Gå til innhold

Hva får dere på partitesten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk:

1. Ap

2. Sv

7. Frp

9. Høyre

Litt overrasket over at Høyre kom så langt unna Ap, og at frp kom foran, for dét vil vi ikke ha noe av! :)

Hva får dere?

http://valg.tv2.no/partitesten/

Anonymous poster hash: e4ef7...b71
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk faktisk frp på førstevalg, men hadde absolutt ingen planer om å stemme det.

Anonymous poster hash: a3b10...686

Skrevet

hehe... Jeg fikk SP... Aldri vært i mine tanker engang :D

Anonymous poster hash: 76b14...396
Skrevet

Mest enig med Sv, Rødt på andre. Som forventet minst enig med FrP. 

Skrevet

1. FrP

2. Høyre

3. Venstre

Kunne aldri ha vurdert å stemme FrP, må ha vært svaret mitt om alkohol i butikk, 100 prosent skatt for de som tjener over en viss sum og ikke økte avgifter på alkohol som var utløsende. Har ikke stemmerett, men ville ha stemt Venstre.

Anonymous poster hash: e9576...932
Skrevet

100% skatt for de som tjener 1,5 mill eller mer. Da vil jo ingen tjene mer enn det.da, for da trekkes jo 100% av lønna hver måned. Da tjener de jo ingenting etterpå. Hvem kan foreslå noe så teit?

Anonymous poster hash: 8e591...db3

Skrevet

Fikk AP og FRP. Skjønner ikke at det er mulig :P

Skal stemme høyre (3. plassen i partitesten)

Anonymous poster hash: fc062...023

Skrevet

Helt som forventet, AP på soleklar førsteplass.

Anonymous poster hash: 528b5...265

Skrevet

Som forventet, nesten. 

FRP, som jeg ikke stemmer på pga folkene og ikke nødvendigvis sakene. 

Jeg mener de bruker alt for mye av energien sin på å forkynne hvor fæle andre er enn å tale sin egen sak.

Ærlig talt så vet jeg ikke hva de står for når jeg tenker meg om. Har bare hørt Siv og co fortelle hva de Rød/Grønne har gjort feil. 

Nr 2 var Høyre, som jeg kommer til å stemme på, og da stemmer jeg i stor grad på Erna som person, i tillegg til at jeg kan stå inne for endel av de sakene de har på plakaten. 

Nr 3 var KRF, vet jeg har stemt på dem tidligere pga familiepolitikken, samt at jeg syns det er viktig å beholde noe av våre kristne tradisjoner også. Når det er sagt så er det mange ting jeg er veldig, veldig uenig med dem i!

Men... Det er mange mange saker som det står fint lite om i denne testen, og jeg tror nok at rekkefølgen kunne blitt litt annerledes om den var litt mer grundig. Håper folk setter seg litt mer inn i saken før de stemmer, og ikke velger parti utifra en test på TV2 :)

Anonymous poster hash: 39afb...763
Skrevet

Tok testen på bt og da fikk jeg miljøpartiet de grønne

Anonymous poster hash: 1fb49...58f

Skrevet

Som forventet KrF. Kommer til å stemme de også, for første gang i mitt liv. Det har vært H, men pga det teite forslaget om å fjerne kvoten for pappapermisjon, ryker de. Akkurat som om flesteparten av pappaene vil ta ut 14 uker, hvis mor kan få de istedet for. Ja, riktig...

Jo, også er jeg sterkt imot oljeboring i LoVeSe. Vi KAN ikke ta sjansen på å ødelegge verdens yngleplass for torskebestanden!

Anonymous poster hash: 0d44b...fad

Skrevet

1. SV

2.miljøpartiet de grønne

Har faktisk ikke vurdert å stemme på noen av dem. Men jeg er engasjert i miljøet (selv om jeg ikke går rundt i flagrende gevanter og knasker på linser). Vet ikke hva jeg ender med. Kunne jo vært artig med litt forandring..stemmer til vanlig AP...mulig jeg går for høyre....

Skrevet

Tror forresten ikke at jeg kan stemme høyre. Tar ikke sjansen pga miljøpolitikken (og som hun over nevner, fedrekvoten).

Skrevet

KrF, så FrP (skjer ikke!) og det grønne på tredje...

Skrevet

Merkelig at så mange av dere bare må poengtere at dere hvertfall ikke skal stemme frp. Ler av det hvert eneste år! Neida, stemmer ikke de selv og de havnet nest nederst på testen jeg tok, men denne forakten er og blir veldig fascinerende.

Jeg fikk forøvrig høyre på 1. Og lurer litt på om jeg skal gå for det i år

Anonymous poster hash: 650ec...bc8

Skrevet

Mdg

Anonymous poster hash: 924dc...6f0

Skrevet

1. Venstre

2. Høyre

8. SV

9. SP

Anonymous poster hash: 1fa52...ef1
Skrevet

1.Frp :P

2. Høyre :)

3. Venstre :rolleyes:

4. miljøpartiet de grønne -_-

Anonymous poster hash: 8dd11...330
Skrevet

Sp faktisk, deretter ap og krf.

Forresten, når en perspn kan få ap og frp på topp, to partier som er fundamentalt forskjellige, så sier det vel noe om hvor god denne testen er...?

Anonymous poster hash: 24a43...e94

Skrevet

Har tatt to tester og fikk SP og Rødt, som begge er helt uaktuelle for meg å stemme på.ndet eneste automatene var enige om var at jeg er minst enig med Frp og det stemmer igrunnen ;-)

Skrevet

Høyre! Passer perfekt!

Anonymous poster hash: b1659...966

Skrevet

Jeg fikk faktisk frp på førstevalg, men hadde absolutt ingen planer om å stemme det.

Anonymous poster hash: a3b10...686

samme her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...