Gå til innhold

Hvordan får man slutt på biting??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille mini har oppdaget at det er veldig gøy å bite!! Brødre og foreldre er nå full i bitemerker og i neste uke starter barnehagelivet.

Hva gjør jeg?? Jeg vil jo ikke at han skal bli den som alle barna frykter pga bitingen.

Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ham ut av situasjonen når han biter, si tydelig "Au!"/"Nei!" (Streng stemme er lov) og fokuser masse på "offeret" m/ blåsing, kos og trøst. Jo mindre fokus på barnet som biter jo bedre.

Dersom han biter de andre barna i barnehagen kommer han garantert til å erfare at dette ikke er lurt. Ofte er negative sanksjoner fra jevnaldrende mer tungtveiende enn de fra oss voksne :)

Det kan være lurt å gi beskjed til bemanningen om bitingen.

Skrevet

Jeg ble så lei til slutt at jeg beit tilbake. Og det funket.

Og jada jeg vet at det er pedagogisk ukorrekt og ikke lov.

Anonymous poster hash: 25fd5...e71
Skrevet

Hehe. Jeg ble så lei av hyling at jeg hylte alt jeg klarte. Da ble det slutt på hylingen..

Ang. Bitingen er det vel bare å fortsette med å ta ungen bort, si au. Og at man bare skal være god. Vi har en som kliper. Nesten samme problem. Så skjønner frustrasjonen din :)

Anonymous poster hash: a2135...982

Skrevet

Har ingen tips desverre, men har samme problem. Guttn her er 12 mnd og biter også, hver gang vi sitter nei og setter han bort bare ler han.. huff :-(

Anonymous poster hash: 97f04...ace
Skrevet

Vi har hansket med dette ved å gi biteren null oppmerksomhet.

For selv små er all oppmerksomhet bra oppmerksomhet, så vi har ikke kjeftet eller au'et eller noen ting. Bare snudd ryggen til og gått, eller uten å se på barnet løftet det ut av området hvor alle er.

Virket bra for oss iallfall.

Skrevet

Akkurat det gjorde søsteren min med jenta si og;-) Og det virka;-)

Anonymous poster hash: 755dc...005

Skrevet

Vi berre holdt ho slik at ho ikkje kunne bite utan å gi anna respons. Samme med klyping, tok bort handa utan å seie eit ord. Ho stoppa like brått som ho begynte. Knipe- og biteperioden varte nokre veker meinar eg, med atterhald om eit svært upresist tidsbegrep etter at eg vart mor. Alt har gått så veldig fort..

Skrevet

Jeg var så drittlei av bitingen hele tiden så til slutt så beit jeg tilbake.

Selvsagt ikke hardt,bare sånn at han kjente at det var ubehagelig.

Han ser kjempe fornærmet bort på meg også hyler han.

Men han har aldri gjort det igjen.

Anonymous poster hash: 2ca8d...561
Skrevet

Vi har hansket med dette ved å gi biteren null oppmerksomhet.

For selv små er all oppmerksomhet bra oppmerksomhet, så vi har ikke kjeftet eller au'et eller noen ting. Bare snudd ryggen til og gått, eller uten å se på barnet løftet det ut av området hvor alle er.

Virket bra for oss iallfall.

Dette er en veldig god måte å håndtere det på.

Anonymous poster hash: 298af...5e4

Skrevet

Midterste vår var fæl til å bite, til slutt ble jeg så lei (etter utallige forsøk på å være pedagogisk) at jeg tilslutt satte tennene i armen på han. Ikke hardt, men akkurat sånn at han kjente at tennene mine var borti armen. Da ble det slutt!

Selvfølgelig ikke den beste måten å gjøre det på, men var møkke lei av å bli bitt i rompa mens jeg laget mat, i kinnet når jeg skulle kose med han osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...