Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Vi har det trangt økonomisk, og har ikke fått reist på noen ferie i år. Eller noe annet år for den saks skyld. Vi tenkte å begynne allerede nå å spare til en ferie neste sommer. Vi er to voksne og ett barn som da er 4 1/2 år omtrent. Har noen tips til et sted vi kan reise for opplevelser for oss, og da særlig barnet? Hvor mye koster en ferie? Helt grønn på dette... Anonymous poster hash: 60fb3...fbb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Prisen kommer an på når dere bestiller og når dere skal reise. Er ofte dyrere i fellesferien. Jeg ville ha reist til ett hotell som har all inklusive, eller hvor ihvertfall frokost er inkludert i prisen. Jeg liker Tyrkia veldig godt, vi var der i juni og det var faktisk ikke den sinnsyke varmen som er der i juli-august. Lå på rundt 25-28 grader. Vi var i antalya, det er en stor by så er masse å finne på også utenfor hotellområdet. Vet ikke hva prisen ble på, da svigerforeldrene betalte turen for oss, reiste sammen med de. I Tyrkia er det også veldig billig så når vi spiste ute en kveld meg, mannen og 2 barn så betalte vi ca 300kr for forrett, middag, dessert, øl, brus og kaffe. Ikke gale:) I landene hvor de bruker euro er det dyrere.. Men det jeg ville gått for var ett hotell med all inklusive, eller inkludert frokost, hvor hotellet er tilpasset barnefamilier, dvs egne barnebasseng og evt lekeplass/lekeområde til barna. Ikke så langt fra stranden og sentralt i byen slik at man ikke må kjøre 1 time for å komme til sentrum, hvis dere har tenkt dere ut å shoppe osv:) De landene jeg liker er 1. Tyrkia 2. Hellas 3. Spania Anonymous poster hash: 48377...a0c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Takk for tips Noterer det bak øret! HI Anonymous poster hash: 60fb3...fbb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Vi synes norgesferie er fint! Det er mange helt supre campingplasser f.eks. Hvis dere vil legge litt ekstra i det, er det sikkert stas å reise f.eks. til dyreparken i kristiansand. Ellers så anbefaler jeg daftö rett sør for svinesund. Sjø, lekeland, bra lekeplasser, svømmebasseng, tur til koster osv. Vi hadde med sykler dit (med vår 5-åring) og koste oss stort på en ukes tur der i år. Vi bruker bobil, men det er absolutt mulig å enten bruke telt eller leie hytte. For en 4-5-åring er det garantert også stas om dere telter i "villmarken". Det er jo også helt gratis såfremt dere har utstyret som skal til. Anonymous poster hash: 2a3b4...d2f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Det kommer jo an på hva du tenker på og hva du har lyst på? Hvis dere aldri har vært på ferie før, hva med Danmark? Fantastisk sted for små barn, og som regel ikke så utrolig dyrt heller. Er bare å sjekke ut forskjellig reisealterernativ etter hvor dere bor og hva som er enklest, bil og båt eller fly. Det finnes mange feriesenter og masse bra fornøyelsesparker og strender. Hva med Lalandia? Legoland? etc? Anonymous poster hash: fc26f...afe
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Reiser dere feks i starten på juni så sparer dere fort en god del, fraråder dere å reise på uspesifiserte redtplasser med barn, billig men mye rart man kan komme utfor da. Hvis dere greier å legge av 1-2000 kr i mnd så dekker dere fort inn reise og hotell på 10 mnd med sparing. Fiks en øremerket ferie sparekonto i nettbanken. En annen ting er at dere kan ønske dere "ferie-penger" til jul/bursdag av familien. Anonymous poster hash: fc675...8b6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Vi er 5 stk, går med ca 40 000kr på våre ferier, men da betaler vi full pris for vårt eldste barn som er over 12år på flt, hotell osv. Dere bør spare 20 000 i hvertfall hvis dere skal på utenlandstur. Lurt å starte nå. Anonymous poster hash: fc675...8b6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Takk for svar! Vi vet ikke helt enda hva vi ser etter. Det må være barnevennlig og ikke altfor dyrt, det er kriteriene. Utenom det så blir det mest sannsynlig ikke sydenferie, da vi ikke er så komfortable med varmen. Danmark høres fint ut. Har assosiasjoner til familieidyll når jeg tenker Danmark Hehe Anonymous poster hash: 60fb3...fbb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #9 Skrevet 7. august 2013 Huff, 20 000 høres så brutalt mye ut :/ Det er så mye annet vi egentlig burde brukt pengene på. Samtidig så føles det ut som det er på tide å dra på ferie, og skape litt sommerminner for lillemann. Anonymous poster hash: 60fb3...fbb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #10 Skrevet 7. august 2013 Dere trenger ikke nødvendigvis 20.000 for en ferie i Danmark. Det kommer an på når og hvordan dere reiser, bor og hvor lenge dere er borte:-) Reis utenom fellesferien. Alt er veldig mye dyrere da. Ofte får man gode priser rundt skolestart. En uke i sommerhus på Jylland kan ligge mellom 3000 og 5000 kr. Sjekk Dancenter.no f.eks. Har du egen bil og kjøper fergebillett i god tid blir ikke transportutgiftene all verdens heller. Forbruk ellers styrer dere jo selv:-) Ellers stalltips fra bekjent i reiselivsbransjen: Restplasser til Mallorca er som oftest supertrygt og særlig om man drar med Ving. En kollega av meg fikk akkurat en uke med fly og hotell på Mallorca for seg og datteren for 4.000,- kroner:-) Bruk nettet og Google deg frem til gode tilbud. Vi var 4 stk 15 dager i Spania i juli for ca 25.000. Hadde leiebil og flott feriehus på en nydelig resort hele perioden. Bestilte gjennom britiske utleiefirmaer på nett:-) Anonymous poster hash: cc478...887
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #11 Skrevet 8. august 2013 Om du vil til Danmark bør du sjekke ut skallerupklit.dk Der kan man leie leiligheter til en relativt rimelig penge. Det ligger på stranden, men man har også gratis adgang til badeland og lekeland som er på anlegget. Er 10 min til nærmeste by. Er noen cafeer og restauranter der, men også butikk slik at man kan lage maten selv. Vi har vært der flere ganger, og våre barn storkoser seg der Anonymous poster hash: 7ebc6...8f7
Isola&Lille+julegave Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 På Ula camping koster 4000kr å ha telt på åremål, fra 1 mai til 1 september. Sikkert tilsvarende andre steder. Må jo være billigste ferien, og beste når det er fint vær! Drømmested for barn! Strand, bading, lek, plukke skjell, fiske krabber, fiske, gå turer osv. Kjøp restplasser og bestill turer i siste sekkund utenfor sesong. Bytt hus med noen. Fins websider for slikt. Bruk skog og mark, fjell og turisthytter.
Englenemine Skrevet 8. august 2013 #13 Skrevet 8. august 2013 Om dere har råd til spare et helt år , tusenlapp i mnd + for å betale fly og hotell, og så bruke litt av feriepengene på bruk på ferien så ville jeg si Disneyland Paris fantastisk ferie! Vært der to ganger med barna og vi ønsker oss tilbake neste sommer Legoland blir billigere og er og kjempe flott, vært der flere ganger og vi digger det. Fornøyelsespark familie we are hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå