Gå til innhold

Dine beste vannleketips! (innendørs)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 1 1/2 år som elsker å leke med vann. Favoritten er rennende vann. Kunne tenkt meg en leke eller noe som er litt som en fontene. At man putter på en vannmengde som brukes om igjen og om igjen og renner ned.
Er det noen som vet om en eller flere leker som er perfekte til innendørs vannlek for småbarn? Eller noe jeg kan lage selv?

Finnes bare sånn mini hagedusjer for barn som skal kobles til hageslanger.

Anonymous poster hash: edecc...420
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: edecc...420
Skrevet (endret)

Datteren min var kanskje litt eldre enn halvannet men hun syns det var gøy å helle vann fra en bolle til en annen. Jeg hadde målebegere i forskjellige størrelser så hun brukte de.

Ellers så tok jeg farget vann (sånn farge man kan bruke i mat) og fyllte på ca 1/3 i en flaske. Så fyllte jeg på ca 1/3 med olje (babyolje, matolje e.l). Når man rister litt på flasken så blandest vannet og oljen, men så skilles det igjen. Hun fant det veldig fascinerende en periode.

Vi pleide også å ha en liten balje på baderommet som vi fyllte med litt vann. Så hadde vi båtrace med et par små plastikkbåter.Det var vel mest jeg som racet, hun var fornøyd med å hive båten oppi vannet så det plasket.

Med rennende vann har jeg ikke så mange tips. Hun kan jo prøve å fylle diverse boller/kopper/flasker med vann fra springen. Noen er jo enklere å fylle enn andre så det kan mulig være moro for henne å prøve?

Endret av PeppaPig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...