helt slutt med andre alternativer. Har i liten grad brukt flaske/tutekopp overhode. Hun er 21 mnd nå og får flaske med vann i sengen om natten for ellers må mor stå opp flere ganger ;)

Skrevet

Ho er ikkje i nærleiken av å kunne drikke av glas, 16 mnd gamal. Årsaken er mangel på trening..

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Min er 14 mnd og er heller ikke i nærheten.. Men så har hun prøvd det ca 3 ganger også da. Det har aldri slått meg inn at dette var noe vi burde ha trent på allerede?! Takke meg til tutkopp og drikkeflaske (ikke babyflaske altså) og ingen søl!

Skrevet

Trenes det på blir det jo ingen søl med glass heller. Som sagt drikker min på 14 mnd uten å søle, har gjort det en stund. Han klarer også å gå rundt og drikke uten å søle. Ble mye trening på det ute i varmen i sommer :)

Skrevet

Trenes det på blir det jo ingen søl med glass heller. Som sagt drikker min på 14 mnd uten å søle, har gjort det en stund. Han klarer også å gå rundt og drikke uten å søle. Ble mye trening på det ute i varmen i sommer :)

Den herlige sommervarmen, ja. I år falt sommaren på ein torsdag, meinar eg å hugse..
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gutten startet når han var 16 mnd, men bruker enda sugerørkopp av og til, siden lillesøster gjør det.. Lillesøster er 17 mnd, og viser null interesse av å prøve kopp, har prøvd det på henne i en mnd nå, man hun ser bare rart på den og går fra (uansett hvor tørst hun er) eller tømmer innholdet og kaster koppen veggimellom, hun bruker fast sugerørkoppen til Avent nå, da hun ikke ville bruke tut koppen lenger :-p

Skrevet

Lille på 15 mnd måtte lære tutekopp i bhg forrige uke. Såg ut som et spørsmålstegn. ;) Liker best glass, ja.

Anonymous poster hash: 79ea0...96a

Skrevet

Husker ikke helt alder, men han var fortsatt inmobil, så 6-8 mndr? Fikk lite plastglass han kunne styre med, og sølte lite, men så var og er han en skikkelig hermekopp som skal gjøre alt vi voksne gjør -.- Han var flaskebarn, men skjønte aldri tutkopp :P

Anonymous poster hash: 12dc1...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...