Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Kan noen gi meg noen konkrete råd i ft å håndtere sosial angst? Gjelder ved levering og henting i barnehage spesielt. Jeg har gått i behandling i årevis, men er ikke mye som "biter på meg", gitt. Kan noen dele tips, råd og erfaringer? Anonymous poster hash: 38fea...7c5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Har slitt med dette problemet selv. Nå går jeg på antidepressiva, men i tillegg har jeg arbeidet mye med meg selv. -Du må bare drite i hva andre tror og mener om deg. -Slutt å analyser alt. -Smil og si hei og hadet når du kommer og går. -Tenk at du er god nok som du er. -Andre har også sine problemer - selv om du ikke ser det. Prøv å gjette hva de sliter med, så får du tankene vekk fra deg selv. Det er utrolig hva dette kan utgjøre sammen med medisin - gi deg selv en sjanse og prøv! Det går an Lykke til! Anonymous poster hash: b8591...043
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Har slitt med dette problemet selv. Nå går jeg på antidepressiva, men i tillegg har jeg arbeidet mye med meg selv. -Du må bare drite i hva andre tror og mener om deg. -Slutt å analyser alt. -Smil og si hei og hadet når du kommer og går. -Tenk at du er god nok som du er. -Andre har også sine problemer - selv om du ikke ser det. Prøv å gjette hva de sliter med, så får du tankene vekk fra deg selv. Det er utrolig hva dette kan utgjøre sammen med medisin - gi deg selv en sjanse og prøv! Det går an Lykke til! Anonymous poster hash: b8591...043 Tusen takk for gode råd Kan jeg spørre hvilke medisiner du bruker? hadde disse merkbar effekt. Jeg har prøvd antidepressiva selv, og syns dessverre ikke det hjalp. Hvilket merke medisin bruker du? Anonymous poster hash: 38fea...7c5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Snakket om dette i forrige time hos psykologen. Alt han dler om hva man "velger" å fokusere på. Ofte så lager man strategier som gjør det enklere for seg selv i disse situasjonene. Det min psykolog sa at var viktig er at jeg ikke benytter meg av disse strategiene, selv om det kan være ubehagelig. Sett opp en liste. Hva utløser angsten? Hvilke symptomer får du? Hva gjør du for å redusere symptomene. Og ikke minst : hva tenker du før noe av dette skjer. Det er fokuset vårt som styrer hva som kommer til å skje. Jeg opplever at de periodene i livet der jeg es har problemer på hvjemmebane, skal noe annet som jeg gruer meg til osv så er de sosiale problemen mindre enn når det kun er vanlige hverdager. Dette viser meg at når jeg fokuserer på det blir det værre. *Tankens kraft* Anonymous poster hash: c95c3...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå