Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Jeg jobber nattevakter og akkurat denne uken har jeg et "maraton". Er akkurat ferdig med natt nr 5 av 7 på rad. Noen ganger jobber jeg sammen med en dame som spør hver gang vi jobber sammen om hun kan sitte på med meg når vi skal hjem. Jeg må da kjøre en omvei som tar ca 5 minutter ekstra. Jeg sier jo selvfølgelig alltid ja til dette selv om det noen ganger passer litt dårlig da jeg normalt sett skal hjem og få ungene avgårde til skolen før jeg legger meg. Men i dag, da sa han som hadde ansvarsvakt at jeg kunne få gå hjem når første dagvakt kom på jobb siden jeg jobber så mange netter på rad nå. Dvs at jeg i dag kunne gå kl 06:45 istedet for kl 07. Jeg sa da til hun som skulle sitte på at hun ikke kunne det allikevel i dag. Merket på hun at hun ble skikkelig snurt og litt småsur over dette og jeg fikk jo selvfølgelig dårlig samvittighet men jeg gikk allikevel. Hun måtte da ta bussen hjem som da gikk kl 07:15. Var det frekt av meg å gå det kvarteret før når jeg hadde anledning til det og ikke vente på henne? Jeg var jo hjemme 20 minutter før jeg ellers ville vært og det høres kanskje ikke så mye ut men når en har vært på jobb i 10 timer og kun vil hjem så betyr de minuttene litt allikevel. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: c37c9...86b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Hvis du allerede hadde sakt at hun kunne sitte på med deg, så ja. Hvis det ikke var avtalt enda, bare noe hun pleide å gjøre, så nei. Anonymous poster hash: 856ff...7bd
millemille Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Du sa jo fra at hun ikke kunne sitte på akkurat idag, og hun har andre transportmuligheter. Frekt av henne å bli snurt når hun sitter på gratis(?) ellers.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Jeg synes det var helt greit. Er selv av den oppfatning at man ikke nødvendigvis trenger å være taxisjåfør bare fordi man har bil, enten det er fra jobb, fest, trening eller annet. Er det på veien, og de som skal sitte på kan dra når det passer deg, så er det selvsagt greit, ellers synes jeg det må være lov å si nei. Anonymous poster hash: a86a8...52b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 kunne fint funnet på gjøre det samme selv, jobbe så mange netter på rad er tungt for kroppen. du skal først og fremst passe på deg selv og din familie. så kan du heller være grei mot denne kollegaen en annen gang! Anonymous poster hash: 80d3e...910
mamma_til_gutt Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 (endret) Jeg blir så irritert på folk som utnytter andre på den måten! Selvsagt skal du gå før om du får muligheten. Om dere har en stående avtale og hun betaler for seg blir det noe annet, men er ikke det jeg får inntrykk av her... Endret 7. august 2013 av <3 smj <3
siot Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Synes heller det var frekt av henne å bli snurt. Hun bør jo ikke ta det som en selvfølge at hun blir kjørt hjem hver morgen...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Jeg blir så irritert på folk som utnytter andre på den måten! Selvsagt skal du gå før om du får muligheten. Om dere har en stående avtale og hun betaler for seg blir det noe annet, men er ikke det jeg får inntrykk av her... Nei, vi har ingen stående avtale og hun betaler heller ikke for å sitte på. Hun spør hver gang vi er på vakt sammen og derfor hadde jeg jo allerede sagt ja denne gangen også men da visste jo ikke jeg at jeg kunne få gå tidligere. Anonymous poster hash: c37c9...86b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #9 Skrevet 7. august 2013 Jeg synes i utgangspunktet ikke man skal si nei når man allerede har sagt ja, men her har du jo litt å "gå på" siden du har kjørt omvei for hennes skyld så mange ganger... Når hun i tillegg hadde mulighet til å ta buss uten å vente særlig lenge, så synes jeg det bør være helt greit. Anonymous poster hash: 93318...0d4
soleia Skrevet 7. august 2013 #10 Skrevet 7. august 2013 Dårleg gjort å bli sur, sjølv om eg skjønar ho vart litt skuffa der og då. Ho kan ikkje forvente at du skal "ofre" 20 minutt for at ho skal få nokre minutt mindre på heimturen. Var jo ikkje så lenge å vente på bussen for henne.
Gjest SHOC Skrevet 7. august 2013 #12 Skrevet 7. august 2013 Jobber selv nattevakter og vet hvor deilig det er og kunne gå noen min før, hadde ikke orket og være drosjesjåfør hver morgen. Hun har ingen grunn til å være sur.
