Gå til innhold

Hva synes du om navnet Myrtle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kalle opp jenta i magen etter oldemor :)

Anonymous poster hash: 9c9e5...b6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gått for det. Hun vil tilbringe hele livet med å stave navnet sitt og forklare hvordan det uttales.

Anonymous poster hash: 35f20...8b8
Skrevet

Syns egentlig at det var veldig søtt og koselig, men det er litt tungt å uttale.

Skrevet

Jeg ville ikke gått for det. Hun vil tilbringe hele livet med å stave navnet sitt og forklare hvordan det uttales. Anonymous poster hash: 35f20...8b8

Enig i dette. Hvordan skal navnet uttales da?

Skrevet

Det uttales Myrtel.

Hi

Skrevet

Det uttales Myrtel.

Hi

Går det an å skrive det sånn istedenfor? Det var skjønt :)

Myrtel... Jeg likte det :)

Skrevet

Skriv det sånn som det sies, så blir det enklere for jenta som de over her sier :) Det er jo likevel oppkalling, selv om det forenkles.

Anonymous poster hash: 5acbf...d8d
Skrevet

Jeg skjønner godt hva dere mener, og navnet er jo det samme.... Jeg er bare så vant til at det skrives Myrtle. Vi må tygge litt på det, men det er jo ikke noe "dårlig alternativ" :)

Skrevet

Myrull?

Anonymous poster hash: a335c...162
Skrevet

Min mormors venninne heter Myrtle (uttales Myrtel), så jeg er forsåvidt vokst opp med navnet, og det er ikke så rart i mine ører. Men jeg vet at veldig mange trodde det var kallenavnet hennes, og spurte henne ofte hva hennes egentlige navn var, og det vil jeg tro hun ble lei av i lengden.

Navnet i seg selv er helt greit. Ikke et navn jeg ville valgt men.

Skrevet

Min mormors venninne heter Myrtle (uttales Myrtel), så jeg er forsåvidt vokst opp med navnet, og det er ikke så rart i mine ører. Men jeg vet at veldig mange trodde det var kallenavnet hennes, og spurte henne ofte hva hennes egentlige navn var, og det vil jeg tro hun ble lei av i lengden.

Navnet i seg selv er helt greit. Ikke et navn jeg ville valgt men.

Jeg får vel legge til at jeg er usikker på skrivemåten på navnet hennes - men uttalelsen er i alle fall Myrtel.

Skrevet

Ville gått for Mynte eller Mille. ;)

Anonymous poster hash: 050ae...2a6

Skrevet

Ville gått for Mynte eller Mille. ;)

Anonymous poster hash: 050ae...2a6

Takk for svar, men det er ikke noe alternativ. Vi vil kalle opp etter oldemor, eller finne et helt annet navn. Ikke et sånn halvveis oppkallingsnavn.

Skrevet

Kjenner ei myrtel (eller hvordan det staves) og hun er et skikkelig hespetre :-p  Men synes det er passelig fint navn..

Anonymous poster hash: 95344...0c6
Skrevet

Myrtel er et kjempefint navn, men jeg ville ikke skrevet det Myrtle.. Det blir vanskelig, og det å forklare navnet sitt hver gang man bruker det, er ikke så moro.. Jeg har vært gjennom det med mitt etternavn...

Anonymous poster hash: 699b3...ac7
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nydelig navn! Jeg er vant til skrivemåten Myrtle, men tror kanskje Myrtel vil kreve færre forklaringer. 

Skrevet

Hm...jeg tenker bare på Moaning Myrtle, det mindre pene tenåringsspøkelset som hjemsøker jentedoen i Harry Potter-bøkene...

Men slik er det nå engang, alle har assosiasjoner til navn, og avogtil er assosiasjonene mindre heldige, selv om det ikke er noe galt med navnet...

Skrevet

Liker navnet :) fungerer på engelsk også, forbinder det med Harry Potter :P

Anonymous poster hash: 6ab2e...017

Skrevet

Jeg forbinder det med engelske damer med lilla hår. :P Men jeg ante ikke at det uttales Myrtel på norsk. Det er vakkert. Jeg ville stavet det Myrtel, rett og slett!

Anonymous poster hash: 7d3bd...e2f
Skrevet

Jeg synest det er kjempefint! Men, i motsetning til de fleste her, jeg ville ha skrevet det Myrtle. Siden det er det oldemora heter, så er det for meg mest naturlig å bruke samme skrivemåte. Litt artig, mine barn har en oldemor som heter Myrtle og, kanskje samme...? :)

Anonymous poster hash: 3b116...bde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...