Gå til innhold

Hvor lenge sover din 2-åring på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt. er det soving hver dag?

Min sover opp til 2 timer i bhg - er det for lenge??

Anonymous poster hash: 1e2e8...066
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover hun/han på natten da? Eldste min sluttet m dagsoving da hun var 1,5.

Minste sover 1-2 timer fortsatt, hun blir 3 i desember. De har forskjellig aktivitetsnivå, og forskjellig søvnbehov.

Anonymous poster hash: 406a2...add

Skrevet

Min sover 2 timer i barnehagen og ca 11 timer om natten, aktiv gutt som absolutt har behov for hviletid på dagtid.

Skrevet

2- 2 1/2 time.

Anonymous poster hash: eb96e...e03

Skrevet

Mine barn har alle sovet 1,5 til 2,5 time på dagen i tillegg til 11 timer om natten når de var 2 år.

Alle sammen har sovet på dagen til de var over 3 år.

Anonymous poster hash: b639e...adc
Skrevet (endret)

Maks 1,5 timer og ikke senere enn kl. 14. Det er det som fungerer for oss, hvis hun sover mer enn det blir hun "håpløs" å legge om kvelden.

Eldstegutten sluttet å sove på dagen noen måneder før han fylte 3 år, man må bare se det an fra barn til barn for å finne ut av hva som fungerer for dem. Det viktigste er at de ikke blir helt utslitte på dagen, men samtidig ikke er håpløse å legge om kvelden. ;)

Endret av minni75
Skrevet

Min sover bare noen dager. Vekkes etter en time. Blir ikke trøtt på kvelden, freser rundt og viser ingen tegn til trøtthet. Kuttet ned til en time rundt 2 års dag, men hjalp ikke veldig. Sover godt på natta, og lenge om morgenen. Gjerne 12-14 timer om natta. Lett og legge. Veldig blid hele dagen! Deilig å se at dagsovingen snart er ferdig:) nå er han 2 år og 3 mnd.

Anonymous poster hash: f7364...cd8

Skrevet

Ingen har samme rutine la barnet sove. du må selv se barnets behov. alle er forskjellig ;-)

Anonymous poster hash: 01d76...615
Skrevet

Jenta vår er 2,5 år. Satt 1 time som Max grense. Men hun sover 2-2.5 time om hun får lov. Blir da vanskelig å legge på kvelden:/

Har et høyt akt.nivå å trenger duppen sin enda. Sovner fort i senga si eller i vogna i bhg. Dagsoving er veldig individuelt ut fra hver unge. Jeg lar jenta vår styre dette:) blir hun vanskelig å legge på dagtid vil jeg prøve å kutte ut den.

Anonymous poster hash: 87d7a...046

Skrevet

Min gutt er snart to år å han får maks lov å sove en time,ellers er han umulig å legge.

Ja han sover hver dag på dagtid,ellers er han sur og grinete fra halv fem og frem til han skal legge seg halv åtte

Skrevet

mi på snart 2 år sover mellom 11-12 timer på natten å mellom 1-2 timer på dagen:)

Skrevet

Vår gutt på 2 år og 3 mnd. Har sluttet med dagdupping:)

Han sover fra ca.20/20.30 til 07/07.30, og er aktiv her hjemme hele dagen:)

Skrevet

1-2 timer om dagen (kommer an på om han sover i vogn eller seng). Aldri vanskelig å legge om kvelden, sover ca 12 timer om natten. 

Gjest sussie77
Skrevet

Min på 2 og 2 måneder sover ikke hjemme. Men sover maks en time i barnehagen, og det må være før kl. 12. Men er nok ferdig med å sove der også veldig snart. Helt umulig å legge om kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...