Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Noen som har erfaring med hvordan samvær med barnefar som er borte 4 uker og hjemme 4 uker best kan organiseres? Barnet vårt er snart 2 år. Anonymous poster hash: b3dd1...893 Anonymous poster hash: b3dd1...893
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Hva med to overnattinger pr uke de ukene han er hjemme?? Anonymous poster hash: d9274...a1f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Vi kommer til å bo i underkant av 2 timer unna hverandre, så ser for meg at det blir mye reising for barnet vårt? Jeg ønsker ikke at barnet vårt skal føle seg som en "kasteball". Anonymous poster hash: b3dd1...893
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Har en venninne som har en eks som jobber i Nordsjøen. Han jobber 2 uker og har fri i 4 uker. I løpet av disse 4 ukene så har han datteren annenhver uke, hele uken. Da går ikke hun i bhg siden det er så lang reisevei til bhg og far ikke har bil. Datteren storkoser seg når de har det sånn. Hun er 4 år Anonymous poster hash: 6b7ca...12a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Vi kommer til å bo i underkant av 2 timer unna hverandre, så ser for meg at det blir mye reising for barnet vårt? Jeg ønsker ikke at barnet vårt skal føle seg som en "kasteball". Anonymous poster hash: b3dd1...893 Uansett hvordan dere løser det så blir barnet en kasteball desverre. Et barn på to år som ikke ser pappaen sinmofte vil ha problemer med tilknytningen. Vi da tro at korte men hyppige samvær er det beste. Går barnet i barnehage? Anonymous poster hash: 24a85...a4b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Vi kommer til å bo i underkant av 2 timer unna hverandre, så ser for meg at det blir mye reising for barnet vårt? Jeg ønsker ikke at barnet vårt skal føle seg som en "kasteball". Anonymous poster hash: b3dd1...893 Uansett hvordan dere løser det så blir barnet en kasteball desverre. Et barn på to år som ikke ser pappaen sinmofte vil ha problemer med tilknytningen. Vi da tro at korte men hyppige samvær er det beste. Går barnet i barnehage? Anonymous poster hash: 24a85...a4b Ja, barnet går i barnehage. Jeg ser for meg at annenhver helg, fra tors-søn kan være en aktuell løsning. Men barnefar ønsker mer fleksibilitet, at han i tillegg f.eks kan hente barnet når det passer han. Jeg er veldig usikker på hvordan vi skal løse dette, ønsker å gjøre det best mulig for barnet! Anonymous poster hash: b3dd1...893
Gjest yrild Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Her vil jeg tro at barnefaren har rett i at oftere vil være bedre, men det kommer vel ann på hvordan barnet takler at hverdagen ikke er så strømlinjeformet. Våre unger takler fint å gå litt her og litt der i barnehagen og ha fri histen og pisten, men mange unger trenger mer struktur i hverdagen. Jeg ville ihvertfall prioritert far fremfor barnehage i de periodene han er hjemme så lenge han er en god far. i tillegg så ville jeg ha skypet ofte med ham, selvom det muligens er smertefullt for deg i forbindelse med bruddet er den hyppige kontakten (om det nå så er videokontakt) viktig for å opprettholde tilliten nå så lenge barnet er så liten. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Her vil jeg tro at barnefaren har rett i at oftere vil være bedre, men det kommer vel ann på hvordan barnet takler at hverdagen ikke er så strømlinjeformet. Våre unger takler fint å gå litt her og litt der i barnehagen og ha fri histen og pisten, men mange unger trenger mer struktur i hverdagen. Jeg ville ihvertfall prioritert far fremfor barnehage i de periodene han er hjemme så lenge han er en god far. i tillegg så ville jeg ha skypet ofte med ham, selvom det muligens er smertefullt for deg i forbindelse med bruddet er den hyppige kontakten (om det nå så er videokontakt) viktig for å opprettholde tilliten nå så lenge barnet er så liten. Lykke til :-) Takk for gode innspill! Jeg og mener at far kommer fremfor barnehagen, men det er reisevegen for barnet jeg tenker på. Det kan fort bli mye frem og tilbake i løpet av en uke for en 2åring. Alt jeg vil er å gjøre det best mulig for barnet! Anonymous poster hash: b3dd1...893
Gjest yrild Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Jeg skjønner deg jo godt, men to timer i bil på en dag går sikkert helt fint, det gåri hverttfall fint for vår lille på 20 mnd så lenge vi har på musikk hun liker og en haug med bøker som hun kan bla i. Hvis de må frem og tilbake på samme dag i tide og utide så hadde jeg vært mer skeptisk. Håper dere klarer å finne noe som fungerer for dere alle tre :-) Godt samarbeide og god lontakt med begge foreldrene er viktig :-) Er det du eller han som har flyttet to timer unna forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå