Gjest amandine Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Ønsket meg peoner i bursdagspresang for en stund siden og fikk tre stk av svigermor men vet ikke hvor jeg skal plante dem. Skulle ønske dere kunne se meg på google earth og planlegge hagen min.....
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Vi kan bytte! Google Earthe meg og du kan faktisk få totalplanlegge hele tomta på ett mål. Her er det fritt leide og åpen for alle forslag på alt! Skal sies at vi har rydda tomta for tilsammen 9 trær og jeg tror totalt fyllt på 70 tonn med masse/jord og planert ut. Det så ikke ut her, men nå er det litt stikk motsatt. Vi vet ikke hvor vi skal begynne fordi vi rett og slett har for mange muligheter.
Gjest amandine Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Ah. Blanke ark! Jeg besitter et drøyt mål urskog fra ca 1970. Uten mål og mening men med mitt "å den likte jeg godt jeg stapper den ned her"-perspektiv...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Det var vel sånn det var her da vi tok over. Det må bare dateres tilbake til 1956 og fra min mormors noe uryddige hode. Vel, jeg tenker, tegner, forkaster og pauser litt innimellom, men vet at omsider vil det ta form etter våre behov og ønsker.
Iiiiik Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Da tror jeg faktisk at jeg ville brukt litt penger på en landskapsarkitekt, Mrs Smutt & Smilende. Greit å få noen gode tanker på hva som er lurt. Om ikke annet, så for å bli sikrere på hva dere selv vil. Vi har stor tomt og mye gress, så jeg har noe av den samme utfordringen. Har et stort bed som nok opprinnelig inneholdt stauder. Nå er det fullt av ugress. Neste år rydder jeg kanskje der...
ellen-propellen Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Min mening ( og drøm for egen hage) er at peoner, sammen med hortensia, bør være i ett rundt bed nær husets fasade. Gjerne i enden av innkjørselen. Bedet må være minst 2 m i diameter, i knehøyde og dekket med bark. Om du ønsker og har plass, så putt gjerne ett solur midt i Det skal jeg ha engang!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Da tror jeg faktisk at jeg ville brukt litt penger på en landskapsarkitekt, Mrs Smutt & Smilende. Greit å få noen gode tanker på hva som er lurt. Om ikke annet, så for å bli sikrere på hva dere selv vil. Vi har stor tomt og mye gress, så jeg har noe av den samme utfordringen. Har et stort bed som nok opprinnelig inneholdt stauder. Nå er det fullt av ugress. Neste år rydder jeg kanskje der... Det er et godt forslag!Vi er heldige fordi bestekompis til mannen er nettopp det Vi har snakket om det, og vi skal nok finne en løsning sammen.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Hvor mye kostet så mye jord levert? Min løsning på stor hage er lekestue, pg generell lekeplass for huset egentlige sjef. Nå har vi bare dessestativ, men mor har drømmer og junior er nok helt sikkert enig.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 12. august 2013 #9 Skrevet 12. august 2013 Hvor mye kostet så mye jord levert? Min løsning på stor hage er lekestue, pg generell lekeplass for huset egentlige sjef. Nå har vi bare dessestativ, men mor har drømmer og junior er nok helt sikkert enig. Mannen har en onkel som er anleggsarbeider. Han kjøpte fyllmassen, jord og steinene til oss, fylte på og planerte. Jeg innrømmer at jeg ikke husker prisen her og nå, men billigere enn hva vi ville ha fått dette for ellers er jeg sikker på. Jobben han gjorde var forresten hans bryllupsgave til oss. Det var den beste bryllupsgaven vi fikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå