Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 For å gjøre en lang historie kort: Både jeg og min mann har vært utbrent, men er nå på vei tilbake til normalen. Jeg har nå vært sykemeldt og hatt ferie og føler meg klar til å begynne på hverdagen igjen. Mannen har jobbet igjen en stund. Nå må vi sørge for at belastningen i en hektisk hverdag ikke blir for stor og at alle må bidra mer. På grunn av alt som har skjedd er barna våre blitt veldig selvstendige. De store lager seg både frokost og smører lunsj selv og de er flinke til å hjelpe til når vi ber om hjelp. De har faste dager de tømmer oppvaskmaskinen, går ut med bosset osv. De hjelper også til med middagen innimellom, men nå lurer jeg på om de kanskje kunne laget middag en dag hver i uken de dagene både jeg og pappaen jobber så lenge at vi så vidt rekker å hente de små og det alltid skjer noe på ettermiddagene som treninger, kamper osv.. De store er selv positivt innstilt til dette og jeg vil selvfølgelig lære dem hva de skal gjøre og la dem lage maten når jeg er her de første gangene. Blir dette likevel for mye tror dere? De er forresten 9 og 11 år og spesielt 9-åringen er nøye og flink når han hjelper meg med maten. Noen som har erfaringer her? Anonymous poster hash: 1e361...92c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Ingen som har noen meninger? Anonymous poster hash: 1e361...92c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Ja ser ikke hvorfor ikke de to skal kunne bestemme og lage middag i sammen en dag i uken. Det skal mine få i oppgave når de blir rundt 10år hvertfall. Det er en viktig ting å lære seg. Men det er også de som skal bestemme hva synes jeg, og vil de gå for brødskiver til middag den dagen skal det være greit for foreldrene. Anonymous poster hash: 144a7...358
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Jeg synes de er for små. En ting er at de er delaktig i middagslagingen og hjelper til, en annen ting er å legge ansvaret for middagslagingen på dem. Det er deres ansvar som foreldre, frem til de blir eldre, etter min mening. Anonymous poster hash: 5a315...dba
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Jeg er selv vondt med det fra den alderen og det vet jeg om andre som er også Anonymous poster hash: 144a7...358
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Foreldrene må jo være tilgjengelige selvfølgelig Anonymous poster hash: 144a7...358
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå