Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Mine google ferdigheter svikter veldig nå merker jeg. Jeg prøver å finne ut av hvor mange årstimer jeg har hatt i de forskjellige fagene. For å ha generell studiekompetanse må man bl.a ha 140 årstimer engelsk. Men på vitnemålet står det kun "Omfang 5" ved engelsken.. Hvordan finner jeg ut hvor mange timer jeg faktisk hadde? Disse tallene ved siden av fagene sier meg ingen ting. Anonymous poster hash: 9c669...741
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Det er flere måter å oppnå generell studiekompeans på, men for de aller fleste voksne er den vanligste løsningen å bestå 6 fellesfag fra videregående skole, ha 5 års arbeidserfaring og være minimum 23 år. De seks fellesfagene som kreves bestått er: Norsk fra Vg1, Vg2 og Vg3 fra studieforberedende programmer. Omfang 14 uketimer i skole. Engelsk fra Vg1 fra studieforberedende programmer eller Vg1 og Vg2 fra yrkesfaglig program. Omfang 5 uketimer. Matematikk fra Vg1 P eller T pluss Vg2 P eller T fra studieforberedende programmer. Omfang 8 uketimer. Naturfag fra Vg1 for studieforberedende programmer. Omfang 5 uketimer. Historie Vg3 for påbygging til generell studiekompetanse. Omfang 5 uketimer. Samfunnsfag fra Vg1 for studieforberedende programmer eller eller Vg2 for yrkesfaglige programmer. Omfang 3 uketimer. Alle disse fagene er mulig å ta gjennom Den Åpne Skolen. De som har fullført deler av fagene/hele fag fra tidligere, kan ta de fagene de mangle gjennom Den Åpne Skolen. Anonymous poster hash: cc74d...1cf
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 9c669...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå