Gå til innhold

Noen som har hatt tunnel carpal syndrom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 30. og har helt grusomt vondt!! Klarer ikke å gjøre noen ting uten at det "brenner" i hendene...Noen som har erfart at det kan bli bedre også før fødsel? Har jo hørt at varmen kan forverre tilstanden...

Lurer også på om det er noe håp om operasjon når man er gravid??

Anonymous poster hash: c77ec...d72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok ikke operasjon mens du er gravid, siden de fleste blir bra i etterkant uten. Ventetiden på sånne operasjoner er også lang, så du vil ikke rekke det i det offentlige helsevesenet.

Skrevet

Jeg hadde det med førstemann, ble verre og verre før det resulterte i triggerfinger i begge tomler og et håndledd. Etter 7 mnd kom jeg endelig til behandling, men da var det nesten gått over så de gjor ingenting.

De operer ikke under graviditeten, dessverre. Det er nok mye vann og hormoner som gjør dette, håper det går over ;)

Jeg fikk litt av det samme under andre graviditet, men heldigvis ikke så mye fom forrige :)

Anonymous poster hash: 349e2...cb8

Skrevet

Jeg hadde det i begge hendene i andre svangerskap. Helt forferdelig. Hadde hatt tendenser også uten å være gravid. Fikk det tidlig (uke 7-8?). Klarte ikke sove, kle på meg, sykle, ingen ting. Jeg brukte etterhvert et kjøleelement inni et putetrekk som jeg holdt mellom håndleddene mens jeg sov. Følte at det hjalp litt, men er jo galskap!<br /><br />Ble etterhvert henvist til nevrolog og til måling av gjennomstrømningen. Fikk påvist at det ikke var sensorisk reaksjon i en av hendene, og nærmest ikke i den andre.<br /><br />Etterhvert gikk det over til at hendene var konstant numne. Det føltes forsåvidt bedre, men var i følge nevrologen et dårlig tegn. Hun mente at det da kunne være fare for varig nerveskade dersom nerven ble liggende lenger i klem.<br /><br />Jeg ble operert i den ene hånden da jeg var i ca uke 28. Nimi utfører dette på gravide med lokalbedøvelse, og det gjør også Aleris i Oslo. Veldig kort inngrep. Koster ca. 10 000 kroner.<br /><br />Det er halvannet år siden fødselen. Den opererte hånden er helt fin. Den andre prikker fremdeles til tider.<br /><br />Føler med deg - vet du har det jævlig!

Anonymous poster hash: ede00...eab

Skrevet

Jeg hadde det i hendene under de siste månedene av graviditeten, mrn fikk god hjelp at kiropraktor :)

Fem uker siden Nurket kom og er HELT fin igjen - forsvant nesten med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...