Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 VI er ganske ferske samboere, så ikke denne siden av han før vi flyttet sammen og må si jeg stusser litt innimellom og det føles ubehagelig for meg som er annerledes på det punktet. I dag kom det en bærplukker og begynte å plukke sopp i skogkanten på vår eiendom, siden han ikke hadde spurt om låv, kjørte samboeren min bort dit å sa at han ikke fikk lov men at han kunne plukke noen bringebær om han ville. (siden vi har plukket det vi skal ha av det men ikke sopp siden vi ikke har rukket å plukke det enda). Kommer noen forbi, enten på veien eller befinner seg på vår eiendomsom er veldig stor) blir han irritert og forteller dem gjerne at de ikke har noe der å gjøre med mindre de har bedt om tillatelse. Jeg synes dette er unødvendig, det er alles rett å være i utmarka, og siden vi satser på turisme synes jeg der et ufint (og ikke så smart)å nekte naboer og folk i nærheten adgang. I tillegg er han veldig påpasselig med at andre ikke skal ta seg til rette på vår eiendom. Ingen får røyke utendørs der..har han sagt selv om han ikke sa noe da bestefar tok seg en røyk på gårdsplassen.. Mulig det er jeg som er rar, men for meg blir dette litt spesielt i tillegg til at jeg synes det er flaut å nekte naboer å være her.. Hva synes dere? Når det kommer til privat vei i utmarka, hvis det ikke står noe, er det da lov å kjøre der? Anonymous poster hash: 7d2d2...760
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Han får gjerde inn tomta si da, så slipper han alle folka som tar seg til rette. Anonymous poster hash: f90e8...d4d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Det er ikke lov å kjøre på privat vei i utmark Dersom det er villbringebær har ikke samboeren din lov å nekte folk å plukke. Ikke sopp heller. Kan ikke mannen reglene eller er han bare sær? Anonymous poster hash: 0b319...b3f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Allemannsretten gjelder også på privat eiendom. Tjener ikke grunneier penger på bær på eiendommen, skal han ikke kunne nekte deg å plukke bær på hans eiendom Anonymous poster hash: 7da84...b3c
Gjest Julia1984 Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Sært!!!! Men så du ikke noe av hans særheter før dere flyttet sammen??
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Høres litt sær ut, men tror det er mange som er som han.. Anonymous poster hash: c695a...8fa
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Må være slitsomt for han Er han gnien ellers også? Ikke sjarmerende i hvertfall! Anonymous poster hash: 24ff2...2a1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #9 Skrevet 7. august 2013 Ikke noen hjertesak for meg altså, men er det virkelig sånn at hvis jeg ikke selger eplene mine så kan hvem som helst komme inn og plukke i hagen??? Anonymous poster hash: 00e92...8f4
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 7. august 2013 #10 Skrevet 7. august 2013 Ikke noen hjertesak for meg altså, men er det virkelig sånn at hvis jeg ikke selger eplene mine så kan hvem som helst komme inn og plukke i hagen??? Anonymous poster hash: 00e92...8f4 Hvis du mener at epler er bær så kan de sikkert det
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #11 Skrevet 7. august 2013 Ikke noen hjertesak for meg altså, men er det virkelig sånn at hvis jeg ikke selger eplene mine så kan hvem som helst komme inn og plukke i hagen??? Anonymous poster hash: 00e92...8f4 Forskjell på utmark og hage Anonymous poster hash: 5add0...ebb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #12 Skrevet 7. august 2013 Han kan reglene men respektere dem ikke siden han mener hans eiendom. Har satt opp kamera med lyd på også som tar opp folk som kommer opp gårdsveien, det er heller ikke lov med mindre man henger opp skilt med info om kamera med lyd.. Det er snakk om bær og sopp som vokser vilt og ikke fra hagen selvfølgelig. Til deg som lurer på om han er gnien også, så ja..en smule. Han tjener mer enn de fleste og unner seg ting i god kvalitet som også er dyre(type verktøy, bil, utstyr til huset ol) men sånn ellers så kjøper han neste aldri noe annet enn et puslespill eller noe til bursdagen til barna og saumfarer kiloprisen på alle matvarer før han handler. Han er imot tivoli for eksempel, koster så mye og er farlig..så forrige uke var jeg og mitt barn på tivoli mens hans måtte bli hjemme.. Ikke sånn storfan jeg heller, men skjønner at ungene synes det er morro en gang i året. Anonymous poster hash: 7d2d2...760
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #13 Skrevet 7. august 2013 Sært!!!! Men så du ikke noe av hans særheter før dere flyttet sammen?? Njæsh, ikke den siden av han iallfall. Visste han var et ordensmenneske men ikke til de grader. Anonymous poster hash: 7d2d2...760
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #14 Skrevet 7. august 2013 Han kan reglene men respektere dem ikke siden han mener hans eiendom. Har satt opp kamera med lyd på også som tar opp folk som kommer opp gårdsveien, det er heller ikke lov med mindre man henger opp skilt med info om kamera med lyd.. Det er snakk om bær og sopp som vokser vilt og ikke fra hagen selvfølgelig. Til deg som lurer på om han er gnien også, så ja..en smule. Han tjener mer enn de fleste og unner seg ting i god kvalitet som også er dyre(type verktøy, bil, utstyr til huset ol) men sånn ellers så kjøper han neste aldri noe annet enn et puslespill eller noe til bursdagen til barna og saumfarer kiloprisen på alle matvarer før han handler. Han er imot tivoli for eksempel, koster så mye og er farlig..så forrige uke var jeg og mitt barn på tivoli mens hans måtte bli hjemme.. Ikke sånn storfan jeg heller, men skjønner at ungene synes det er morro en gang i året. Anonymous poster hash: 7d2d2...760 Tror jeg bare hadde flyttet ut igjen ganske kjapt Anonymous poster hash: 24ff2...2a1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #15 Skrevet 7. august 2013 Han der hørtes ut som et sjarmtroll. Hvis ikke du har felles barn med han råder jeg deg til å flytte fort som fy! Kamera? Høres jo helt psyko ut... Anonymous poster hash: 4637d...463
nagini Skrevet 7. august 2013 #16 Skrevet 7. august 2013 Det med røyk på hans eiendom skjønner jeg godt. Det med bær og sopp er supersært...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #17 Skrevet 7. august 2013 Det verste er egentlig at han nekter sitt barn og gå på tivoli, mens du tok med ditt..... Anonymous poster hash: 3569f...571
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #18 Skrevet 7. august 2013 Det verste er egentlig at han nekter sitt barn og gå på tivoli, mens du tok med ditt..... Anonymous poster hash: 3569f...571 Vel, jeg kan ikke nekte mitt barn det heller siden jeg har lovt henne det siden i våres. Barna hans har vært på ferietur med mamman, mens mitt barn har vært hjemme hele sommern så de barna har iallfall fårr vært med på noe. Anonymous poster hash: 7d2d2...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå