Gå til innhold

Var ikke dette et litt spesielt navnevalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 5 år siden gjorde jeg det slutt med en fyr etter å ha vært av og på i 5 år. Nå for litt siden fikk han barn og valgte å kalle jenta det samme som meg :-/

Synes det er litt rart at han velger å kalle barnet sitt det samme som en han var sammen med i 5 år.

Anonymous poster hash: 7de2c...fad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer å kalle ungen samme navn som min søsters eks om det blir en gutt. Elsker det navnet og om det er det mannen og jeg blir enige om så hvorfor ikke? Det er jo lenge siden dere slo opp.... Tror ikke du skal henge deg opp i dette, om man skulle tatt hensyn til alle slike eventualiteter ville ikke mine unger fått navn, for noen kjenner jo alltid noen kjip, eller har ekser som heter ditt eller datt ;)

Anonymous poster hash: 5ad3f...8e7
Skrevet

Nei. Han likar vel namnet og assosierar det ikkje lenger til deg..

Skrevet

Jeg synes det er sært og ville aldri gjort noe sånt selv. Det er så mange navn å velge mellom, så da finner jeg navn som jeg ikke assosierer med noe eller noen. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: e99e6...193
Skrevet

Jeg synes det er sært og ville aldri gjort noe sånt selv. Det er så mange navn å velge mellom, så da finner jeg navn som jeg ikke assosierer med noe eller noen. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: e99e6...193

Enig. Å ha vært sammen med HI for 5 år siden er kort tid å få nøytrale følelser for hennes navn på. Tror faktisk aldri jeg får nøytrale følelser for noens navn som har gitt inntrykk på meg, hverken positive eller negative.

Har selv blitt spurt av en x-elsker hvordan mitt navn staves på papiret, for han ville at dattra skulle ha samme navn om meg, bare stavet annerledes sånn at ikke barnemor tenkte sitt.. Jeg synes det et ytterst spesielt ja..

Anonymous poster hash: 6d3d9...bb8

Skrevet

Kan jo være en partner inne i bildet som har foreslått navnet, og kanskje har sterke følelser tilknyttet til navnet også. Ikke godt å vite.

Hadde nok ikke hatt lyst til å kalle mine egne barn for noe av det exkjærester har hett men det er jo fordi de har lagt igjen et negativt inntrykk. Kanskje har han ikke noe negative tanker om deg og derfor ikke tenker så mye over det.

Anonymous poster hash: f9e72...618
Skrevet

En av min mors tidligere flørter kalte både opp en butikk og sin førstefødte etter henne. Eller, det var nok egentlig ingen oppkalling, han elsket bare navnet. Synes det er helt greit. Jeg har til og med min fars eks sitt andre fornavn til eget fornavn.

Anonymous poster hash: 0fa63...941

Skrevet

Vi vurderte navnet til en eks av barnefar. Han syns det var et fint navn, og tror oppriktig at det ikke hadde noe med xn å gjøre, jeg syns også det var fint og kunne godt ha kalt ungen min det. Men vi lot være med tanke på at andre kunne syntes det var rimelig sært!

Skrevet

Jeg hadde tenkt å kalle barnet mitt opp etter en eks om det ble gutt. Jeg liker navnet, og det gjorde barnefar (som ikke visste om denne eksen) og storesøskna. Men heldigvis fikk jeg jente, og flaks var det siden jeg ble sammen med denne eksen da jenta var 6 mnd.. Hadde blitt litt kleint om jeg hadde kalt babyen opp etter han da, men jeg ante jo ikke at vi skulle bli sammen igjen på den tiden navnet ble bestemt ;)

Anonymous poster hash: ae727...474

Skrevet

Jeg hadde lyst til å kalle sønnen min det samme som en eks. Fordi jeg liker navnet og alltid har gjort det, også før jeg traff han. Det navnet var ikke noe jeg assosierte med eksen. Men det gjorde samboeren, så sønnen vår fikk ett annet navn.

Anonymous poster hash: 830e6...7d0

Skrevet

Da tenker jag at fyren har kommet helt over forholdet og deg. At han faktisk kan bruke et helt vanlig navn i dagens sammfunn.

Kanskje på tide å legge fortiden bak seg HI?

Anonymous poster hash: 30323...3b1
Skrevet

Jeg ville aldri brukt et slikt navn, for meg er det bare rart. Det finnes rimelig mange flotte navn, så skulle nok klart å valgt et annet. Men det kan være som andre her skriver, at navnet nå kun er "et vanlig navn" i hans hode. Eventuelt kan det kanskje være at de assosierer navnet med en annen person enn deg - oppkalling  f.eks :)

Skrevet (endret)

Tenker som Stjerna at han er over deg og ikke assosierer det med deg lenger. Kanskje kona hans følte veldig sterkt for nettopp det navnet?

Endret av Madolyn
Skrevet

Jenta vår heter det samme som mannens eks. Dette er fordi jeg ville kalle opp min bestemor som heter det samme.. han syntes det var litt rart. Men jeg sto på mitt. Hva hun tenker får bli det samme:) men vedder på hun blir ganske innbilsk om hun finner det ut:)

Anonymous poster hash: 552ce...2cf

Skrevet

Nja. Kommer an på navnet også. Er det et veldig spesielt navn så blir det vel litt rarere.

Et av mine barn heter det samme som en av mine forhenværende. Det dreier seg overhodet ikke om oppkalling, og stavemåten er ikke helt den samme.

Navnet var min manns forslag (ja, han vet at de har samme navn), og jeg forbinder nå ikke dette navnet med noen andre enn min sønn.

Skrevet

Jeg har samme navn som den dama pappa var sammen med da han og mamma møttes. Det er ikke et helt vanlig navn heller. For dem er nok ikke navnet knyttet til henne, men jeg syntes det var veldig rart da jeg fikk høre det. Det var mamma som fortalte det, så hun har nok også tenkt litt på det.

Det finnes jo så mange fine navn, så for meg ville det vært rart å kalle opp etter en eks.

Skrevet

Antakeligvis den vordende mor som fikk bestemme navn, da. Synes det er litt spesielt.

Anonymous poster hash: cc9e4...7b9

Skrevet

For 5 år siden gjorde jeg det slutt med en fyr etter å ha vært av og på i 5 år. Nå for litt siden fikk han barn og valgte å kalle jenta det samme som meg :-/Synes det er litt rart at han velger å kalle barnet sitt det samme som en han var sammen med i 5 år. Anonymous poster hash: 7de2c...fad

For alt du vet kan d jo være moren til dette barnet som har "bestemt" navnet ;)

Hadde sikkert syns d var litt rart selv, men er jo egentlig ikkje d, en venninne av moren til min stedatter har kalt barnet sitt d samme som min stedatter heter, d syns jeg er mer spes. De er jo venninner, og barna deres omgås jo...

Gjest sussie77
Skrevet

Her heter faktisk sønnen min det samme som en jeg var sammen med for mange år siden. Var ung og ikke spesielt seriøst forhold. Men har alltid vært glad i navnet, og det er ganske vanlig navn, og sønnen vår er kalt opp etter familie, Må innrømme at jeg tenkte faktisk ikke på dette før nå..he he..

Gjest sussie77
Skrevet

Så det jeg mente er at det trenger ikke bety noe. Men skjønner at du reagerer på det.

Skrevet

Det kommer jo  litt an på hvor betydningsfullt forholdet var tenker jeg.

Eks-samboeren min har et ganske fint navn jeg kanskje kunne brukt på evt en sønn. Men jeg gjør det selvsagt ikke, for jeg er redd han blir høy på seg selv om han hadde fått høre om det. 

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg tenker sånn at de fleste menn ikke er så innvikla i tankegangen som mange av oss damer og det er stor sjans for at for han er det bare et navn som han liker eller som barnets mor har foreslått.  Det er faktiskt helt seriøst at det til og med kan hende at det ikke engang har slått han at en han var sammen med for 5 år siden het det samme.

Om barnet der i mot er oppkalt etter deg, er det temmelig sært.

Skrevet

OPPLEVD DETTE : Jeg har ALLTID ELSKET navnet Erika, og min oldemor het det. Jeg har alltid sagt at får jeg en jente skal hun hete det. Skuffelsen ble derfor stor når mannen min sa at en av hans esker het det, men at selv om han ikke likte esken lenger, så likte han navnet uansett. Etter mye fram og tilbake kom jeg frem til at det ikke egentlig hadde noe å si. Så dermed fikk vi en datter med navnet Erika :-) Så jeg tror nok ikke du behøver å føle deg smigret av den grunn HI ;-D

Anonymous poster hash: d8bb3...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...