Gå til innhold

Noen med "lydømfintlig" baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen sover, men så snart noen lager lyd våkner han. Kan jeg venne han av med dette på noen måte? Tips?

Anonymous poster hash: 53bac...2e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri tatt hensyn til lyd med nr 2 og 3, og de ble vant til å sove med masse støy. Uansett umulig å liste seg rundt og ha det stille når man har flere barn. Og nr 2 og 3 våknet ikke av det verste spetakkel. Nr 1 derimot, listet vi oss rundt fra dag 1, og våknet gjerne av en musefis :rolleyes:

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror det har litt å gjøre med hva de er vant med fra fødselen av?

Anonymous poster hash: 20bf9...0d1
Skrevet

Jeg har en som er helt håpløs! Og det må være genetisk, for jeg har vært så utrolig bevisst på dette fra dag 1.. To andre barn har vi også, så det er sjelden stille! Med resultat at ungen våkner hele tiden... Driver prøveforsøk nå med vifte på rommet som gir jevn støy, og skal gå over til radio snart. Ett skritt sv gangen!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Kjenner meg godt igjen.

Og det tåpeligeste jeg vet er de som slår seg på brystet og er så stolte over at de har vent ungen til å tåle lyd (sikter ikke til deg over her, altså).

Det er faktisk ikke så enkelt. Vi har tenåringer som løper ut og inn, de spiller musikk og diskuterer høylydt - og vekker mini HVER gang.

Vi har vært så bevisst på å venne han til lyd fra starten, likevel våkner han av at naboen lukker bildøren eller noen går for hardt over gulvet.

Jeg har en teori om at han er så nysgjerrig at han ikke tåler tanken på å gå glipp av noe mens han sover :)

Har ingen råd, ville bare si at vi er flere som 'lider samme skjebne'.

Vi får se frem til de blir tenåringer, da kan man lett rive huset rundt de uten å forstyrre søvnen.

Skrevet

Kjenner meg godt igjen.

Og det tåpeligeste jeg vet er de som slår seg på brystet og er så stolte over at de har vent ungen til å tåle lyd (sikter ikke til deg over her, altså).

Det er faktisk ikke så enkelt. Vi har tenåringer som løper ut og inn, de spiller musikk og diskuterer høylydt - og vekker mini HVER gang.

Vi har vært så bevisst på å venne han til lyd fra starten, likevel våkner han av at naboen lukker bildøren eller noen går for hardt over gulvet.

Jeg har en teori om at han er så nysgjerrig at han ikke tåler tanken på å gå glipp av noe mens han sover :)

Vi får se frem til de blir tenåringer, da kan man lett rive huset rundt de uten å forstyrre søvnen.

Helt enig med deg! :) Vår som var sånn var en skikkelig high need baby og reinspikka nysgjerrigper.

Anonymous poster hash: b9057...11f

Skrevet

Jeg begynner virkelig å lure. Vært obs på dette fra dag 1. Babyen sover i stua på dagen, tv i bakgrunnen går greit, viftestøy går greit. Jeg kan til og med sette inn i oppvaskmaskina. Sover på rommet kune om natta, der er det stille.

Men, hvis vi triller tur så våkner babyen av at det kjører en bil forbi, at folk snakker på kjøpesenteret osv. Men hvis vi snakker når babyen sover i stua så er det visst helt ok! Blæææh...

Hi

Anonymous poster hash: 5123c...f5a

Skrevet

Kjenner meg godt igjen.

Hehe, vi tuller også med at babyen er for nysgjerrig ;)

Hi

Anonymous poster hash: 5123c...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...