Gå til innhold

Tidlig leggetid?? 18.30-19.00??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Er det tidlig for en gutt på 2.år, å legge seg mellom 18.30-19.00 ??

Han sover ikke på dagtid... 

Anonymous poster hash: b8fea...c0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er den leggetiden vår gutt på 2.5 har. Ofte er han sengeklar 18.00, men andre ganger drøyer det en halvtime. Vi leser lenge på senga, så reell sovetid er det kanskje 15-30 minutter senere.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det synes jeg kommer helt an på barnet, hvor mye søvn han ser ut til å trenge :)

Skrevet

Min gutt som snart er 3 år legger seg mellom 18.30-19.00. Kan ikke holde han oppe lenger for da er han stuptrøtt etter en lang dag i barnehagen. Det er viktig at barnet får nok søvn, så om det er trøtt rundt den tiden så legger du han :) 

Anonymous poster hash: de211...ef7
Skrevet

Det kommer jo litt ann på tenker jeg. Dersom han går i barnehage og blir hentet seint, ville jeg ha prøvd å innføre dagsavis igjen og senere liggetid. Trist at de sovner idet de kommer hjem..

Skrevet

Barn på to år har vel ofte et søvnbehov på ca 12 timer i døgnet... så da er det ikke tidlig om dere må tidlig opp hver dag :-)

Anonymous poster hash: ee5b1...b5a

Skrevet

Tidleg for mange barn, heilt passe for andre.

Skrevet

Det kommer jo litt ann på tenker jeg. Dersom han går i barnehage og blir hentet seint, ville jeg ha prøvd å innføre dagsavis igjen og senere liggetid. Trist at de sovner idet de kommer hjem..

Etter en lang dag i barnehagen er det ekstra viktig med nok søvn. Å legge barnet senere blir jo helt feil, spesielt fordi mor skal ha bedre samvittighet og for å se barnet mer. Det er egoistisk. Rart hvordan mange foreldre undervurderer søvn.

Skrevet

Etter en lang dag i barnehagen er det ekstra viktig med nok søvn. Å legge barnet senere blir jo helt feil, spesielt fordi mor skal ha bedre samvittighet og for å se barnet mer. Det er egoistisk. Rart hvordan mange foreldre undervurderer søvn.

Legg ein litt godvilje til kan ein kanskje tenke seg at ho meinte at tidleg legging skulle erstattast med dagsoving og ikkje avislesing..
Skrevet

Vår har lagt seg kl 19 siden han var 6mnd...sover til ca 0530-06

Anonymous poster hash: adb0d...ad7
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Begge mine legger seg 19-19.30. De er 6 og 9.... så kommer vel ann på ungene :P

Skrevet

Legg ein litt godvilje til kan ein kanskje tenke seg at ho meinte at tidleg legging skulle erstattast med dagsoving og ikkje avislesing..

Jeg skrev svaret mitt ut i fra dagsoving og ikke avislesing. 

Skrevet

Det kommer jo litt ann på tenker jeg. Dersom han går i barnehage og blir hentet seint, ville jeg ha prøvd å innføreh dagsavis igjen og senere liggetid. Trist at de sovner idet de kommer hjem..

he he . Autokorektur suger... Var selvfølgelig det jeg mente :-)

Skrevet

Mine på 22 mnd og 18 mnd legger seg mellom 18-19.

Minstemann sover en liten lur på dagtid, men ikke eldste. De våkner i 7-8 tiden.

Eldste sovner med en gang, men minste bruker alt fra 10min til en time..

Skrevet

Minstemann sover en liten lur på dagtid, men ikke eldste. De våkner i 7-8 tiden.

Snakkar om to tette!

;)

Skrevet

Snakkar om to tette!

;)

Haha, snakk om å være fjern...

Eldste blir 3 år om to mnd. Er jo et år siden hun var 22 mnd, haha!

Blir vel ikke bedre når jeg kommer i ammetåken om noen uker heller :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...