Gå til innhold

IVF-klinikken, Oslo: erfaringer?


lillespire2

Anbefalte innlegg

Da er vi "klarert" for IVF/ ICSI pga mannens svømmere, men jeg ønsker ikke å vente på det offentlige.. (mest pga alder). Min gyn anbefalte IVF-klinikken da Aleris kun ville ha en lege fremover. Jeg ønsker å ha minst mulig avbrudd i jobb (er veldig privat om dette) og tenker derfor at Oslo er best (bor her).

 

- erfaringer med klinikken? (alle innspill er velkomne!!)

 

Så nå er vi innkalt til konsultasjon i slutten av august.

- hva kan vi vente oss? (Alle prøver, inkl HIV og hepatitt, er tatt)

- tror jeg vil ha mensen på dag 2 denne dagen. Er det ok?!

 

Takk!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer meg selv jeg ;-) I tilfelle noen andre skulle lure?!

 

Siste spm først: fikk byttet time pga en avbestilling, så det ordnet seg. Vi har nå vært på oppstartssamtale. På samtalen gikk vi gjennom alle prøver, sjanse for å lykkes, fremgangsmåte, bivirkninger og en UL av meg for å anslå dose hormoner. Godt å få noen svar/ forklaringer. Vi kunne starte opp umiddelbart hvis vi ønsket.

 

Konklusjon: en positiv erfaring så langt. Vi er optimistiske realister til denne prosessen.

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare deg vedr ivf-klinikken da vi er ved riksen, men så fint at du allerede har vært til oppstartsamtale og kan komme i gang snart! På riksen måtte vi vente i et halvt år fra henvisning var sent til oppstart medisiner. Vi er nå i gang med første icsi-forsøk med uttak i går. Ønsker dere masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Vi har vært på ivf-klinikken Oslo. Veldig godt fornøgd med hvordan vi blir tatt vare på der.. Følte vi ble sett på en helt annen måte enn i det offentlige. Meget dyktige og omsorgsfulle var di på Ivf-klinikken. Vi fikk god muntlig og skriftlig info etter hvert besøk og gode forklaringer.. Synes det privatet er mye bedre på å ta seg tid og villige til å forklare og gi god info..De satte seg inn i ens situasjon og laget et opplegg som de hadde tro på ville lykkes.. De har også god erfaring med blastocyst og litt annen etterbehandling enn i det offentlige.

 

Det offentlige(Riksen, 3 forsøk der først) var mye mer preget av stress og lite info, følte det var som ett transportsbånd. Lite endring viss et forsøk ikke lykkes, diskuterte aldri hvordan jeg hadde hatt/følte sist forsøk var, og hva de tenkte gjøre for å lykkes neste gang.. Kjørte bare på med samme opplegg..

 

Ps! Jeg lyktes ved ivf-klinikken og er nå gravid i uke 21, har også fått egg på frys, noe jeg ikke fikk i det offentlige. Ønsker deg masse lykke til:)

 

Anonymous poster hash: 4cf90...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei,

 

Ser dette er en tråd fra 2013. Håper det har blitt noen babyer på dere. Jeg ska ha samtale time i august for inseminasjon av mannens sperm.

 

Hva var dere erfaringer på ivf klinikken, noen som ble gravide?

Endret av Lilu81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har har hatt 3 forsøk på IVF klinikken Oslo. De er veldig koselige der borte, så det er det ingenting si på. Eneste negative er at enn vet aldri hvilken lege enn kommer til fra gang til gang.

Vi har ikke lykkes med å få barn på IVF klinikken. 

 

Vi har bestemt oss for et nytt forsøk et annet sted neste gang. 



Anonymous poster hash: cb3e1...46a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Om jeg kan spørre, var set ivf eller inseminasjon?

Lykke til videre.

 

Takk takk. Det var IVF. 

 

Anonymous poster hash: cb3e1...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. For vi skal inn til inseminasjon.

Vet du om de har noen form for garanti? Penger tilbake dersom man ikke blir gravid?

Endret av Lilu81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. For vi skal inn til inseminasjon.

Vet du om de har noen form for garanti? Penger tilbake dersom man ikke blir gravid?

Vet ikke om noen norske som har slik garanti, de har jo gjort jobben selv om kroppen og embryoer ikke har klart det. Har sett at noen spanske klinikker har pengene-tilbake garanti, men medisinutgifter og reiseutgifter ville jo likevel påløpe. Jeg kunne ikke brukt tilbudet pga jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på ivf klinikken Oslo. Bare positivt og si om dem!

Kom fort inn til samtale, fikk starte opp med en gang fordi det passet slik i syklus. Ble gravide på første forsøk.

 

Man får ikke penger tilbake nei. Det kan de jo ikke. Som hun over sier, de har jo gjort jobben sin selv om man ikke vlir gravid.

Vi kjøpte 3 pk. så mange tusen ut av vinduet for vår del. Men klaff på første er jo ikke akkurat garantert.

 

Vi hadde ivf/icsi.

 

Masse lykke til! Vi følte oss godt ivaretatt der. Jeg ble hyperstimulert under forsøket, de tok så godt vare på meg. Ringte meg daglig for å høre at jeg hadde det fint. Ringte sykehuset osv. Så følte at de så oss. Vi var ikke på noe samlebånd.

 

Anonymous poster hash: 4784a...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Vi har har hatt 3 forsøk på IVF klinikken Oslo. De er veldig koselige der borte, så det er det ingenting si på. Eneste negative er at enn vet aldri hvilken lege enn kommer til fra gang til gang.

Vi har ikke lykkes med å få barn på IVF klinikken. 

 

Vi har bestemt oss for et nytt forsøk et annet sted neste gang. 

 

Anonymous poster hash: cb3e1...46a

 

Hei.

Kan jeg spørre deg hvorfor dere velger et annet sted neste gang?

Vi (jeg og samboer) er også på IVF klinikken. Hatt tre inseminasjoner, og forskjellige leger hver gang, så når det kommer til akkurat det er jeg veldig enig med deg.

 

Og svar til TS:

Jeg syns de er veldig flinke der. Du betaler virkelig for oppfølgingen.

Jeg har hatt en SA, og etter dette ringte de å spurte hvordan det var med meg/oss, og lurte på om vi trengte en oppfølgingssamtale osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Vi har har hatt 3 forsøk på IVF klinikken Oslo. De er veldig koselige der borte, så det er det ingenting si på. Eneste negative er at enn vet aldri hvilken lege enn kommer til fra gang til gang.

Vi har ikke lykkes med å få barn på IVF klinikken.

 

Vi har bestemt oss for et nytt forsøk et annet sted neste gang.

 

Anonymous poster hash: cb3e1...46a

 

Hei.

Kan jeg spørre deg hvorfor dere velger et annet sted neste gang?

Vi (jeg og samboer) er også på IVF klinikken. Hatt tre inseminasjoner, og forskjellige leger hver gang, så når det kommer til akkurat det er jeg veldig enig med deg.

 

Og svar til TS:

Jeg syns de er veldig flinke der. Du betaler virkelig for oppfølgingen.

Jeg har hatt en SA, og etter dette ringte de å spurte hvordan det var med meg/oss, og lurte på om vi trengte en oppfølgingssamtale osv.

Jeg er ikke AB, men klinikken min anbefaler på generelt grunnlag at man vurderer å skifte etter 3 negative ivf. Dette fordi legene tenker forskjellig og har tro på forskjellige regimer, og at det kan være gunstig å bli sett på med nye øyne og ikke gjenta noe som ikke virker for en. Inseminasjon har naturlig lav suksessrate, så dere må gjerne fortsette samme sted for ivf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Vi har har hatt 3 forsøk på IVF klinikken Oslo. De er veldig koselige der borte, så det er det ingenting si på. Eneste negative er at enn vet aldri hvilken lege enn kommer til fra gang til gang.

Vi har ikke lykkes med å få barn på IVF klinikken. 

 

Vi har bestemt oss for et nytt forsøk et annet sted neste gang. 

 

Anonymous poster hash: cb3e1...46a

 

Hei.

Kan jeg spørre deg hvorfor dere velger et annet sted neste gang?

Vi (jeg og samboer) er også på IVF klinikken. Hatt tre inseminasjoner, og forskjellige leger hver gang, så når det kommer til akkurat det er jeg veldig enig med deg.

 

Og svar til TS:

Jeg syns de er veldig flinke der. Du betaler virkelig for oppfølgingen.

Jeg har hatt en SA, og etter dette ringte de å spurte hvordan det var med meg/oss, og lurte på om vi trengte en oppfølgingssamtale osv.

 

 

Etter 3 mislykkede forsøk uten å forandre på noe, så velger vi nå prøve et annet sted. Nye stedet er jeg satt opp på andre medisiner og kort regime istedenfor langt.  Er veldig spent. :) 

Jeg har også mistet. Har fått akkurat samme brevet hver gang om vi trenger oppfølgings samtale osv. Det er nok standard prosedyre for de.  Har ikke noe negativt si om de annet enn at jeg skulle ønske at enn ikke hadde hatt forskjellige leger hver gang og at de hadde prøvd noe nytt og ikke det samme hver gang. 

 

Anonymous poster hash: cb3e1...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Denne tråden er snart 2 år gammel. Vi fikk vårt etterlengtede nurk på ferskforsøk nr 2 (kjøpte 3-pack). Snart er vi klare for søskenforsøk og da er IVF-klinikken førstevalg hvis vi ikke vil vente på det offentlige og velger privat. For oss er nærhet (bor i Oslo) og fleksibilitet ift å få time (også ulempe med flere leger) viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Vi har har hatt 3 forsøk på IVF klinikken Oslo. De er veldig koselige der borte, så det er det ingenting si på. Eneste negative er at enn vet aldri hvilken lege enn kommer til fra gang til gang.

Vi har ikke lykkes med å få barn på IVF klinikken.

 

Vi har bestemt oss for et nytt forsøk et annet sted neste gang.

 

Anonymous poster hash: cb3e1...46a

Hei.

Kan jeg spørre deg hvorfor dere velger et annet sted neste gang?

Vi (jeg og samboer) er også på IVF klinikken. Hatt tre inseminasjoner, og forskjellige leger hver gang, så når det kommer til akkurat det er jeg veldig enig med deg.

 

Og svar til TS:

Jeg syns de er veldig flinke der. Du betaler virkelig for oppfølgingen.

Jeg har hatt en SA, og etter dette ringte de å spurte hvordan det var med meg/oss, og lurte på om vi trengte en oppfølgingssamtale osv.

Jeg er ikke AB, men klinikken min anbefaler på generelt grunnlag at man vurderer å skifte etter 3 negative ivf. Dette fordi legene tenker forskjellig og har tro på forskjellige regimer, og at det kan være gunstig å bli sett på med nye øyne og ikke gjenta noe som ikke virker for en. Inseminasjon har naturlig lav suksessrate, så dere må gjerne fortsette samme sted for ivf.

 

 

Aha, det er jo egentlig ganske fornuftig da! :) Og som dem sier, så tenker man jo gjerne forskjellig.

Ja, det blir nok samma klinikken først, men forhåpentligvis klarer vi det på de tre neste inseminasjonene. De anbefalte tre til før vi får over på IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, slenger meg på her

Jeg og samboeren har akkurat sendt inn søknadskjema til IVF- klinikken.

Fikk beskjed i sommer om at han ikke hadde noe liv, så tror vi har bestemt oss for å prøve donor.

Veldig usikker på om vi velger inseminasjon eller ivf. Noe erfaringer ang dette??

Lurer også litt på fremdrift, og hvor raskt vi kan regne med å komme igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...