Gå til innhold

Ang fars bonus og barnebidrag.. Hvordan fungerer dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har 3 barn fra et tidligere ekteskap. Han har nylig blitt butikksjef og er en hardtjobbende pliktoppfyllende mann. Barnas mor jobber ikke akkurat nå, er student, og mottar diverse stønader, inkludert barnebidrag fra min samboer. Han har betalt 3300kr for alle tre fram til nå, men nå har mor gått for full omsorg (de har hatt 60/40) siden vi nå bor 5 mil unna og hun mener det er for langt for barna å kjøre på hverdager(vi flyttet hit for halvannet år siden). Barna er 3, 5 og 7 år. Hun mener far kan ha annenhver helg og heller ha dem mer i ferier osv. 

Vi mistenker at hun gjør dette kun for å få mer i barnebidrag, ihvertfall nå som han har blitt butikksjef. Hun vet jo at det innimellom vanker store bonuser osv på butikksjefer. Jeg skjønner jo at mora vil få mer i bidrag nå som han har gått opp i lønn, men har hun krav på noe av bonusene også?

Dette er ikke et stemor-som-ikke-unner-barna-hans-penger-innlegg, men vi lurer oppriktig på dette...

Anonymous poster hash: 0e8e9...5f4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk høre at hadde hatt rett på litt av bonusen som barnefaren fikk,om det ikke var for at vi har privat avtale om fast beløp.

Anonymous poster hash: 0bb35...ed8
Skrevet

Bonuser går inn i brutto årslønn, bidrag regnes av brutto lønn så svaret blir ja.

Anonymous poster hash: de95e...5e6
Skrevet

Bonusen inngår i hans årslønn, og årslønnen avgjør hva han skal betale i bidrag.

Hun har altså ikke krav på en del av bonusen, men fordi årslønnen hans (kanskje?) blir høyere kan hun ha krav på mer i bidrag. Så om mannen din tjener f.eks 450.000,- i grunnlønn dette året, og i tillegg får 50.000,- i bonus, blir det 500.000,- som blir grunnlaget de regner bidrag fra om hun ber om en ny vurdering til neste år.

Anonymous poster hash: f3f8b...7f7
Skrevet

Hvorfor skal det alltid dreie seg om penger? Kan det hende at hun bare vil ha barna i hverdagen pga ene er blitt skolebarn og har sikkert vennene sine hos mor. Ellers så har jo far rettigheter. Dere kan nekte og heller gå for 50/50 så får hun nada! Hun bestemmer jo ikke. Mor og far har lik rett :)

Anonymous poster hash: c1fc6...1c5

Skrevet

Tusen takk, da vet vi det :)

HI

Anonymous poster hash: 0e8e9...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...