Gå til innhold

vi har et bleieproblem, hvordan kan vi løse det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har 2-åringen min begynt å tatt av seg bleien etter hun har lagt seg om kvelden. Dette resulterer i en våt seng.

Vi har prøvd å kledd på henne ulike plagg, men hun har greid å vri seg ut av de. (til og med pysjen jeg tok på feil vei slik glidelåsen var på ryggen!)

Så hva skal jeg gjøre? Mest fristende er det å teipe bleien bom fast!

Anonymous poster hash: b7d65...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sovepose?  Blir kanskje lett å få den av inni der og da hvis hun greier det i pysjen.. Hmm.. 
Brunteip!

Skrevet

Reduser drikke på kveldstid? Min 2 åring har ofte tørr nattbleie, setter ham på do ganske raskt når han våkner og da tisser han (til sin egne store overraskelse/glede :) )

Skrevet

Jeg kan ikke se noe problem med å forsterke bleien med tape så lenge det ikke er for stramt og ubehaglig for barnet. Hva med å sette tape over knapper/glidelåser i pysjen?

Skrevet

Gaffateip?! Om hun allikevel klarer å få bleien av har du bare brukt for lite :)

Anonymous poster hash: 671a0...b9b

Skrevet

Vi hadde samme problem i samme alder. Hun ga seg etter en stund. Værste var den gangen det var bæsj i bleier:/

Anonymous poster hash: 0660b...4c5

Skrevet

Barnet er muligens klar for avvenning med bleien, reduser drikken på kveldstid og sett barnet på potte /toalett før leggetid. Mine 5 har alle sluttet med bleie før de fylte 2 år.Lykke til.

Anonymous poster hash: be716...17c
Skrevet

Hadde også samme problem. Varte bare en 14 dagers tid da. Vi tok på bleien bakfram. Hun forsto da ikke hvordan hun skulle åpne den:) prøvde også tips om nattdrakt bakfram og up&go bleie. Funket ikke.

Ville også begynt å introdusere potte/ dotrening. F.eks ved kveldsstellet.

Anonymous poster hash: 74bb6...19b

Skrevet

Hadde også samme problem. Varte bare en 14 dagers tid da. Vi tok på bleien bakfram. Hun forsto da ikke hvordan hun skulle åpne den:) prøvde også tips om nattdrakt bakfram og up&go bleie. Funket ikke.

Ville også begynt å introdusere potte/ dotrening. F.eks ved kveldsstellet.

Det skal jeg prøve i kveld, krysser fingrene for at hun ikke løser "gåten".

Anonymous poster hash: b7d65...e5a

Skrevet

Lykke til;)

Skrevet

Vi har også slitt med det. Funnet ut at Trusebleier ikke blir tatt av like hyppig. Kan være en ting å teste ut?

Skrevet

Vi hadde et voldsomt forbruk av gaffatape en kort periode med eldstemann, etter at han hadde funnet sin kreative side i form av et nydelig veggmaleri en morgen...  :D 

Kan virke som om det går over relativt raskt da, så det er bare å prøve seg frem og holde ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...