Gå til innhold

Er TV Og data så ille for ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så vidt jeg har lest har befolkningen blitt vesentlig mer inteligent etter Fjernsynets og dataens intog i hjemmene. Skjermtid går selvfølgelig på bekostning av andre aktiviteter, men er ikke fordelene strørre enn ulempene?

Anonymous poster hash: a71e7...b38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs vel hva barna ser på det....er det national geographics eller the simpsons/ et eller annet amerikansk talkshow-dølle-serie-what-ever så er stor forskjell på det.

Men tv kan brukes for å skaffe seg kunnskap det er klart. Det er bare så synd at så mange barn og ungdommer ikke bruker det slik, det er bare hjernedød underholdning som gjør at de ikke tenker særlig sjæl.

Da er det noe annet.

Skrevet

det er mye fint og lærerikt å se på tv.

og mye søppel. 

man kan se på tv og spille data, men ikke hele dagen! 

Både barn og voksne har behov for å være i aktivitet, være ute, være sosial. 

Det er også slik at i skolen for eksempel foregår mye av kunnskapstilegnelsen gjennom lesing av skolebøker. Jeg ville derfor prioritert f.eks. lesing av bøker som kosestund en del av kveldene fremfor tv-titting. 

Men TV og data kan være et samlingspunkt for familien, spesielt med større barn som er "ute" hele dagen. Da kan det være koselig med tv-kveld sammen på fredagen, eller spillkveld. alt etter hva som frister :)

det tenker jeg i alle fall!

Skrevet

Så vidt jeg har lest har befolkningen blitt vesentlig mer inteligent etter Fjernsynets og dataens intog i hjemmene.

Anonymous poster hash: a71e7...b38

Hvor i all verden har du lest det? All forskning jeg har lest om sier motsatt, men skal innrømmes at jeg ikke har lest selve forskningen, bare medias tolkning av den.

Skrevet

Alt med måte, tenker jeg. 

Skrevet

Ja, forskning viser at barn som ser på tv før de er 2-3 år ofte har dårligere ordforråd og kreativitet.

Anonymous poster hash: 50e8a...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...