Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #26 Skrevet 9. august 2013 Jeg fordømmer ikke de som gir det, men jeg må si jeg ikke skjønner hvorfor så store barn trenger flaske. Mine har sluttet med flaske da vi sluttet med mme da de var litt over ett år. Hadde aldri falt meg inn å gi toåringen tåteflaske, hun drikker av glass, evt tuteflaske. Anonymous poster hash: 230f9...b2b
mbea Skrevet 9. august 2013 #27 Skrevet 9. august 2013 Her "må" vi gi melk på flaske da hun får mme althera Pga melkeallergi. Kan sikkert risre den ut å ta den over i en kopp.. men har ikke gjordt det enda. Hun er snart 2 år. Hun er dessverre bare interessert i melk før kvil eller leggetid. Så her gis det en flaske om kvelden. Men vi pusser tennene etterpå. Får flaske på sofaen, så pusser vi tennene så oppi senga.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #28 Skrevet 9. august 2013 Melk på kvelden for kosens skyld? Anonymous poster hash: 1dcd9...4d2 Nå er ungene skolebarn, men vil fortsatt gjerne ha varm melk om kvelden. Fretil de var ca 3 fikk de det i flaske. Det var kos og vi pusset tenner etterpå. Anonymous poster hash: d477b...ed9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #29 Skrevet 9. august 2013 Mine har sluttet med flaske helt av seg selv mellom 1 1/2 og 2 år. På slutten fikk de vel helst om morgenen. De har aldri fått noe annet enn melk i flasken da, og begynte å drikke av vanlig kopp/glass ved 10 mnd alder. Anonymous poster hash: 85b5f...135
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #30 Skrevet 9. august 2013 Barn på to år bør ikke drikke av flaske. Flaske er for babyer. Det er vel helt greit å gi varm melk om man pusser tennene før barnet inntar senga, men ikke fra flaske. Anonymous poster hash: 51157...1f8
Syngensang Skrevet 9. august 2013 #31 Skrevet 9. august 2013 Barn på to år bør ikke drikke av flaske. Flaske er for babyer. Det er vel helt greit å gi varm melk om man pusser tennene før barnet inntar senga, men ikke fra flaske.Anonymous poster hash: 51157...1f8 Kvifor bør ikkje barn over to år drikke av flaske? Om ein pussar tenner etterpå?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #32 Skrevet 9. august 2013 Hvorfor må man slutte med flaske til så små barn som 2 åringer?? Dere som absolutt mener det har vel selvsagt fjernet smokken fra ungene også? Sutteklut, smokk og flaske er vel en helt normal kveldsrutine for småunger. I Sverige drikker barn vellling helt opp i 4 års alder. Og slutt å mas om tannpuss. De fleste foreldre har vett nok til å pusse tennene på ungene sine. Anonymous poster hash: 28de1...28b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #33 Skrevet 9. august 2013 Barn på to år bør ikke drikke av flaske. Flaske er for babyer. Det er vel helt greit å gi varm melk om man pusser tennene før barnet inntar senga, men ikke fra flaske. Anonymous poster hash: 51157...1f8 Si det til alle de damene her inne som går å småsuper av vannflaska si hele dagen! Anonymous poster hash: d477b...ed9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #34 Skrevet 9. august 2013 Har en på 2.5som fremdeles drikker melk på flaske både morgen og kveld for kosen. Skal ta det vekk snart, men både mamma og pappa Synes det er kos å gi han det. Anonymous poster hash: 33639...00d Sikkert koselig den dagen ungen har tennene full av hull!Anonymous poster hash: fb017...6d6 Det er ikke alle barn som får tennene fulle av hull pga dette. Begge mine barn fikk melk på flaske leeeeenge. Gidder ikke si hvor lenge her inne, er redd noen får sjokk ;-) De fikk flaske ved legging, (flere grunner til dette som i og for seg ikke er relevante her) i flere år. Eldste ble ammet til han var to, altså kun ved legging siste tiden. Barna er nå 7 og 11 og har ALDRI hatt et eneste hull. Jeg sier ikke at andre kan få det, men verken jeg eller flere av venninne mine har opplevd hull i tennene på flaskebarna våre.... Så et godt råd; følg magefølelsen :-) og ikke hør på alle som er overhysteriske ifht alle mulige ting..... Anonymous poster hash: 4a190...19b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #35 Skrevet 9. august 2013 Barn bør få morsmelk, ikke melk fra flaske. Anonymous poster hash: 94114...7f4
BettyBoob Skrevet 10. august 2013 #36 Skrevet 10. august 2013 Han er 17 mnd og får en flaske varm melk før tannpussen og legging. Skal slutte med det snart, begynner å bli litt stor for det synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #37 Skrevet 10. august 2013 Dattera mi er 2,5 år, og når hun er trøtt vil hun gjerne "kose flaska", som hun sier.. Jeg ser ikke problemet med det. Hun får det ikke hos faren da fars nye dame tenker som dere. Hennes 3 eldre søsken fikk det også. De er nå store og fortsatt ingen hull. Eller jo, tenåringen har hatt et par hull, men det er kanskje ikke så uvanlig å ha hatt et hull eller to når de er 15 år.... Anonymous poster hash: 8b137...417
Askepott 3 barnsmor Skrevet 10. august 2013 #38 Skrevet 10. august 2013 Min 3åring får en melkeflaske enda hun...ja tenkt at jeg gir hun flaske med melk enda!har en på snart to år også som fortsatt får melkeflaske. De får en etter middag for kosens skyld. Vi pusser tenner til kvelds hver kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå