Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Jeg har et par spørsmål. Dette er nr 2 men de er helt ulike babyer, så jeg kan ikke sammenligne de. * Hvordan få en 4 mnd gammel baby til å sove i egen seng? Hun har sovet i vår seng helt til nå. Og hun spiser masse om natta. * Hvordan få de til å roe seg uten pupp? Smokk går rett ut og totten fungerer bare i noen sekunder * Når kan en forvente at de blir trøtt om kvelden. Her er det jubel og fest til 23 tiden om kvelden..... Jeg blir smågal her snart.... Anonymous poster hash: 7ef7b...d19
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Begynne med fast føde snart? Evt gi litt tillegg på kveldene så baby er METT når den legger seg.. Anonymous poster hash: a75cf...70d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Begynne med fast føde snart? Evt gi litt tillegg på kveldene så baby er METT når den legger seg.. Anonymous poster hash: a75cf...70d Å hun er mett, tro du meg. Hun spiser og gulper og magen står rett ut. Begynte med grøt, men da ble hun nesten mer våken. Og jeg som må holde på med skolearbeid..... Anonymous poster hash: 7ef7b...d19
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Kan bare si hva vi gjorde, uten at det er noen garanti for at det fungerer for deg Da baby var 3 mnd "tvang" vi ham i seng i 20-21 tiden ( før var det rundt midnatt ). Ammet i søvn i denne perioden og holdt på å bli sprø, også etter at vi la ham tidligere. Han våknet hver andre time på natta og småspiste, brukte puppen som smokk (tar verken smokk eller tommel). Jeg fikk svært lite søvn i denne perioden da vi samsov og jeg våknet av hvert lille grynt. Til vi gjorde var at vi begynte så smått med grøt, deretter stell for kvelden, litt amming i stua og så la vi ham i egen seng. Ble litt skriking i starten, men var på soverommet og sang for ham til han sovnet. Det fungerte over all forventning, men fortsatt er dett litt gråting ved legging. Satser på at det går seg til etter hvert Så det som fungerte her var grøt, synging og å være bestemt. Anonymous poster hash: 7bcdb...9a0
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Ville også gitt litt grøt før hun legger seg for kvelden. Start med å legge til fast tid som dere stadig forskyver tidligere og tidligere. Sånne ting tar tid men er en bestemt og tålmodig får en jobbet seg til "vanlig" leggetid;) Pupp om natten må enn nesten regne med en stund:) men hun trenger ikke å ligger i sengen deres. Dersom hun legger på seg fint trenger hun kanskje ikke mat så ofte lengre? Ofte er d kosen de vil ha like mye som puppen. Forsøk med smokk og la gjerne far ta dette slik at babyen ikke lukter deg. Forbinder jo deg med mat døgnet rundt;) Anonymous poster hash: 3a248...7b7
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Prøv å ha faste rutiner på dagsoving og når dere tar ungen opp, og siste luren på dagen skal være i god tid før dere legger babyen for kvelden Anonymous poster hash: 7b59c...607
Vakreste_i_verden:-) Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Mitt råd er å være tålmodig i et par mnd til. Prøv med litt grøt og mme før legging. Så begynne med natteammingavvendig ved ca 6 mnd. For meg tok det 3 netter. Deretter legg ungen på eget rom. Da sover dere bedre begge to. Jeg kan trøste deg med at jenta mi var helt lik. Hun hadde ikke tid til å spise på dagen, så hun brukte natta til å spise seg opp. Ammet 4 til 7 ganger hver natt frem til 6 mnd. Da tok jeg oppgjør, og bestemte meg. I følge min helsesøster trenger ikke barnet verken pupp eller flaske mellom 19 og 06 ved 6 mnd alder. Jeg trøstet meg med det da jeg holdt på med avvenningen og ungen hylte etter pupp. Men ett råd!!! Har du først bestemt deg for å slutte, så ikke ombestem deg. Da vil barnet tro at "barejeg gråter lenge nok så får jeg pupp tilslutt". Og det er jo ikke bra.
Fomle84 Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Her blir baby snart 4 mnd og han legger seg i 7-8 tiden. Pleier å ha tre dupper på dagen. Kan ikke sove for sent. I går våknet han fra siste kvil halv 4 og var i seng til 7. Pleier å våkne for morgen i 6-7 tiden. Prøv det du kan for å få rutiner og legg barnet i egen seng.. Våkner en del ganger på natten her og og da er det bare pupp som duger selv om jeg prøver tutten først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå