Gå til innhold

Herregud, for et opplegg! Stakkars sønnen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i bhg for å kjøre inn min yngste som er på avdelingen ved siden av min eldste på 4 år. Tilfeldigvis ser jeg ham sitte å gråte i gangen gjennom glassdøren, og spør så en pedagog om hun kan spørre hva som er galt. ( jeg kan ikke vise meg, da blir det et helvete og han vil bare hjem. Det har skjedd før..)

Vel, det viser seg at et av barna har sagt at de skal i bursdag så han gikk for å ta på seg skoene. Men han skal ikke... Det er bare 4 fra hans gruppe som skal med, sammen med en annen gruppe. WTF?

Trodde dette var "ulovlig" og at det ikke forekom. Nå venter jeg bare på at den yngste er ferdig med felles samling, så tar jeg med meg begge to hjem og baker boller.

Herregud, at det går an!!!

Anonymous poster hash: e1a6a...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville tatt meg en prat med sjefen der da ja..

Anonymous poster hash: fb969...ea2
Skrevet

Jeg har aldri hørt om privat bursdag i bhg tid

Anonymous poster hash: 63fb5...9cd

Skrevet

Vi bor i DK og det er ganske vanlig her. Man tar gruppen og drar hjem til b.barnet og spiser lunsj der og leker. Så drar de tilbake til bhg kl.13. Det har alltid vært sånn at hele gruppen er med..

Skrevet

Tar de noen av barna på avdelingen med på bursdagsferiring midt på dagen?

Det har jeg aldri hørt om, høres veldig merkelig ut.

Det er noen i vår barnehage som har gjort det på denne måten, men da har selvfølgelig hele avdelingen blitt invitert. I fjor høst var det et av barna som bor i nærheten som inviterte på saft, vafler og fri tilgang til frukttrærne i hagen sin for alle barna på avdelingen, hun hadde bursdag. Men når de gjør det på denne måten forventer de ingen gaver og alle blir invitert.

Anonymous poster hash: 2d9d0...846
Skrevet

WHAT?

Jeg er ganske tolerant, men der hadde jeg sakt tydelig ifra hva jeg mener.

Bursdag i barnehagetiden er supert det, men da skal selvfølgelig alle på avdelingen være med.

Man deler ikke opp en avdeling og bare tar med noen.

Har ikke barnehagen bedre vurderingsevne enn det hadde jeg blitt skremt over hva annet hjernedødt de kan finne på.

Skrevet

Tar de noen av barna på avdelingen med på bursdagsferiring midt på dagen?

Det har jeg aldri hørt om, høres veldig merkelig ut.

Det er noen i vår barnehage som har gjort det på denne måten, men da har selvfølgelig hele avdelingen blitt invitert. I fjor høst var det et av barna som bor i nærheten som inviterte på saft, vafler og fri tilgang til frukttrærne i hagen sin for alle barna på avdelingen, hun hadde bursdag. Men når de gjør det på denne måten forventer de ingen gaver og alle blir invitert.

Anonymous poster hash: 2d9d0...846

Helt vanlig her jeg bor. (DK)

Skrevet

Vi bor i DK og det er ganske vanlig her. Man tar gruppen og drar hjem til b.barnet og spiser lunsj der og leker. Så drar de tilbake til bhg kl.13. Det har alltid vært sånn at hele gruppen er med..

Jeg ville faktsik ha tatt dette opp NÅ, sånn med en gang!

Dette er ikke ok, da rettninglinjene allerede sier alle på gruppen/gruppene blir invitert.

Ville også ha gått til sønnen min, bare for å demostrere at dette ikke er ok, spesielt siden du tenker å ta dem med hjem etterpå allikevel.

Anonymous poster hash: 6858d...290

Skrevet

WHAT?

Jeg er ganske tolerant, men der hadde jeg sakt tydelig ifra hva jeg mener.

Bursdag i barnehagetiden er supert det, men da skal selvfølgelig alle på avdelingen være med.

Man deler ikke opp en avdeling og bare tar med noen.

Har ikke barnehagen bedre vurderingsevne enn det hadde jeg blitt skremt over hva annet hjernedødt de kan finne på.

Det tenker jeg og! Er så overrasket og sint! Har aldri hatt noen problemer her før, men dette er mer enn jeg kan akseptere.

Tar det opp med avd.leder på mandag.

Gjest sussie77
Skrevet

Helt utrolig. Da hadde jeg også reagert.

Skrevet

Vi har hatt bursdag i barnehagetiden, men da er alle på avdelingen bedt selvfølgelig og ingen fra de andre avdelingene. Kan jo ikke drive og plukke sånn, da får man ha det på ettermiddagen.

Anonymous poster hash: 60187...504
Skrevet

Utruleg tankeløyse av foreldra til bursdagsbarnet og også av personalet som tillet dette!

Barnehagen burde sende ut beskjed om at utfrysing og anna ufyselig åtferd må føregå utanom barnehagetid..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Siden det er normalt å ta barna ut av bhg midt i tiden på den måten, så hadde jeg gitt klar beskjed med det samme, da er det jo enda viktigere å inkludere alle barna på avdelingen!

Skrevet

Jeg ville faktsik ha tatt dette opp NÅ, sånn med en gang!

Dette er ikke ok, da rettninglinjene allerede sier alle på gruppen/gruppene blir invitert.

Ville også ha gått til sønnen min, bare for å demostrere at dette ikke er ok, spesielt siden du tenker å ta dem med hjem etterpå allikevel.

Anonymous poster hash: 6858d...290

Det ville jeg også med avd.leder har fri idag. Nå et vi på vei hjem;)

Skrevet

Utruleg tankeløyse av foreldra til bursdagsbarnet og også av personalet som tillet dette!

Barnehagen burde sende ut beskjed om at utfrysing og anna ufyselig åtferd må føregå utanom barnehagetid..

Enig, lærer barne en utelukkelsesmetode som er helt feil!

Er så sint, men må skal vi kose oss hjemme;))

Skrevet

Jeg blir så sint av å lese sånt!!!

I barnehagen vår har de sagt klart i fra at de ikke vil være behjelpelige med forskjellsbehandling (kort oppsummert).

Det vil si at hele avdelingen har vært hjemme hos en av de andre. Ingen ble utelatt selvfølgelig.

Hva som gjøres utenom barnehagetiden kan jo ikke barnehagen gjøre noe med, men med dette har også kulturen blitt slik at ingen utelates.

Kos dere hjemme og ta en prat i morgen!

Anonymous poster hash: 0fd74...dee
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis man blir bedt bort, blir selvsagt hele gruppa invitert, noe annet er jo absurd?

Skrevet

Jeg blir så sint av å lese sånt!!!

I barnehagen vår har de sagt klart i fra at de ikke vil være behjelpelige med forskjellsbehandling (kort oppsummert).

Det vil si at hele avdelingen har vært hjemme hos en av de andre. Ingen ble utelatt selvfølgelig.

Hva som gjøres utenom barnehagetiden kan jo ikke barnehagen gjøre noe med, men med dette har også kulturen blitt slik at ingen utelates.

Kos dere hjemme og ta en prat i morgen!

Anonymous poster hash: 0fd74...dee

Smart! Avd.leder ringe meg da hun hadde vært innom senere på dagen. Hun forsto alvoret og ville ta det opp på mandagsmøte.

Har lyst til å sende Mail til alle foreldrene og oppfordre til det samme som du foreslår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...