Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Vi skal ha svinekoteletter til middag, men jeg har aldri klart å fått de møre og gode før.. Tenkte å prøve langsteking, men vet ikke om det er beste måte.. Hvordan gjør du det når du lager nakkekotteletter/ svinekotteletter?? Hjelp! Anonymous poster hash: 9d103...844
1-2-3 <3 Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 De blir skikkelig møre på 180grader i ovnen i 2timer Da bare detter de fra hverandre. 1,5 - 2 timer.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 De blir skikkelig møre på 180grader i ovnen i 2timer Da bare detter de fra hverandre. 1,5 - 2 timer. Hvor ofte snur du de? Evt gjør du det i det heletatt? Hi Anonymous poster hash: 9d103...844
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Brun de lett i pannen. Lag brun saus. Så putter du alt i illfastform med lokk ( ha gjerne oppi andre ting du liker også, paprika, sopp, løk f eks) La det stå på 100 grader fra lunsj til middag eller noe sånn.. Er skikkelig godt Anonymous poster hash: 29bab...6dd
Rivjernet Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Jeg bruker bare nakkekoteletter siden jeg liker det best. Steker de i langpanne, 180g i 2timer, har litt vann i formen. ( kotelettene blir krydret dagen før bruk) Nydelig godt !
Rivjernet Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Brun de lett i pannen. Lag brun saus. Så putter du alt i illfastform med lokk ( ha gjerne oppi andre ting du liker også, paprika, sopp, løk f eks) La det stå på 100 grader fra lunsj til middag eller noe sånn.. Er skikkelig godt Anonymous poster hash: 29bab...6dd Steker du dem i sausen?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Jeg bruner de i pannen, lager skysaus av stekeskyen og lar de ligge og putre i skysausen en stund til de er møre og gode. Anonymous poster hash: e0e10...124
1-2-3 <3 Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Brun de lett i pannen. Lag brun saus. Så putter du alt i illfastform med lokk ( ha gjerne oppi andre ting du liker også, paprika, sopp, løk f eks) La det stå på 100 grader fra lunsj til middag eller noe sånn.. Er skikkelig godt Anonymous poster hash: 29bab...6dd Steker du dem i sausen? Brun de lett i pannen. Lag brun saus. Så putter du alt i illfastform med lokk ( ha gjerne oppi andre ting du liker også, paprika, sopp, løk f eks) La det stå på 100 grader fra lunsj til middag eller noe sånn.. Er skikkelig godt Anonymous poster hash: 29bab...6dd Det må jeg prøve c";) Elsker svinekoteletter <3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Brun de lett i pannen. Lag brun saus. Så putter du alt i illfastform med lokk ( ha gjerne oppi andre ting du liker også, paprika, sopp, løk f eks) La det stå på 100 grader fra lunsj til middag eller noe sånn.. Er skikkelig godt Anonymous poster hash: 29bab...6dd Steker du dem i sausen? Ja bruker de bare lett i pannen først, før jeg "drukner" de i saus i en illfastform med lokk blir møre av en time på høyere varmer også, men som regel setter jeg de på tidligere og har lavere varme, da står de å godgjør seg imens vi er rundt å gjør andre ting. Anonymous poster hash: 29bab...6dd
Heltefrøken Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 160 grader, 1,5 time. Salt og pepper ( mye) på hver side. 1/2 l vann i formen . Snur de ikke underveis ! Trenger ikke tygge engang
Kyllingbein Skrevet 8. august 2013 #11 Skrevet 8. august 2013 Jeg dypper de i egg og griljermel før jeg steker dem litt i pannen. Inn i ovnen etterpå og der kan dem stå på lavere eller høyere temperatur avhengig av når jeg setter på poteter. Nam nam
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 Vi har et barn som ikke liker saus, så slike alternativ er ikke aktuelt her i gården. men tusen takk for alle svar:-) Hi Anonymous poster hash: 9d103...844
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå