Gå til innhold

Jeg blir SÅ irritert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I begynnelsen av mai fikk jeg og sønnen min øyekatarr og fikk fucithalmic(?). Det forsvant temmlig raskt på han, mens jeg var plaget i 2-3 uker før det var borte. Jeg fortsatte behandlingen noen dager etter jeg var "frisk" og byttet ut ALT av øyensminke, sminkekoster ol. som hadde vært i kontakt med øynene mine. 

Men for tre-fire uker siden slo det til igjen, men bare på meg. Jeg fikk fucithalmic hos legen på nytt, kuttet ut all sminke, byttet putetrekk/håndduk daglig og alt som "bør" gjøres, men plagene forsvant ikke! For to uker siden fikk jeg Kloramfenikol (øyedråper og salve) som jeg har brukt flittlig, men likevel blir jeg ikke frisk! De eneste symptomene jeg har er at jeg våkner med puss i øyekrokene og at det dannes puss i øyekrokene ca. hver 2-4 time i løpet av dagen, og av og til litt kløe, så man skulle trodd det var en enkel sak å bli kvitt.

Første gang prøvde jeg Kamille-te før jeg fikk øyedråper, det funket heller ikke..

Noen som har vært i samme situasjon? Jeg er så himla LEI!

Anonymous poster hash: 1be5e...b0d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ser jeg har skrevet veldig "knotete" her, men.

HI

Skrevet

Aldri opplevd det, men har du kjøpt ny mascaratype? Mulig det er den du reagerer på? Jeg reagerte på en ny type jeg ikke hadde prøvd før.. Nå må jeg først ta på en alergivennlig fra Isadora, så en vanlig en.

Anonymous poster hash: 34517...a2a
Skrevet

Har holdt meg helt unna mascara (og all sminke generelt) helt siden jeg fikk det på nytt (for fire uker siden), så tviler på at det kan være det.. :(

HI

Skrevet

Det finnes en annen type som har et bredere spekter, husker ikke navnet men kom i engangs doser. Nesten som nesedråper.

Anonymous poster hash: b0f3a...86e

Skrevet

Er ikkje gitt at infeksjonen er bakteriell, og om det ikkje er tilfelle hjelper du infeksjonen i staden for å bekjempe den om du tek antibiotika. Ved så langvarig infeksjon ville eg krevd henvisning til spesialist for vurdering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...