Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 vi har ikke råd. Jeg kan ikke kjøpe kjole til 12.000, ha selskap til 100.000 og deretter bryllupsreise til 40.000. Ikke det at jeg trenger eller ønsker det, men dyrt er det vel uansett. Vi er forlovet, men har ikke satt dato pga økonomien. Noen som har giftet seg på budsjett? Ikke rådhuset, samboeren min er sååå gammeldags og skal absolutt ha kirkebryllup med selskap for familien med taler og hele pakka... Hva kostet det? Evt andre tips ? Anonymous poster hash: 1ffa4...951
Heklemamma Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Vi giftet oss på budsjett. Hadde dåp og bryllup samme dag, og jeg kjøpte brudekjole fra jkdress.com. Tror jeg betalte rundt 1300,- for kjolen inkl.frakt. Mat kan dere jo lage selv, eller dere kan be gjestene om å ta med seg en ting hver. Kirkebryllup koster ingenting dersom dere gifter dere i den kirken dere sokner (skrives det sånn?) til. Taler koster jo ingenting. Vi hadde over 70 gjester i brullupet, så maten var den største utgiftsposten vår. men vi bestilte da. lager dere selv, så blir det jo mye billigere. Brullupskaka fikk vi ei venninne til å bake, den kostet 2000,-. Kaketopp bestilte jeg over nettet til sånn ca 250,-. Vi hadde en helt super dag. Og det kostet ikke allverdens.. Men mat til 70 gjester var dyrt.. Maten kan man definitivt få billigere.. Prisen kom vel på ca 55.000,- for alt.
Heklemamma Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Bryllupsreise har vi ikke vært på. Eneste som kanskje kan kalles en bryllupsreise var en weekendtur til Gøteborg over ett år etter bryllupet. Vi reiser på ferie med barna vi..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Vi giftet oss på budsjett. Hadde dåp og bryllup samme dag, og jeg kjøpte brudekjole fra jkdress.com. Tror jeg betalte rundt 1300,- for kjolen inkl.frakt. Mat kan dere jo lage selv, eller dere kan be gjestene om å ta med seg en ting hver. Kirkebryllup koster ingenting dersom dere gifter dere i den kirken dere sokner (skrives det sånn?) til. Taler koster jo ingenting. Vi hadde over 70 gjester i brullupet, så maten var den største utgiftsposten vår. men vi bestilte da. lager dere selv, så blir det jo mye billigere. Brullupskaka fikk vi ei venninne til å bake, den kostet 2000,-. Kaketopp bestilte jeg over nettet til sånn ca 250,-. Vi hadde en helt super dag. Og det kostet ikke allverdens.. Men mat til 70 gjester var dyrt.. Maten kan man definitivt få billigere.. Prisen kom vel på ca 55.000,- for alt. Vi blir langt under halvparten og skal heller ikke ha dåp samme dag, så tipper det blir billigere da ja takk for tips ang kjole takk for flotte tips Anonymous poster hash: 1ffa4...951
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Dere må ikke på bryllupsreise. Det er jeg fullstendig klar over Anonymous poster hash: 1ffa4...951
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Bryllupsreise har vi ikke vært på. Eneste som kanskje kan kalles en bryllupsreise var en weekendtur til Gøteborg over ett år etter bryllupet. Vi reiser på ferie med barna vi.. Vi tar med babyen reise får vi sponset litt av, så den turen blir det noe av uansett vi har aldri hatt noen større ferie sammen, så bryllupsreise blir det prioriterer heller en tur med familien enn å bruke 12.000 på kjolen jeg skal bruke en gang i mitt liv Anonymous poster hash: 1ffa4...951
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Kjøpte brudekjole på Monsoon, nydelig lang hvit kjole. Kostet 1800,- Bord pyntet jeg selv, ca 2000,- Handlet inn drikke i Sverige Var heldige å låne ett nydelig lokalet gratis(det koster ofte litt) 3 retters til 50 gjester, 15.000. Bryllupsreise, langweekend i Roma. Pluss diverse småkostnader, brudepikekjoler, frisør osv. Kom alt, inkl reisen på 50.000. Fikk 10 av svigers, 10 av min far, 5 av min mor(som også hjalp til med ALT) betalte resten selv. Vi hadde ett fantastisk koselig og morsomt bryllup. Ikke for stivt, gode venner og familie. Vi valge ett rimelig bryllup fordi vi var i etableringsfasen. Hadde uansett aldri hatt en bedre dag om vi svidde av mer penger;) stemningen, gjestene og at brudeparet er glade er det viktigste i mine øyne! Anonymous poster hash: d8c4a...736
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Kjøpte brudekjole på Monsoon, nydelig lang hvit kjole. Kostet 1800,- Bord pyntet jeg selv, ca 2000,- Handlet inn drikke i Sverige Var heldige å låne ett nydelig lokalet gratis(det koster ofte litt) 3 retters til 50 gjester, 15.000. Bryllupsreise, langweekend i Roma. Pluss diverse småkostnader, brudepikekjoler, frisør osv. Kom alt, inkl reisen på 50.000. Fikk 10 av svigers, 10 av min far, 5 av min mor(som også hjalp til med ALT) betalte resten selv. Vi hadde ett fantastisk koselig og morsomt bryllup. Ikke for stivt, gode venner og familie. Vi valge ett rimelig bryllup fordi vi var i etableringsfasen. Hadde uansett aldri hatt en bedre dag om vi svidde av mer penger;) stemningen, gjestene og at brudeparet er glade er det viktigste i mine øyne! Anonymous poster hash: d8c4a...736 Takk for svar ja det er absolutt de tingene som er viktigst Anonymous poster hash: 1ffa4...951
Elsker livet Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 Jeg vet ikke hva det kostet, men vi hadde et gammeldags bryllup og giftet oss i bunad. Kan ikke være de enorme utgiftene. Bryllupsreise er ikke et krav for å gifte seg. Grunnen til at det ble slik var at mannen, mamma og svigermor organiserte det meste, jeg ville helst ha hoppet over bryllupet og gått direkte til ekteskapet.
cecilies mamma Skrevet 8. august 2013 #11 Skrevet 8. august 2013 vi giftet oss på budsjett 1200 på kjolen (brukt) 1500 på pynt/ lys (løyten lys) 2000 lokaler 1500 lån av kirke (vi hadde med egen prest til en annen kirke enn den vi soknet til) 700 blomster min forlover hjalp til med hår og klær på meg hans forlover hjalp til med bord dekorasjoner og pådekning hans tante og onkel stilte med koldtbord hans far stilte med elg gryte og alkohol (han beholdt selv det som ble igjen) min familie bor langt unna (flyreise) men bidro med noen av innkjøpene vi hadde dåp samme dag, og fikk selvsagt ingen gave utover den hjelpen vi alt hadde fått tradisjonelt, enkelt og fint. gifter oss ikke for pengenes del men for å sterkere kunne være der for hverandre om noe skulle skje!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 Brukte ca 30000. 30 gjester. Kjole ny til ca 600 fra ebay, plukket endel blomster selv og kjøpte roser utenom. Det som kostet var lokale og maten. Anonymous poster hash: 6395e...6bc
3 i april Skrevet 8. august 2013 #13 Skrevet 8. august 2013 Tenk over om dere har noen "resurser" i familien og vennekretsen ? Som feks er det noen som liker og ta bilder og er hobbyfotograf ? Noen som er kjempeflinke til og lage kaker, hvem er glad og flink til og lage mat, Er det en som utpeker seg som morsom og er flink til og fortelle vitser da har dere toastmasteren i boks. Leig et lokale med anlegg, da slipper dere og leie inn band. Brudekjole kan du enten kjøpe brukt på finn.no eller på ebay. Samme med klærne til mannen. Det finnes masse god mat som både er billig og som passer i et bryllup. Lager dere maten selv så kan dere slippe ganske billig unna. Alkohol kan dere handle inn selv og selge billig til gjesten som feks 20 kr for et glass vin (bare husk og skriv det i invitasjonen sånn at folk har mulighet til og ta med seg penger ) Ha et kritisk syn på gjesteliste og ikke inviter "gud og hvermann".
snart.trebarnsmor Skrevet 8. august 2013 #14 Skrevet 8. august 2013 Her er et tips til billige bryllupskjoler:) http://www.jjshouse.com/
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #15 Skrevet 8. august 2013 vi har heller ikke økonomi til bryllup, men har vært utrolig heldige. Mannen jobber i "bransjen", så har fått utrolig mye rabatter. Antrekkene har vi fått av våre foreldre. Bryllupstur til 40 000 er helt uaktuelt. Det er ikke det jeg prioriterer. Mannen har sin "sommerferie" i januar og februar, så blir kanskje en weekendtur et sted. Anonymous poster hash: 9de61...b5c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #16 Skrevet 8. august 2013 Det ble ikke noe bryllupsreise på meg pga økonomi :-( Anonymous poster hash: 3e165...11e
I scream for icecream! Skrevet 8. august 2013 #17 Skrevet 8. august 2013 Vi skal gifte oss neste år, og prøver å spare inn der vi kan. Tror likevel vi kommer til å få et fantastisk bryllup. - Jeg har kjøpt billig kjole på E-bay. - Vi har familie som skal bake kaker, og en venninne som skal bake bryllupskaken. - Forloveren min skal også ta brudebildene (hobbyfotograf, kjempedyktig!) - Min far skal ordne brudebil til oss. - Vi har handlet mye pynt på Ikea (der koster f.eks små vaser osv 10-20 kr), vi har kanskje brukt 500 kroner til sammen. Vi har også handlet mye på internett, f.eks etsy og ebay. Der har de mye spesiell pynt som ikke koster så mye. - Vi skal kjøpe ringer på nett, som ikke koster så allverdens. - Drikke kjøper vi i sverige og på danskebåten. - Invitasjoner lager vi selv. Vi har valgt å bruke en del penger på lokalet og maten. Hør med venner og familie om de kan hjelpe dere med forskjellige ting, det lønner seg. Og bruk god tid på forberedelser. Handler du for litt her og litt der blir det ikke store summer av gangen. Det synes vi er veldig greit. Lykke til!
☆☆☆ Skrevet 8. august 2013 #18 Skrevet 8. august 2013 Spørsmålet er vel korvidt det er ekteskap eller bryllup du ønskar deg. Tenk litt over saken, om det er det å gifte deg du vil eller om det er å vere gift som er viktig. Om det er det siste kan du gjere det gratis (kirke eller tinghus), billig (nye fine klede og middag med forloverane), litt dyrare (enkel fest for familie) og enda litt dyrare (ta med venner) osv..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #19 Skrevet 8. august 2013 Spørsmålet er vel korvidt det er ekteskap eller bryllup du ønskar deg. Tenk litt over saken, om det er det å gifte deg du vil eller om det er å vere gift som er viktig. Om det er det siste kan du gjere det gratis (kirke eller tinghus), billig (nye fine klede og middag med forloverane), litt dyrare (enkel fest for familie) og enda litt dyrare (ta med venner) osv.. Begge deler Anonymous poster hash: 1ffa4...951
☆☆☆ Skrevet 8. august 2013 #20 Skrevet 8. august 2013 Spørsmålet er vel korvidt det er ekteskap eller bryllup du ønskar deg. Tenk litt over saken, om det er det å gifte deg du vil eller om det er å vere gift som er viktig. Om det er det siste kan du gjere det gratis (kirke eller tinghus), billig (nye fine klede og middag med forloverane), litt dyrare (enkel fest for familie) og enda litt dyrare (ta med venner) osv.. Begge deler Anonymous poster hash: 1ffa4...951 Ærleg sak, det Mange flotte tips over her, sjølv har eg lite å bidra med då det ikkje var viktig med bryllup og eg meldte meg ut av alt som heitte bryllupsplanlegging..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #21 Skrevet 8. august 2013 Spørsmålet er vel korvidt det er ekteskap eller bryllup du ønskar deg. Tenk litt over saken, om det er det å gifte deg du vil eller om det er å vere gift som er viktig. Om det er det siste kan du gjere det gratis (kirke eller tinghus), billig (nye fine klede og middag med forloverane), litt dyrare (enkel fest for familie) og enda litt dyrare (ta med venner) osv.. Begge deler Anonymous poster hash: 1ffa4...951 Ærleg sak, det Mange flotte tips over her, sjølv har eg lite å bidra med då det ikkje var viktig med bryllup og eg meldte meg ut av alt som heitte bryllupsplanlegging.. Ja har fått mange gode tips Nå skal det sies at vi kun har planer om å feire dagen sammen med foreldre, søsken og nærmeste venner (altså de skal være forlovere). Så blir 12-13 stk inkludert oss. Skulle vi bedt "alle" hadde det blitt 50-60 stk, det trenger vi ikke. Men det er viktig for oss at våre nærmeste er sammen med oss denne dagen. Anonymous poster hash: 1ffa4...951
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #22 Skrevet 8. august 2013 Ser du har fått mange gode tips! Vet at noen venner av meg ønsket at foreldre bisto med betaling av bryllupet, istedenfor gave. Ellers kan man jo ønske seg tjenester i gave med andre(kaker/fotografering/mat/hjelp til pynting osv). Som andre sier: bruke de ressursene man har i familien/vennegjengen. Vet om folk som har gjort det meste i bryllupet sitt selv; pynting, lagde brudebukett.. Kan Google for inspirasjon. Mye fin pynt og klær på ebay og etsy, som andre har nevnt En i familien min lagde lapskaus selv som de serverte i hans bryllup, tror hele bryllupet deres kostet rundt 20 000. Koldtbord/tapas også går jo an, og få gjestene til å ha med noe hver. Har også hørt om folk som har planlagt hagebryllup(litt risikabelt i Norge?) eventuelt kan man leie partytelt Lykke til! Dagen blir perfekt den uansett, bare mannen er den rette <3 Hilsen den nygifte(som brukte over 100 000 på bryllupet :-O) Anonymous poster hash: fa000...e27
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #23 Skrevet 8. august 2013 Ser du har fått mange gode tips! Vet at noen venner av meg ønsket at foreldre bisto med betaling av bryllupet, istedenfor gave. Ellers kan man jo ønske seg tjenester i gave med andre(kaker/fotografering/mat/hjelp til pynting osv). Som andre sier: bruke de ressursene man har i familien/vennegjengen. Vet om folk som har gjort det meste i bryllupet sitt selv; pynting, lagde brudebukett.. Kan Google for inspirasjon. Mye fin pynt og klær på ebay og etsy, som andre har nevnt En i familien min lagde lapskaus selv som de serverte i hans bryllup, tror hele bryllupet deres kostet rundt 20 000. Koldtbord/tapas også går jo an, og få gjestene til å ha med noe hver. Har også hørt om folk som har planlagt hagebryllup(litt risikabelt i Norge?) eventuelt kan man leie partytelt Lykke til! Dagen blir perfekt den uansett, bare mannen er den rette <3 Hilsen den nygifte(som brukte over 100 000 på bryllupet :-O) Anonymous poster hash: fa000...e27 Takk for svar og... Oh my god !!!! (Summen, haha) Anonymous poster hash: 1ffa4...951
Love my kidz Skrevet 8. august 2013 #24 Skrevet 8. august 2013 Her ble bryllupet max 10 000 Lånte kantina på jobben min gratis. Enkel pynt kr 4-500. Mat fra catering 5000 Drikke fra Rema 1000 Klær fra skapet hjemme. Brudeblomst 150 Droppet fotograf, brukte bilder tatt av gjester. Droppet fest, kjøpte konjakk og baylies i sverige 600 To vinflasker 300 Frisør 1000 Ingen reise. Ringer 3000
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2013 #25 Skrevet 9. august 2013 Femti til sytti gjester er da også mye??? Jeg kunne fint ha invitert bare 30 og allikevel følt at de viktigste var der. Et bryllup koster så mye som du er villig til å gi, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå