Gå til innhold

Når i magen blir store babyer store?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg skjønner de vokser i rykk og napp, men tenker at hvis man får tidligere UL termin enn menstermin så behøver ikka barnet bli STORT, for alle barn er nokså like store rundt OUL tiden?

Med eldste var jeg på vekst estimering uke 35 og ble målt til 3kg den dagen (ja vet vekta ikke trenger og stemme) Da hun kom 4 uker senere var hun 3,9.

Jeg er så redd for å få et stort barn. Har kjempe diger mage denne gangen (vet det ikke trenger å bety noe, men jeg ser to mnd lengre ut på vei, enn det jeg har gjort i de to forrige graviditetene) og baby sparker skikkelig kraftig sånn type uke 30 + kraftig og virker veldig lang da jeg kjenner den både på den ene og den andre siden av magen på en gang. Synes også den virker stor når jeg kan kjenne den utenfor magen.. 

Er i uke 24

Anonymous poster hash: 0e0ed...001
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle barna er vel omtrent like store frem til uke 20, etter det bestemmer genene og til en viss grad mors kosthold og eventuelle sykdommer som svangerskapsdiabetes hvor stort barnet blir til slutt.

Men størrelsen på magen din har lite å si, og magen blir gjerne større andre gangen en første siden den er ferdig utvidet fra før.

Jeg var definitivt størst i mitt siste svangerskap, men hadde mye fostervann og babyen var over en halv kilo lettere enn storesøsteren sin.

Anonymous poster hash: 27cec...741
Skrevet

Jeg har hørt at for hvert barn man får kan man legge til 300 gram på vekta til barnet. Det har stemt hos meg iallefall, og vel så det. Sistemann veide 1,3 kg mer enn førstemann, og jeg har 3 barn. 

Anonymous poster hash: d2358...f67
Skrevet

De legger vel mest på seg helt på slutten? Jeg trodde også jeg skulle få stor baby siden alle syntes jeg var såååå svær og mye større enn de andre gangene. Men han var minst av alle:)

Anonymous poster hash: e9c02...f7b

Skrevet

Det med at de blir større stemte ikke på meg.

Nr 1: 4370

Nr 2: 4190

Nr 3: 4990

Nr 4: 3660

På OUL sa jm at det så ut til at også denne ble et stort barn.

Jeg spurte ikke om hvorfor hun kunne uttale seg.

Anonymous poster hash: 55226...446

Skrevet

Altså jeg skjønner de vokser i rykk og napp, men tenker at hvis man får tidligere UL termin enn menstermin så behøver ikka barnet bli STORT, for alle barn er nokså like store rundt OUL tiden?

Med eldste var jeg på vekst estimering uke 35 og ble målt til 3kg den dagen (ja vet vekta ikke trenger og stemme) Da hun kom 4 uker senere var hun 3,9.

Jeg er så redd for å få et stort barn. Har kjempe diger mage denne gangen (vet det ikke trenger å bety noe, men jeg ser to mnd lengre ut på vei, enn det jeg har gjort i de to forrige graviditetene) og baby sparker skikkelig kraftig sånn type uke 30 + kraftig og virker veldig lang da jeg kjenner den både på den ene og den andre siden av magen på en gang. Synes også den virker stor når jeg kan kjenne den utenfor magen..

Er i uke 24

Anonymous poster hash: 0e0ed...001

Jeg hadde velfog stor mage andre gang, men morkaken min var 2 kg! De veide den, var visst ganske uvanlig, men kanskje du er sånn også!

Anonymous poster hash: c9834...466

Skrevet

Jeg har hørt at for hvert barn man får kan man legge til 300 gram på vekta til barnet. Det har stemt hos meg iallefall, og vel så det. Sistemann veide 1,3 kg mer enn førstemann, og jeg har 3 barn.

Anonymous poster hash: d2358...f67

Da stemmer jo ikke det for deg... Du har jo fått 650 mer pr barn om mellomstore var midt i..

Anonymous poster hash: 56a4d...75d

Skrevet

Vet ikke, men estimeringen her stemte ikke...

Hun ble estimert til 3500 2 dager før hun kom ut på 3935....

Første var størst på 4200 men han kom 14 dager over tiden, denne gangen får vi estimering i uke 28 og 36 og stripping FØR termin så hun ikke blir så stor. :)

Gjest sussie77
Skrevet

Det er vel på slutten de vokser mest. Og det med at barnet blir større for hver gang stemte ikke her. Den yngste var nesten 500 gram mindre enn eldste. Og de kom 9 og 10 over termin. Veldig glad for det siden eldste var ganske stor ;)

Skrevet

Barnet trenger ikke bli større for hver gang. Mine ble mindre og mindre.

1. 4400 gram

2. 3900 gram

3. 3800 gram

Anonymous poster hash: c9834...466

Skrevet

Her var det midterste barna som var størst.

Første var 4100 g

Andre var 4725 g

Tredje var 4858 g

Fjerde var 4350 g

Magen var definitivt størst med siste barnet, da hadde jeg veldig mye fostervann, så mye at jeg fikk ekstra ultralyder og oppfølging pga det. Er visst ikke bra med for mye fostervann heller, det kan tyde på at ungen ikke puster inn og svelger fostervann som det skal og det igjen kan bety at det er noe galt med nyrer, urinveier e.l. hos barnet. Heldigvis var alt bra her, men jeg hadde så mye fostervann at alle snakket om det, legene spøkte med at det hadde vært gøy å kunne måle eksakt hvor mye det var osv.

Anonymous poster hash: 27cec...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...