Gå til innhold

Lus!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hatt lus før,men etter to dager på SFO er det funnet lus... Så nå går jeg rundt og klør som besatt i hodet bare jeg tenker på det.

Jeg må ta en sjekk på barna mine i kveld, kan noen fortelle meg hva jeg egentlgi ser etter? Hvilken farge har lusa? Er det lett å se den? Hvilke farge har eggene og hvilken størrelse?

HAAAATER lus..!!!

Anonymous poster hash: d7941...cf6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan google det selv.

Anonymous poster hash: bf03b...71d
Skrevet

Tenk så koselig det hadde blitt på forumet her hvis vi alle satt og googlet istedenfor å kommunisere!?

Lusa er stor nok til at du ser den litt hvit/gul aktig hvis du grer håret og ser på røttene, er der de bor og legger egg på hårstråene. Spesielt bak ørene. Eggene er mindre og helt hvite. 

Det eneste som hjalp her var å gre2 gr om dagen i en uke, så ingen lus etter dag 2, men kjemmet håret nøye lenge for å være sikker. vi prøvde liniment og shampo,men det hadde null effekt. 

Skrevet

Tenk så koselig det hadde blitt på forumet her hvis vi alle satt og googlet istedenfor å kommunisere!?

Lusa er stor nok til at du ser den litt hvit/gul aktig hvis du grer håret og ser på røttene, er der de bor og legger egg på hårstråene. Spesielt bak ørene. Eggene er mindre og helt hvite. 

Det eneste som hjalp her var å gre2 gr om dagen i en uke, så ingen lus etter dag 2, men kjemmet håret nøye lenge for å være sikker. vi prøvde liniment og shampo,men det hadde null effekt. 

Så du gredde lusa ut av håret og ble kvitt den da?Jeg ammer nemlig, og om jeg har lus kan jeg ikke bruke luseshampoo leste jeg nå nettopp...

Så mye styr det er med lus!!

Skrevet

En ting til- lusa dør fort uten blod, så luer og klær som henger på sfo over helgen har ikke levende lus på seg, samme med sengetøy og, heng det ut eller bytt ut et par dager så slipper du mye vask og frysing som jeg begynte med.

Skrevet

Ja det er den eneste måten å helt sikkert bli kvitt den,sa legen og helsestasjonen, så får stole på det. De er blitt så resistente mot lusemiddel...men kammene tar effektivt vekk lusa, og man grer så lenge for at evn egg, som er mye mindre enn lus og sitter fast på hårene, når de klekkes så grer man de nye lusene ut også. Vi kammet hele hodet et par tre ganger hver gang, og det samme gjorde de andre i klassen og det har ikke kommet igjen-heldigvis. 

Skrevet

Det finnes en type lusesjampo på apoteket som du kan bruke sov om du ammer, og som de ikke kan bli resistente mot. Lenge siden jeg bruke den, men jeg tror kanskje den var oljebasert og at lusene derfor ble kvalt eller noe sånn.

Anonymous poster hash: 88857...029

Skrevet

Det finnes en type lusesjampo på apoteket som du kan bruke sov om du ammer, og som de ikke kan bli resistente mot. Lenge siden jeg bruke den, men jeg tror kanskje den var oljebasert og at lusene derfor ble kvalt eller noe sånn.

Takk for tips!!skal sjekke det ut om jeg finner lus i kveld...æsj!

HI

Skrevet

En ting til- lusa dør fort uten blod, så luer og klær som henger på sfo over helgen har ikke levende lus på seg, samme med sengetøy og, heng det ut eller bytt ut et par dager så slipper du mye vask og frysing som jeg begynte med.

SÅ man trenger ikke å hive halve huset i fryseren da?Har desverre bare en liten 100l fryser også... ;)

Skrevet

SÅ man trenger ikke å hive halve huset i fryseren da?Har desverre bare en liten 100l fryser også... ;)

Google litt, så finner du nyttig info. Lus spres nesten utelukkende direkte fra hår til hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...