Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Nå har vi prøvd å bli gravid med nummer tre i over et halvt år, og jeg begynner å tvile på om det kommer til å gå. De to første satt på første og andre forsøk, men det er noen år siden nå. Jeg er også litt overvektig, så mulig det har innvirkning. Syklusene mine er ganske lange nå, opp til nesten 40 dager. Det er nok ikke helt bra tenker jeg. Noen andre som har vært i samme situasjon og har noen erfaringer å dele? Anonymous poster hash: 1a2f2...9d3
marsve Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Det er jo noe som heter sekundært infertilitet. Altså at du har fått unger før, men plutselig blir det vanskelig. Alderen spiller vel inn å. Jo eldre man blir jo mindre fruktbar blir man. Det er nok bare å fortsette å prøve, 80% blir som regel gravide i løpet av første året. Får ha sex oftere
Gunner Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Det kan hende det hjelper å gå ned litt i vekt.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Lavkarbo! Ta tilskudd av vitamin b6, finnes på apoteket og det heter pyridoksin. Stress ned. Prøvd yoga eller aller helst meditasjon. Jeg kan garantere deg at du blir gravid med disse tipsene. HILSEN ei som jobber med damer som ikke har blitt gravide. Lykke til! Anonymous poster hash: bc942...8dd
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Jo eldre man blir jo mindre fruktbar blir man. Dette viser seg å ikke være helt riktig. I følge ny forskning er kvinner i alderen 35-40 nesten like fruktbare som kvinner i tildlig 20-årene. Den mest fruktbare gruppen er kvinner i alderen 30-34 år. http://www.dagbladet.no/2013/07/21/nyheter/fertilitet/helse/barn/foreldre/28292721/ Anonymous poster hash: 6a5b0...1a3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Jo eldre man blir jo mindre fruktbar blir man. Dette viser seg å ikke være helt riktig. I følge ny forskning er kvinner i alderen 35-40 nesten like fruktbare som kvinner i tildlig 20-årene. Den mest fruktbare gruppen er kvinner i alderen 30-34 år. http://www.dagbladet.no/2013/07/21/nyheter/fertilitet/helse/barn/foreldre/28292721/ Anonymous poster hash: 6a5b0...1a3 Denne undersøkesen er misvisende så det holder. Dette gjelder dersom disse kvinnene har en yngre mann! Synes det er vel tidlig å begynne å klage etter bare 6 mnd. Det er langt innnfor normalen ennå. Anonymous poster hash: bcc42...4b1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Kjedelige greier, men håper det går til slutt. Vi prøvde også på nr 3 i høst, og regnet med det skulle gå like glatt som med de to første. Jeg ble forsåvidt fort gravid, men det endte med to spontanaborter på rappen. Tok en liten pause, og er i gang igjen med ny prøverunde nå. Er 36 år, og litt bekymret for at alderen ikke taler til min fordel. Men om det ikke skulle gå, trøster jeg meg med at jeg iallefall har to barn fra før! Anonymous poster hash: 321a9...761
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Lavkarbo! Ta tilskudd av vitamin b6, finnes på apoteket og det heter pyridoksin. Stress ned. Prøvd yoga eller aller helst meditasjon. Jeg kan garantere deg at du blir gravid med disse tipsene. HILSEN ei som jobber med damer som ikke har blitt gravide. Lykke til! Anonymous poster hash: bc942...8dd [/quote Det kan du ikke garantere ! Vi sliter med det samme . Har prøvd i tre år nå. Og det viser seg at jeg har lav amh og mannen få svømmere ! Tror ikke det hjelper særlig med lavkarbo, vitaminer og yoga ! Du kan ikke garantere noe som helst ut i fra infoen HI gir deg, Hi: jeg ville sjekket amh og fsh nivåene hadde jeg vært deg , Amh sier noe om hvor mange egg du har igjen og fsh noe om kvaliteten . Mine verdier har sunket drastisk siden 2010 da jeg fødte sist . Det kan også være mannen din som har problemer. Hadde jeg vært deg hadde jeg oppsøkt hjelp . Jeg er bare 34 og ventet alt for lenge. Vi prøvde i 2,5 år før vi gikk til lege og fant problemet På oss blir det prøverør til høsten;) Lykke til;) Anonymous poster hash: 71c11...e3e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #9 Skrevet 7. august 2013 Det er vel litt tidlig å bli bekymret enda? Å ha prøvd i 6 mnd er jo ikke særlig lenge eller uvanlig? Håper spiren sitter snart Anonymous poster hash: 83863...9e6
Småen100 Skrevet 7. august 2013 #10 Skrevet 7. august 2013 I følge statistikk er bare 60% gravide innen 6 mndr. Nesten halvparten må altså prøve lengre enn dette så det er helt normalt. Det kan være ren flaks at det gikk så fort forrige gang. Altfor tidlig å bekymre seg. 90 % et gravide innen et år, og utredning er først aktuell innen da. Dersom du er over 40 kan du starte litt tidligere. Jeg er selv i 7pp og har aldri vært gravid. Så jeg vet ikke om tipsene mine funker men ville gitt dem et forsøk: Regelmessig trening og sunn mat. Vitaminer som sink, C og b til både deg og mannen. Denne pp prøver jeg i tillegg dong quai frem til el, grapefruktjuice i dagene rett før el, el tester for å være sikker på at el er ferdig - deretter bytte dong quai med wild yam. Drikker også masse grønn te. Resultatet gjenstår å se.. Lykke til!
Småen100 Skrevet 7. august 2013 #11 Skrevet 7. august 2013 Hvis du ikke gjør det allerede kan du også følge tråden vår "vi som har prøvd lengre enn 6mndr" inne på bli gravid. Der er det en del solskinnshistorier som gjør det lettere å slappe av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå