Gå til innhold

Kjøttkaker :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd å lage kjøttkaker med annet enn ku-melk? Hvordan blir smaken?

Anonymous poster hash: 86562...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går faktisk ikkje så verst med buljong (vatn + ørlite pulver) :)

Skrevet

Bruker egg og ikke melk vi.

Skrevet

Gutten min tåler ikke egg heller. Har egg- og melkeallergi. Kan prøve med buljong, men bruker det i sausen også da. Så tenkte at det ble litt for lik smak.

Har lyst til at han skal få smake på kjøttkaker.

Hi

Skrevet

Gutten min tåler ikke egg heller. Har egg- og melkeallergi. Kan prøve med buljong, men bruker det i sausen også da. Så tenkte at det ble litt for lik smak.

Hi

Ta kun karbonadedeig bland litt vann i, og tilsett finkuttet løk og litt andre godsaker som gutten liker. Stek de og hiv de oppi buljongsausen.blir nok kjrmpe godt ;)

Skrevet

Hi

Om du har ei oppskrift som funkar utan egg er det jo berre å prøve. Men ikkje overdriv med buljongpulveret, oversalta kjøttkaker er pyton :(
Skrevet

Vi har brukt havremelk i matlaging, også i kjøttkaker. Funker som bare det!

Havremelk er også supert i bakst, særlig hvetebaksten blir ennå bedre enn da vi brukte vanlig kumelk. 

Skrevet

Tusen takk for svar jenter. Setter stor pris på det. :-)

Har alltid lagd med melk og egg, men da blir det allergivennlige kjøttkaker på søndag. Blir spennende...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...