Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Om du hadde valget, ville du valgt å jobbe i mottaket eller i oppfølgingsavdelingen? Etter ett år i mottaket hvor jeg trives godt har jeg nå mulighet til å bli flyttet over til oppfølging. I mottaket jobber jeg mest med sosialhjelp, men følger også opp arbeidssøkere og sitter i servicesenteret (med alt det innebærer). I oppfølging vil jeg fortsatt jobbe med sosialhjelp, men gå over til å jobbe med bl.annet aap. Det er et relativt lite kontor. Noen som har erfaringer rundt dette? Selv om jeg trives veldig godt der jeg er, synes jeg det er spennende med nye utfordringer Hva ville du valgt? Anonymous poster hash: 8842c...e55
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Jeg trives absolutt best i mottaket, så der ville jo jeg ha valgt å være. Anonymous poster hash: 07f79...64a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Kan jeg spørre om hvorfor? Har du jobbet i oppfølgingsavdelingen? Tar gjerne imot erfaringer Anonymous poster hash: 8842c...e55
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Kan jeg spørre om hvorfor? Har du jobbet i oppfølgingsavdelingen? Tar gjerne imot erfaringer Anonymous poster hash: 8842c...e55 Det jeg liker best med å jobbe i NAV er alle menneskene jeg møter. Det er det mye mer av i mottaket enn i oppfølging, ihvertfall slik vi er organisert. Jeg liker variasjonen i arbeidsoppgaver og problemstillinger. Samtidig så savner jeg nok litt det med å følge opp brukere over tid, så det er pluss og minus ved begge jobber. Om deres kontor er litt som vårt, så byr det seg alltid muligheter til å bytte tilbake igjen om man ikke trives, så om du friste av det nye, så ville jeg kastet meg på. Lykke til! Anonymous poster hash: 07f79...64a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Jeg har kun jobbet i oppfølgingsavd. Har veldig blandete erfaringer. Har jobbet med sosial og kvp. Synes det er tungt å følge opp mennesker som har vært i systemet i lang tid og som mangler motivasjon til å komme seg ut i jobb. Men så har jeg jo og noen solskinnshistorier som gjorde det til en sperennende jobb. Jeg sto i mottaket av og til og synes det var gøy med en forandring, men kunne aldri tenkt.meg å gjort det hver dag. Nå jobber jeg med flyktninger. Anonymous poster hash: 0797b...30d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Takk for svar! Jeg ser at det er mange ulike utfordringer, men det synes jeg det er i mottaket også selv om de er av ulik karakter. Litt redd for å angre om jeg bytter, men åpner seg nok en mulighet for å gå tilbake dersom jeg ønsker det. Dessuten er det vanskelig å si nei Anonymous poster hash: 8842c...e55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå