Gå til innhold

Svinekoteletthjelp!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha svinekoteletter til middag, men jeg har aldri klart å fått de møre og gode før.. Tenkte å prøve langsteking, men vet ikke om det er beste måte..

Hvordan gjør du det når du lager nakkekotteletter/ svinekotteletter??

Hjelp!

Anonymous poster hash: 9d103...844

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir skikkelig møre på 180grader i ovnen i 2timer ;) Da bare detter de fra hverandre. 1,5 - 2 timer.

Skrevet

De blir skikkelig møre på 180grader i ovnen i 2timer ;) Da bare detter de fra hverandre. 1,5 - 2 timer.

Hvor ofte snur du de? Evt gjør du det i det heletatt?

Hi

Skrevet

Brun de lett i pannen. Lag brun saus. Så putter du alt i illfastform med lokk ( ha gjerne oppi andre ting du liker også, paprika, sopp, løk f eks)

La det stå på 100 grader fra lunsj til middag eller noe sånn.. Er skikkelig godt :)

Anonymous poster hash: 29bab...6dd

Skrevet

Jeg bruker bare nakkekoteletter siden jeg liker det best.

Steker de i langpanne, 180g i 2timer, har litt vann i formen. ( kotelettene blir krydret dagen før bruk) Nydelig godt !

Skrevet

Brun de lett i pannen. Lag brun saus. Så putter du alt i illfastform med lokk ( ha gjerne oppi andre ting du liker også, paprika, sopp, løk f eks)

La det stå på 100 grader fra lunsj til middag eller noe sånn.. Er skikkelig godt :)

Steker du dem i sausen?

Skrevet

Jeg bruner de i pannen, lager skysaus av stekeskyen og lar de ligge og putre i skysausen en stund til de er møre og gode.

Anonymous poster hash: e0e10...124
Skrevet

Steker du dem i sausen?

Det må jeg prøve c";) Elsker svinekoteletter <3

Skrevet

Steker du dem i sausen?

Ja bruker de bare lett i pannen først, før jeg "drukner" de i saus i en illfastform med lokk :) blir møre av en time på høyere varmer også, men som regel setter jeg de på tidligere og har lavere varme, da står de å godgjør seg imens vi er rundt å gjør andre ting.

Skrevet

160 grader, 1,5 time. Salt og pepper ( mye) på hver side. 1/2 l vann i formen . Snur de ikke underveis ! Trenger ikke tygge engang :)

Skrevet

Jeg dypper de i egg og griljermel før jeg steker dem litt i pannen. Inn i ovnen etterpå og der kan dem stå på lavere eller høyere temperatur avhengig av når jeg setter på poteter. Nam nam

Skrevet

Vi har et barn som ikke liker saus, så slike alternativ er ikke aktuelt her i gården.

men tusen takk for alle svar:-)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...