Gjest sussie77 Skrevet 7. august 2013 #13 Skrevet 7. august 2013 Hun hadde jo buss, og du må jo ikke kjøre henne. Så skjønner ikke hvorfor hun ble sur.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #14 Skrevet 7. august 2013 Ikke frekt! Det er faktisk utrolig irriterende å være privatsjåfør for kolleger, og det fører til at du både må vente og kjøre omveier hver gang. Du må få lov til å takke ja til goden det er å gå tidligere uten å føle ansvar for gratispassasjerer. Anonymous poster hash: d1f2b...e0b
Gjest yrild Skrevet 7. august 2013 #15 Skrevet 7. august 2013 Selvfølgelig var fet ikke frekt av deg :-) Kollegaen din skal bare prise seg lykkelig over at hun får sitte på med deg alle dei gangene det passer! 20 minutter ekstra tid på morgenen med barna er jo gull verdt :-)
*SommerFrisk* Skrevet 7. august 2013 #16 Skrevet 7. august 2013 Jeg jobber nattevakter og akkurat denne uken har jeg et "maraton". Er akkurat ferdig med natt nr 5 av 7 på rad. Noen ganger jobber jeg sammen med en dame som spør hver gang vi jobber sammen om hun kan sitte på med meg når vi skal hjem. Jeg må da kjøre en omvei som tar ca 5 minutter ekstra. Jeg sier jo selvfølgelig alltid ja til dette selv om det noen ganger passer litt dårlig da jeg normalt sett skal hjem og få ungene avgårde til skolen før jeg legger meg. Men i dag, da sa han som hadde ansvarsvakt at jeg kunne få gå hjem når første dagvakt kom på jobb siden jeg jobber så mange netter på rad nå. Dvs at jeg i dag kunne gå kl 06:45 istedet for kl 07. Jeg sa da til hun som skulle sitte på at hun ikke kunne det allikevel i dag. Merket på hun at hun ble skikkelig snurt og litt småsur over dette og jeg fikk jo selvfølgelig dårlig samvittighet men jeg gikk allikevel. Hun måtte da ta bussen hjem som da gikk kl 07:15. Var det frekt av meg å gå det kvarteret før når jeg hadde anledning til det og ikke vente på henne? Jeg var jo hjemme 20 minutter før jeg ellers ville vært og det høres kanskje ikke så mye ut men når en har vært på jobb i 10 timer og kun vil hjem så betyr de minuttene litt allikevel. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: c37c9...86b Jeg synes ikke du var frekk nei, såklart ville du hjem til barna dine og slikt. At hun ikke har skaffet seg bil eller hva enn det måtte være, får være hennes problem, selv om jeg forstår at det kanskje gjorde litt vondt i magen din. Hadde selv en slik kollega en gang, men han hadde i det minste vett til å betale meg en fast sum i mnd, siden han stort sett satt på hver dag!-DET er normal folkeskikk. Jeg mener du handlet riktig, og at hun er barnslig som ble snurt for det.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #18 Skrevet 7. august 2013 Nei det er ikke frekt slik du beskriver det, selv om jeg er tilhenger av å holde avtaler synes jeg dette går under de akseptable unntakene. Synes du skal si til henne neste gang hun spør: det er helt i orden at du sitter på når jeg likevel skal rett hjem og er ferdig samtidig med deg. Men skulle det være at jeg av en eller annen grunn må dra før en dag (blir syk, må hente unger fra skole/bhg, har et uforutsett ærend rett etter jobb, får tillatelse til å dra før e.l.) slik som sist så vil jeg ha den muligheten åpen, går det greit? Skulle hun formioning si nei, så får du svare at hun da får belage seg på å ikke sitte på. Har du sagt ifra på forhånd så har hun ikke noe å reagere på. Og enig i at hun burde betle om dette er ganske ofte og du kjører omvei, men hvis hun begynner å betale på fast basis så blir slike situasjoner vanskeligere, da "må" du liksom holde din del av avtalen, og mister den fleksibiliteten for bare noen kroner ekstra. Anonymous poster hash: d75a0...3f9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #19 Skrevet 7. august 2013 Det var ikke frekt i det hele tatt! Var frekt av kollegaen å bli sur! Hadde ikke falt meg inn å få "privatsjåføren" min til å vente i 15 minutter på at jeg skal bli ferdig! Det går jo buss som du sier! Er ikke ditt ansvar å få kollegaen din hjem fra jobb! Anonymous poster hash: 6b89f...4dc
Gjest ronja røverdatter Skrevet 7. august 2013 #20 Skrevet 7. august 2013 Det var ikke verken frekt eller dårlig gjort. Jeg synes at det er mye frekkere av kollegaen din å spørre hver dag om å få sitte på hjem, i alle fall om det blir en omvei for deg, om det så bare er 5 minutter. Det kunne ikke fall meg inn å spørre om noe sånn på daglig basis. Jeg synes heller at du oftere skal finne unskyldninger for eller svare at hun ikke kan få sitte på. Eller at du oftere svarer at hun kan sitte på, men at du må slippe henne av på veien fordi du ikke har tid til å kjøre oppom i dag, eller noe sånn. Jeg ville blitt sprø om jeg "måtte" være taxi-sjåfør hver dag.
3 i april Skrevet 7. august 2013 #21 Skrevet 7. august 2013 Ta det opp med henne neste gang dere er på vakt sammen. Si til henne at det er helt ok at hun sitter på med deg, men om du får muligheten til og gå 15 min før så gjør du det for det betyr at du er hjemme 20 min før enn det du ellers ville ha vært. Du kan ogsi si at u ikke vil ha dårlig samvittighet for det og at du sår at hun ble skuffet /sur, men at det fremdeles ikke er ditt ansvar og få henne hjem fra jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå