Gå til innhold

Mulig å oppheve 50/50?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt det i 3 år nå,og det fungerer dårlig..Far og jeg samarbeider dårlig,mye krangling.

Far holder ikke avtaler

Stemor vil ikke snakke med meg(jeg har aldri snakket med henne,hun foretrekker å late som at jeg ikke finnes)

Stemor dikterer far ifht til barnet 

De snakker dårlig om meg til barnet (som at jeg jobber for mye,noe jeg ikke gjør,jeg jobber som alle andre)

Når far må reise bort i jobb må jeg ha barnet(stemor vil ikke,men jeg syns det er helt greit)

Far har ikke andre til å hjelpe med barnepass,jeg har både besteforeldre og oldeforeldre som stiller opp når jeg trenger det..

Dette er veldig kort fortalt,men det er hovedpoengene.

Når jeg tar det opp med far,sier han bare at da skal han ha hovedomsorgen..

Anonymous poster hash: 94831...b44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familievernkontoret i første omgang. Aner ikke hvordan du skal gå frem, men de kan sikkert hjelpe deg der :)

Anonymous poster hash: b5f51...cde
Skrevet

Og du, dokumenter alt. Lag deg en dagbok eller noe, og skriv ned. Alle de gangene far jobber og ikke kan ha barnet, så du må ha det. Skriv opp alt du får høre som far har sagt om deg til barnet. Prøv å holde dagboken fri for adjektiver og følelser, skriv så kort og saklig du kan. Da har du noe å slå i bordet med ved en evt. rettssak...

Skrevet

Og du, dokumenter alt. Lag deg en dagbok eller noe, og skriv ned. Alle de gangene far jobber og ikke kan ha barnet, så du må ha det. Skriv opp alt du får høre som far har sagt om deg til barnet. Prøv å holde dagboken fri for adjektiver og følelser, skriv så kort og saklig du kan. Da har du noe å slå i bordet med ved en evt. rettssak...

Ja,jeg har begynt å samle litt fra tidligere også,hendelser og diskusjoner,men jeg er avhengig av å ha datoer og slikt så jeg ikke fremstår som en tulling. Jeg har også sluttet å snakke med han på telefonen,da han kan rope og skrike og han vrir på det som er sagt i ettertid. Så nå foregår all kommunikasjon via sms..Utrolig trist at det skal være slik,det er jo barnet våres vi holder på med :(

Skrevet

Du kan kalle inn til mekling.

Ring familievernkontoret for å få en time også blir han også innkalt, der kan dere diskutere barnefordelingen, hva som fungerer/ikke fungerer, hva som bør forandres osv. Kan aldri tro det blir anbefalt å fortsette 50/50 med et så dårlig samarbeid.

Om han setter seg på bakbena og ikke vil inngå ny avtale får han heller gå rettens vei da.

Anonymous poster hash: 9293f...2b4
Skrevet

Vi skal til mekling neste måned, jeg både "gleder" meg og gruer meg..Skal bli godt å komme i gang med dette,samtidig er jeg redd for hva faren kommer til å si og hvordan han legger det frem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...