Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.11170705 Hva tenker dere om denne forskningen? Anonymous poster hash: 1f958...a5c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Tenker at det høres nesten logisk ut. Jeg har det man kaller "flink pike"-syndromet og det har også mye til felles med autisme. Mennesker som er høyt begavet har også fellestrekk med autisme. Mange som får anoreksia lider av "flink pike" og/eller er høyt begavet. Det henger sammen. Anonymous poster hash: 93fd4...984
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Tenker at det høres nesten logisk ut. Jeg har det man kaller "flink pike"-syndromet og det har også mye til felles med autisme. Mennesker som er høyt begavet har også fellestrekk med autisme. Mange som får anoreksia lider av "flink pike" og/eller er høyt begavet. Det henger sammen. Anonymous poster hash: 93fd4...984 Jeg vet om en haug med jenter m anoreksia, og ingen av dem er høyt begavet...tvert imot, litt korttenkte, forvirrede og lettpåvirkelige og langt fra skoleflinke.... Anonymous poster hash: 47f6e...585
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Tenker at det høres nesten logisk ut. Jeg har det man kaller "flink pike"-syndromet og det har også mye til felles med autisme. Mennesker som er høyt begavet har også fellestrekk med autisme. Mange som får anoreksia lider av "flink pike" og/eller er høyt begavet. Det henger sammen. Anonymous poster hash: 93fd4...984 Jeg vet om en haug med jenter m anoreksia, og ingen av dem er høyt begavet...tvert imot, litt korttenkte, forvirrede og lettpåvirkelige og langt fra skoleflinke.... Anonymous poster hash: 47f6e...585 At du vet om en haug er lite relevant når det ikke er enkeltsaker som diskuteres her Anonymous poster hash: 93fd4...984
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.11170705 Hva tenker dere om denne forskningen? Anonymous poster hash: 1f958...a5c Gud bedre. Dette må da være årets pinligste årsak- virkning- forskningsblunder i år, om de selv har formidlet resultatene slik artikkelen sier.... Correlation does not prove causation. På samme måte som en ikke kan undersøke om sterkt deprimerte har autistiske trekk, så kan en ikke undersøke anorektikere for dette slik. Da måtte de ha testet anorektikerne en god stund før sykdommen brøt ut. Sykdommen anoreksi har naturligvis både påvirkning på ønsket om sosialt samvær, anoreksien fører til at mat og slanking blir deres eneste/ ensporede interesse, rutiner og matregime må de være svært strenge på for å klare å holde vekten så lav som de vil, og både mimikk, å orke smalltalk og evne til å oppfatte ting blir naturligvis dårligere når du har levd på f.eks. ett halvt eple, 3 nøtter og 2 dl havregrøt sammenhengende i to måneder og kroppen jobber på høygir bare for å få hjertet til å fortsette å slå. Anonymous poster hash: 2eabc...03c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Tenker at det høres nesten logisk ut. Jeg har det man kaller "flink pike"-syndromet og det har også mye til felles med autisme. Mennesker som er høyt begavet har også fellestrekk med autisme. Mange som får anoreksia lider av "flink pike" og/eller er høyt begavet. Det henger sammen. Anonymous poster hash: 93fd4...984 Nei, det stemmer ikke. For det første er de færreste med autisme høyt begavet. For det andre vil svært få av alle dem med IQ over 130 kvalifisere til en diagnose i autismespekteret. Anonymous poster hash: 2eabc...03c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Tenker at det høres nesten logisk ut. Jeg har det man kaller "flink pike"-syndromet og det har også mye til felles med autisme. Mennesker som er høyt begavet har også fellestrekk med autisme. Mange som får anoreksia lider av "flink pike" og/eller er høyt begavet. Det henger sammen. Anonymous poster hash: 93fd4...984 Nei, det stemmer ikke. For det første er de færreste med autisme høyt begavet. For det andre vil svært få av alle dem med IQ over 130 kvalifisere til en diagnose i autismespekteret. Anonymous poster hash: 2eabc...03c Jeg sier at de har fellestrekk. Det er slett ikke uvanlig at feks. barn som er høyt begavet blir feildiagnostisert med asbergers eller som høytfungerende autister Anonymous poster hash: 93fd4...984
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Tenker at det høres nesten logisk ut. Jeg har det man kaller "flink pike"-syndromet og det har også mye til felles med autisme. Mennesker som er høyt begavet har også fellestrekk med autisme. Mange som får anoreksia lider av "flink pike" og/eller er høyt begavet. Det henger sammen. Anonymous poster hash: 93fd4...984 Jeg vet om en haug med jenter m anoreksia, og ingen av dem er høyt begavet...tvert imot, litt korttenkte, forvirrede og lettpåvirkelige og langt fra skoleflinke.... Anonymous poster hash: 47f6e...585 At du vet om en haug er lite relevant når det ikke er enkeltsaker som diskuteres her Anonymous poster hash: 93fd4...984 Ja, forskning har vist at "flinke piker" oftere får anoreksi, men vi vet ikke om det er noen sammenheng mellom høy IQ/ begavelse og "flink pike- oppførsel". Anonymous poster hash: 2eabc...03c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #9 Skrevet 7. august 2013 Tenker at det høres nesten logisk ut. Jeg har det man kaller "flink pike"-syndromet og det har også mye til felles med autisme. Mennesker som er høyt begavet har også fellestrekk med autisme. Mange som får anoreksia lider av "flink pike" og/eller er høyt begavet. Det henger sammen. Anonymous poster hash: 93fd4...984 Nei, det stemmer ikke. For det første er de færreste med autisme høyt begavet. For det andre vil svært få av alle dem med IQ over 130 kvalifisere til en diagnose i autismespekteret. Anonymous poster hash: 2eabc...03c Aspergers syndrom har som regel høyere IQ enn normalen. Anonymous poster hash: ac2a6...06d
indianærn Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 for å få diagnosen asperger er det ett krav at iq er normal eller høyere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå