Gå til innhold

Slutte med tutten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 3år, som fortsatt kleber fast i tutten. Hun gjør alt til en maktkamp og nekter å gi den fra seg, har allerede prøvd; Skal Julenissen få den, Lille kusine, når hun kom til verden, tippen som fryser, hadde kost seg med tutten,  du er stor jente nå, osv osv osv. Det var akkurat samme visa med bleien.. en haug med forbereding, men hun nektet å ta det siste steget selv, tilslutt sa jeg bare: Vi har ikke bleier! Og etter det har hun gått på do. Ingen uhell! 

Så nå vurderer jeg samme opplegg med tutten! Den er bortevekk, Nissen kom å hentet den.  Blææææ !! 

Råd anyone??:)d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, vi hadde det akkurat sånn. Total avhengighet!!! En uke før barnehagestart etter sommern sa vi at om sju dager skal du slutte med smokk. Dette gjentok vi hver dag, seks, fem, fire...til slutt var hun noe ufrivillig innenforstått med at hun skulle slutte med smokken den dagen hun begynte i barnehagen igjen. Hun hadde fortalt om smokkeslutt i barnehagen den aktuelle dagen. Etter barnehagen pakket vi dem i en konvolutt og sa de skulle til sabeltanns skattekiste som er full av smokker.

Det har faktisk vært lite klaging om smokken i de snart to ukene uten, kun litt problemer med å sovne. Og hun spør etter smokk når hun gråter. Hun er 3.5.

En dag må man bare gjøre det, sette foten ned.

Anonymous poster hash: 97680...a6b

Skrevet

Hehe, vi hadde det akkurat sånn. Total avhengighet!!! En uke før barnehagestart etter sommern sa vi at om sju dager skal du slutte med smokk. Dette gjentok vi hver dag, seks, fem, fire...til slutt var hun noe ufrivillig innenforstått med at hun skulle slutte med smokken den dagen hun begynte i barnehagen igjen. Hun hadde fortalt om smokkeslutt i barnehagen den aktuelle dagen. Etter barnehagen pakket vi dem i en konvolutt og sa de skulle til sabeltanns skattekiste som er full av smokker.

Det har faktisk vært lite klaging om smokken i de snart to ukene uten, kun litt problemer med å sovne. Og hun spør etter smokk når hun gråter. Hun er 3.5.

En dag må man bare gjøre det, sette foten ned.

Anonymous poster hash: 97680...a6b

Det skal jeg prøve :) Hun er stor kaptein sabeltann fan :) Ikke dumt å involvere bhg heller, blir mye oppbygging for tutte-kutten :P

Takk for godt råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...