Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Kom med de vær så snill!! Jeg løfter ikke tyngre enn min datter på ett år, (tungt nok det) jeg går så kort som mulig, unngår trapper der jeg kan, men sitter 8 timer på jobb, sover med pute mellom benene, har bare joggesko på beina. What to do next?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Ikke sitt så mye. Variasjon er tingen. Hvor langt er du på vei? D blir bare verre og verre dessverre... Er lite som hjelper:( Men ber du om tilrettelegging på arb.plass evt gradert sykemelding er sjansen større for at du holder ut i jobb lengre. Jeg jobbet kortere dager og styrte dagen i mitt tempo. Var ikke like effektiv men holdt ut i jobb lengre. Hatt d fom 3 mnd så måtte ta noen grep. Skal jo ta meg av 2 åring hjemme å! Skal jobbe nå siste uken før permisjon men vært 100% sykmeldt i 5 uker pga bekkenløsning, kynnere ++. Bekkenet har blitt bedre hos meg fordi babyen har kommet lengre ned i bekkenet og stabiliserer d. Er i uke 36. Så du kan forhåpentligvis se frem mot d:) Anonymous poster hash: 3ce4c...c11
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 8. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2013 Er bare i uke 22, men har hatt dette siden jeg 5 uker ut i svangerskapet med mitt andre barn som kom til verden 27 juli i fjor.... Jeg var gradert sykemeldt sist gang, men jeg synes det er så tidlig... Men må vel ta turen snart, å kunne hatt kortere dager hadde vært fantastisk! Andre med gode tips og råd?
oslofrk Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Variasjon, variasjon, variasjon! Har du mulighet til å dra på vanngym? Det hjalp meg, selvom jeg vet at mange sier bekkenløsning kun er hormonelt.. Tips: Ha alltid bena samlet (feks ut og inn av bil), bruk pute mellom beina "helt ned", ikke bare mellom knærne, ikke sitt med bena i kors og be om hev/senk-pult på jobb. Beveg deg, selvom det gjør litt vondt, men ta pauser. Finn småturer, med benk/hvilemuligheter underveis.. Jeg er " bare" førstegangs, lå rett ut i nesten to med og var ganske fortvilet, MEN nå har det løsnet litt under fem uker igjen, men nå kan jeg gå litt tur, smårydde, støvsuge og spise middag sittende og kjenner kroppen min er mer på lag! Det er utrolig deilig med fravær av smerte - håper jeg smitter på deg!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 8. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2013 Takk!! Håper det smitter jeg og! Det er vanvittig plagsomt nå og enkelte dager kan jeg ikke gå.
Gjest amandine Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Bekkenbelte, silkeslide i sengen så du snur deg lettere, samme(eller en plastpose) i bilen. Inn og ut med samlede ben. Gå baklengs i trapper, spesielt ned, lær å kjenne dine egne grenser så du kan bremse før det blir for ille. Få deg en.jordmor eller lege med peiling så du kan.få hjelp, og pass spesielt godt på i tiden rett etter fødsel. Bekkenet er ekstra ustabilt rett etterpå, og da er du kanskje godt vant fordi barnets hode ettersom det sklir ned, stabiliserer noe. Og ikke minst: Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Oppsøk osteopat, og ta det med ro!!! Ikke støvsug og kjør handlevogn på butikken.. Osteopati og en veldig rolig livsstil er det eneste som har klart å holde mit bekken nogenlunde i sjakk. Var også plaget forrige svangerskap, og i over ett år etterpå. Denne gang starta det i 3 mnd, men har klart å fungere nogenlunde på hjemmebane med behandling. Lykke til! Anonymous poster hash: 74c28...c72
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Alt deg de andre sier + ikke skli en cm på vått badegulv el.l. Og kontorstolen burde jeg holdt meg enda mer unna. Lytt til kroppen og lykke til videre! Anonymous poster hash: c9d69...ae5
3 på rad Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 Takk!! Håper det smitter jeg og! Det er vanvittig plagsomt nå og enkelte dager kan jeg ikke gå. Vet ikke om det er noen trøst, men jeg hadde det slik med min første graviditet. Dårlig i bekkenet siden første trimester og så dårlig etter fødsel at jeg ikke klarte å gå dagen etter. Da jeg fikk andremann 13 mnd etterpå, var det som å komme til himmelen. Så fort ungen var ute var alt av bekkenplager også borte. Til og med halebenet mitt var smertefritt. Så kanskje du er like heldig som meg Nå venter jeg nummer tre og er helt ødelagt i bekkenet igjen. Jeg erter mannen innimellom og sier at så fort ungen er ute så er det bare å begynne på nr 4 så jeg får rettet opp bekkenet igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå