Gå til innhold

Trusler fra ex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min kom på døra iste, og trua med at om jeg ikke ville ha sex med han så skulle han terrorisere meg resten av livet mitt, at jeg ikke visste hva han var istand til å gjøre før han forlot denne jorda. Jeg svarte med at da håpet jeg han forsvant fra denne jorda. Sa etterpå at jeg ikke mente det. Nå har jeg dårlig samvittighet, han har trua med å ta livet sitt mange ganger før. Dette var ett lite utdrag av hva som skjedde, han nektet blant annet å dra, når jeg låste døra ringte han på selv om han vet barnet ligger å sover, han hadde sendt endel mld og ringt for å spørre om sex før han dukket opp på døra. Jeg ble redd.

Hva tenker dere når dere leser dette?

Anonymous poster hash: 35cb4...0ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er lurt å tenke på besøksforbud for en liten periode. KAnskje han får roet seg ned?

Skrevet

Tenker at mannen er spik spenna gæren, og at du er ganske teit hvis ikke du skjønner det.. 

Anonymous poster hash: c19a6...97d
Skrevet

Jeg tenker at eksen din ikke høres helt frisk ut. Og at det aldri kan være din feil hvis han prøver å ta livet sitt. Det er ett valg han tar, han er en voksen mann. Og det er ikke riktig at han presser seg på deg, med trusler om å ta livet sitt. 

Jeg tenker at han trenger hjelp, og du kan ikke være den som gir ham det.Og hvis han terroriserer deg og plager deg må du varsle ham om at du vil ringe politiet hvis han ikke lar deg være. Og hvis han ikke lar deg være, så må du ringe politiet.

Skrevet

Ja, jeg er bare redd for hva han kan finne på å si som motsvar om jeg gjør det. Han finner opp ting om meg som ikke er sant, og kan være svært overbevisende, og jeg har ikke den talegaven som han har. Jeg er rett ogvslett redd for å gå imot han. Han kan finne på å prøve å få omsorg for barnet som hevn feks...

Skrevet

Ja..jeg vet jo egentlig det. Men har blitt litt svak og har vanskelig for å tro på og stole på meg selv...etter å ha hørt mye stygt han har sagt til og om meg i lang tid...har det ikke så godt med meg selv etter en tøff tid som har inneholdt konstant press og beskyldninger fra ham.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Ta ihvertfall vare på alle meldingene han sender deg og spar på loggen som viser at han ringer ofte.

Om du er redd han skal du ta kontakt med politi.

At han truer med å ta livet sitt er en form for maktbruk da han skjønner at det gjør deg redd. Det er kun han som har ansvar for sitt eget liv og om han velger å prøve å avslutte det, er det hans valg og ikke din skyld!

Sender deg en klem og håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Takk:-)

Skrevet

Ja, jeg er bare redd for hva han kan finne på å si som motsvar om jeg gjør det. Han finner opp ting om meg som ikke er sant, og kan være svært overbevisende, og jeg har ikke den talegaven som han har. Jeg er rett ogvslett redd for å gå imot han. Han kan finne på å prøve å få omsorg for barnet som hevn feks...

Da synes jeg du skal gå til politiet i morgen og melde inn denne episoden (evt kan du ringe politiet nå og be om å få prate med dem i morgen). Rapporter alle episoder som kommer i fremtiden, men da melder du dem når de skjer. Da vil alt være "dokumentert", og det blir lettere for deg om han plutselig skulle begynne med andre ting.

Han truer med å terrorisere deg resten av livet ditt. Slike trusler er ulovlige, og du kan faktisk politianmelde ham. Jeg ville definitivt tatt kontakt med politiet og spurt om råd. Det å få journalført alle hendelser vil være viktig for deg. Samtidig vil du også få råd av politiet ift hva som er best for deg, hva som er tryggest osv.

Din eks har ikke lov til å true deg om å voldta deg (for det er det sex uten samtykke er!) eller true med å terrorisere deg resten av livet. Det er ulovlig!

Er han syk så trenger han hjelp, men det er ikke ditt ansvar å hjelpe ham. Han må selv forstå at han trenger hjelp og må selv be om hjelp hos fagpersoner.

Ring politiet i kveld og snakk med dem!

Anonymous poster hash: e59a6...d94

Skrevet

Loggfør ALT og gå til politiet. Da har de det i papirene sine at du har prøvd å ta affære--

Hvis du kommer med alt dette i en evt rettsak om barnefordeling, kan de tro du bare finner det på. Spesielt hvis han er en manipulator som er flink til å snakke for seg..

Sånn er min ex også.. men heldigvis er han lett å gjennomskue for folk som kjenner typen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...